zondag 30 april 2023

Antique Weddingsampler........


Het is alweer een paar weken geleden dat ik mijn laatste post plaatste.
Hoe dat komt ?
Er wil gewoon maar geen regelmaat meer in komen.
Er is genoeg te laten zien.....daar ligt het niet aan.
Eigenlijk merk ik aan mezelf dat ik liever andere dingen doe.
Wandelen, fietsen, quilten, breien, lezen enz.
En dan heb je opeens ongelooflijk veel foto's voor "op mijn blog".
En vandaag ben ik daar eens echt voor gaan zitten.
Ik begin met deel 1 van de Wedding Sampler van Di Ford.


Februari 2022 begon de cursus in Alphen aan de Rijn bij quiltwinkel de Emma.
Het is een grote quilt die bestaat uit 25 grote blokken, 4 hoekblokken en 12 driehoeken voor de lange zijde van de quilt.
Er wordt veel Broderie Perse gebruikt in deze quilt.
Het patroon van de quilt staat in het boek Primarily Quilts van Di Ford.


Tijdens de cursus was het de bedoeling om 2 blokken per maand te maken.
In januari van dit jaar besloot ik om al mijn lopende projecten, en dat zijn er best wel veel, 1 voor 1 af te maken.
En de Antique Wedding Sampler was mijn eerste "nu maar eens even doorzetten " project.

En dat is gelukt.
Buiten dat er af en toe wat gebreid wordt, soms een haakwerkje tussendoor opgepakt wordt voor de broodnodige variatie, zijn alle blokken en driehoeken af.
Nu is het een kwestie om de blokken aan elkaar te zetten zodat er een AFFO top is.



Het was een heerlijke quilt om te maken.
Veel variatie qua technieken, spelen met lapjes en vooral de Broderie Perse was nieuw voor mij, maar erg leuk om te doen.



Bij elkaar heb ik iets meer dan een jaar gewerkt aan de top.
En eigenlijk is het ook best wel fijn om aan 1 quiltproject tegelijk te werken.



Ik verdeel de Sampler over 3 blogs.
Anders worden het wel heel veel foto's voor 1 blog.
























8 opmerkingen:

  1. Je hebt de blokken prachtig gemaakt Marja.
    Het is een leuke quilt om te maken, lekker afwisselend.
    Heb hem zelf ook jaren geleden gemaakt, ben er nog best trots op en hij heeft een ere plaats.
    Dat gaat bij jou ook vast gebeuren, hoewel... er moet nog gequilt worden.
    Zo grappig, jij hebt dezelfde vogeltjes stof gebruikt dan ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig,heel mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, heel mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige blokken heb je gemaakt. Ben benieuwd naar de rest

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige blokken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig he Marja, maar dat zijn we van jou wel gewend. Mooie kleurencombi!. Ik ben ook eerst dingen aan het afmaken dan mag ik pas weer wat nieuws want mijn hoofd loopt anders over en tijd tekort zo gezegd.
    Ik kijk altijd uit naar een nieuw blog van jou hoor, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat enorm mooi. En dánk je ook want door je eerste foto weet ik nu hoe mijn project bag (voor borduurwerk) er uit moet zien. Ik gebruik voornamelijk de rode toile van jouw rondje. Ik liep al een tijd te dubben over de binding, ik wilde het niet té zoet. Door jouw eerste 2 foto's weet ik dat ik naar donkerbruin wil gaan kijken. Dus dank je.

    Fijn dat je toch weer een blog hebt geschreven, leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...