woensdag 24 juni 2026

Buiten 10 t/m 24 juni..............

 


Mijn laatste wandeling was zaterdag 20 juni.
De dagen zijn me nu even te warm.
We stappen dan wel op de fiets.
En dan wel in de vroege morgen.
Zodat we voordat het te warm wordt weer thuis zijn.
De vogels laten zich na de langste dag een stuk minder horen.
De nesten zijn uitgevlogen.



Boodschappen gaan doen is zeker geen straf.
Wanneer zo heerlijk langs deze mooie plekken kan rijden.
Ter Aar.







Boerenjasmijn.







Witte Kwikstaart.



Wat een bramen zullen hier aankomen.





Er wordt volop gehooid en binnen gehaald.



En dat wordt tegenwoordig verpakt in plastic.
Ik kom nog uit de tijd 😉 dat dat alles met de hand werd gedaan.
Mijn vader hielp een bevriende boer met hooien.
En wij, de kinderen, mochten mee op de hooiwagen.
Tegenwoordig zal dat zeker niet meer aan de veiligheidsnormen voldoen.
Maar wat vond ik het altijd geweldig om mee te mogen.






Er was een waterrecreatiedag in Woubrugge.
En al ziet het er heel stil uit, dat was het een aantal uur later wel anders.
Drakebootraces, braderie, paling rokerij, muziek.
Misschien een beetje te warm.
Maar alles beter dan een regendag.



Kunstig snoeiwerk onderweg.





Moeder eend heeft nog een tweede nest om groot te brengen.
Het blijft schattig dat donzige spul.



En staan de poldersloten vol met waterlelies.

Nog even doorbijten met de warmte.
Rustig aan en veel drinken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Creatief juni........

  Bezig zijn met draadjes kan altijd. Koud, warm, nat er gaat bij mij bijna geen dag voorbij  zonder een handwerkje. Ergens op het internet,...