zaterdag 12 augustus 2023

Kleur in de Heemtuin......


Ik bracht weer eens een bezoekje aan de heemtuin in Leiderdorp.
Dat doe ik regelmatig want het is er altijd mooi.
Naast een drukke weg gelegen waan je je in een andere wereld.



De seizoenen beleef je hier zo mooi.
En dan is het al duidelijk dat de herfst er toch aan zit te komen.



Met enige regelmaat is de tuin ook een tentoonstellings ruimte voor "kunst".
Over kunst zijn de meningen vaak verdeeld.
Mooi of niet mooi........ik laat het in het midden.



Een mooie tijd om met mijn camera te spelen.
Het licht wordt minder fel, de bijna herfstkleuren.....
En dan een beetje spelen met de achtergrond.















Deze "vissen", volgens mij van plastic flessen, draaien mee met de wind.
En geven een leuk effect, alsof ze dansen op het water.















Kattenstaarten in overvloed.
Een snoepwinkel voor bijen, vlinders en insecten.















Het is niet zo een geweldig vlinder jaar dit jaar.
Ik heb het idee dat er minder zijn dan vorig jaar.
Zou het door de regen en vele wind komen ?







Met de onderstaande tekst welke bij dit kunstwerk hoort kan ik
het volmondig eens zijn.



Fijn weekend.
Geniet van het mooie weer en de natuur om je heen.

Tot een volgend blog.

 

8 opmerkingen:

  1. Supermooie foto's weer Marja!
    De planten zijn ook allemaal het aanzien waard. Heerlijke bijenplanten allemaal.
    Vlinders, ik heb dit jaar maar 1 gekleurde vlinder gezien in het park en in mijn tuin uitsluitend een paar witjes. Heel jammer.
    Ook bijen en wespen zijn er amper. Lijkt me niet goed.
    Veel plezier met je jongste kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie fotos weer.
    Gisteren zag ik ineens heel veel vlinders. Misschien zijn ze wat later dit jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeiemorgen Marja, prachtige foto's zoals altijd. Grappige kunst vind ik het eigenlijk. Ohhh ik hou zo van de seizoenen alhoewel de zomer nu wel even nog mag duren want we hebben nog niet genoeg gehad. Maar de kleuren van de Herfst zijn wel favoriet bij mij.
    Fijne zondag groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige plek. Leuke vissen, die hebben vast een sprookjesachtige uitstraling met water, zo’n, licht. Er staan ook mooie planten. Een Zen gebied. Fijne zondag, groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Marja,
    Zalig om zo'n plek te kunnen bezoeken waar je de drukte kan vergeten.
    Daarom dat ik het ook helemaal eens ben met de tekst op de laatste foto.
    Idd een prima plek om met je camera te spelen. Je hebt er een mooie reportage over gemaakt.
    Grappige kleurrijke vissen gemaakt van wegwerpmateriaal!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tuin en mooi met al die objecten ertussen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's, ik heb ervan genoten!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...