vrijdag 17 april 2009

11 t/m 17 april
























Week 3
Iedere dag gaan we wel even kijken op onze tuin, wat water geven en kijken of het al een beetje wil groeien. In de kas zie je de sla en andijvie bijna groeien en de druif loopt behoorlijk uit. Van kleine bladknopjes zijn het nu al behoorlijke blaadjes geworden. Het is dan ook schitterend lenteweer en de temperatuur loopt wanneer het zonnetje schijnt al aardig op in de kas.




Zaterdag halen we weer heel veel buxusstruikje op en nemen we ook de schaal met de kikkers mee die op het kruispunt van de paden komt te staan. En het beeldje van het dromerige meisje. We planten de laatste haagjes van de vakken en Hans legt een terrasje aan van de 30x30 tegels die gelukkig nog bij inboedel van de tuin hoorden. Dat scheelt een hoop gesjouw. Het begint er nu echt op te lijken. Ik zaai wat bloemen zoals randafrikaantjes (zo ouderwets, maar zo bij een cottagetuin horend), balsemien en lobelia. Aan de overkant van het pad behoort een meter van de grond ook onkruidvrij gehouden te worden. Dat betekend nog eens tien vierkante meter extra tuin. En omdat de vorige tuineigenaar daar ook rozen en vruchtbomen heeft geplant blijft het niet bij die 10 meter maar is het zeker het dubbele. Ik ben er vandaag een aantal uren mee zoet geweest. Overwoekert was het door speenkruid en hondsdraf maar nu ziet het er weer piekfijn uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...