woensdag 5 april 2023

Breien Scheepjes Kal......


Al een paar jaar lagen er bolletjes wol in een doos te wachten op een geschikt breiwerk.
Ik nam ze toendertijd over van een quiltvriendin die te ziek was om er nog iets mee te doen.
Ik besloot om er het Sassenach kussen mee te breien van de Scheepjes Knit Along van 2022.
Het ontwerp is van New Leaf design.
Ik startte ermee op vrijdag 3 februari en het kussen was klaar op donderdag 16 februari.


Twijfelde ik erg over het kleurgebruik tijdens het breien, nu het kussen af is en op onze bank ligt ben ik er erg blij mee.
De techniek is Fair Isle breien.
Garen: Rowan fine tweed ( 25  gram / 90 meter )
Rondbreinaald nr. 3  120 centimeter (nog makkelijker zou zijn 150 centimeter )
Het kussen wordt dubbel gebreid zodat je meteen een voor en achterkant hebt en maar 1 naad om te sluiten.




Inmiddels staat kussen nummer 2 op de naalden, het andere patroon van deze Kal.
De patronen zijn geinspireerd op de Outlander serie.
Jullie misschien wel bekend van de boeken of de Netflix serie
De kussens zijn vernoemd naar de hoofdpersonen uit de serie, Claire en Jamie.
Het kussen op deze foto's is het Jamie patroon.

 

2 opmerkingen:

  1. Jeetje Marja wat gaaf en zo knap wat een kunstwerken kan jij toch maken.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig. Ik heb ze ook gebreid, was leuk om te doen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...