woensdag 1 april 2009

Outdoor Wednesday







Het is weer Outdoor Wednesday. Buiten is de lente te ruiken te zien en te voelen. We, mijn kleinzoon en ik, hebben er maandag een buiten oma-oppas-dag van gemaakt. In het poeltje in de heemtuin zagen we de eerste kikker. Nee niet deze op de foto, die staat er het hele jaar. Stijn wil wanneer we naar het park en de heemtuin gaan altijd naar de kikker. Het is een vast ritueel geworden. De kikker maakt onderdeel uit van een tentoonstelling van beelden in de heemtuin waar ik al eerder een post over heb gemaakt. Nieuwsgierig klik hier.


It is Outdoor Wednesday. Outside you can smell, see an feel the spring . We, my grandson and I, made the Monday a outside day. In the pool in the park we saw the first frog. No not these one on the photograph, which stands there the complete year. Stijn wants to bring a viset to the frog always when we go to the park. It has become a fixed ritual. The frog proves component of an exhibition of statues in the heemtuin I already post about it earlier. Curious click here.




Geel: alhoewel het niet mijn favoriete kleur is hoort het bij de lente. Dotterbloem, primula en sleutelbloem ze bloeien volop in de heemtuin. Vrolijk is het in ieder geval wel.

Yellow: its not my favorite color but it belongs to spring. And its a color that makes you happy I think.

Dit kauwtje was druk bezig een nest te bouwen en gebruikt daarvoor de haren van de geit. Een grappig gezicht hoe de geit op zijn gemakkie bleef liggen en het zich liet gebeuren. Met een snavel vol geitenharen vloog de kauw terug naar het nest in aanbouw. Een echte geitenwollensok type.

This crow were very busy building a nest, and use therefor the hairs of the goat. A funny face how the goat let it happens to itself. With a nozzle full of goathairs the crow flew back to the nest in building. A real goatwoolsocktype.

Meneer pauw laat zich van zijn mooie kant zien en probeert de dames te imponeren.
Mister peacock wants to impress the ladies.

En wat doe ik, Miss Piggy, dan ? Ik geniet gewoon van de eerste lente zonnestralen en probeert alvast een beetje een kleurtje te krijgen. Mij maken ze niet gek met dit mooie weer.

And what do I, Miss Piggy, do? I enjoy the sun and try to get some color on my skin.
Have a nice week

11 opmerkingen:

  1. I so LOVE your post! All is beautiful: ideas, collages and pictures!
    Thanks for sharing, and Happy Outdoor Wednesday, Marja!!
    Monica.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such beautiful pictures.

    Alfazema

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtfoto's weer......gewoon van buiten genieten van achter je pc.
    En daar is het kleine krullebolletje ook weer....schatje.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja dat heb ik nu al een paar eker gezien dat outdoor geschrijf, maar ik doe vandaag mee aan een andere rage ;)), maare, hele mooie foto's van een prachtige lentedag en een heerlijke kleinzoon!!!Liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke foto's om naar te kijken. En gelijk heb je, laat je niet gek maken maar geniet van al het moois.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Happy Outdoor Wednesday Marja! A beautiful child.... and wonderful spring pictures! Thanks for sharing your photos.~ Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wilde natuurlijk gelijk reageren op jouw post, maar toen bleek hij er nog niet op te staan, misschien gebruikte je de 'timer', maar ik heb van mijn google reader geen bericht meer gehad, vandaar dat ik wat later ben. Ik was vanavond gastvrouw voor mijn leesclubje. Haha en dat betekende natuurlijk vanmiddag de boel nog even extra aankleden en stofzuigen :-(. Leuk die buitenposten met je kleinzoon in de hoofdrol! Net zo'n krullenbol als onze 2 kindjes toen ze zijn leeftijd hadden. De oudste heeft nog steeds krullen (net als haar vader en ik) maar onze jongste heeft supersteil haar! Ik word helemaal vrolijk van die voorjaarsbloemen of ze nou geel zijn of niet!
    Geniet van het mooie weer, ook de rest van de week, groetjes L.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke blog
    ik krijg er inspiratie van
    ik hou ook zo van foto's
    maken, groetjes
    Manja
    Brocante de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...