vrijdag 17 februari 2023

Van alles wat.........

Hallo lieve blogvolgers/lezers.
Allereerst wil degene bedanken die reageerden op mijn vorig blog over 15 jaar bloggen.
Het is altijd zo fijn om jullie reacties op mijn blogs te lezen.



Wordt er nog wel gequilt hier denken jullie misschien.
Ja hoor zeker wel.
Er werden héél veel sterren gestempeld.
Een beetje saai werkje.....maar luisteren en kijken naar een breipodcast maakt het iets minder saai.
Al die sterren werden de afgelopen weken aan de top genaaid.
En zo is er weer een top af.
Daarover meer in een volgend blog.
Mijn plan om eerst eens wat UFO's af te maken lukt me aardig.


Met voor de broodnodige variatie ook een ander project(je) tussendoor.
Al langer zie ik zoveel van die mooie projectbags voorbij komen op Instagram en Youtube.
Lapjes genoeg in huis, en ook nog van die borduurwerken waar geen lijstje om heen kwam.
Tutorial opgezocht op YouTube (wat kun je hier toch veel vinden), bijpassende stofjes zoeken, naaimachine op tafel en proberen maar.
Het uiteindelijke resultaat in een volgend blog.


Met de koude ochtenden zijn er ook de mooie zonsopkomsten.



En dan heb ik ook het breien weer herontdekt.
Het patroon van deze sokken komt uit het Soxxbook van Kerstin Balke.
Patroon nummer 24 en 25.


Wanten breien, ook dat stond op mijn verlanglijstje.
Het patroon is een gratis patroon van Drops.
Het garen van Borgo de Pazzi in de kleuren groen (151) en beige (103)
Ik breide op een rondbreinaald nummer 4  en 80 centimeter met de Magic Loop methode.





De smaak te pakken breidde ik er ook een paar voor mijn dochter.



En dan lijkt het opeens wel een beetje lente buiten.
De vogels hebben de lente ook in hun hoofd, heerlijke geluiden zijn dat altijd.


In de Munnikenpolder verzamelen zich heel veel vogels om te overnachten, uit te rusten en voedsel te zoeken. Zo waren er de afgelopen week grote groepen Wulpen (niet op de foto).
En honderden Kievitten.



Ook de zilverreiger kom je veel tegen in de polder.


De heemtuin in Leiderdorp is in het voorjaar een favoriet van mij.
Huisje de Lange Akker, vroeger een particulier vakantie huisje nu het domein van de beheerder van de Heemtuin.
De dichter Freek van Leeuwen woonde er van 1954 - 1968




De winter Akoniet is een vroege bloeier.


En natuurlijk de vele sneeuwklokjes maken, met de zon erbij, dat je denkt dat de winter voorbij is.


Een fijn weekend, met of zonder zon, maak er iets leuks van.
Tot een volgend blog.

 

3 opmerkingen:

  1. Weer mooie natuurfoto's. Heerlijk dat het voorjaar weer in aantocht is.
    Die haan op de eerste foto ziet er zo mooi uit.
    Lekkere warme wanten gebreid. Hopelijk heb je ze eerdaags niet meer nodig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loop twee dagen achter Marja met lezen, net terug van de wintersport. Wat heb je weer een mooie foto's gemaakt. Prachtig de zonsopkomst. Op vakantie zat ik elke ochtend me ook te verwonderen hoe de zon achter de bergen op kwam. We hadden zo prachtig weer, almaar zon en goeie sneeuw. Wat ben je toch een creatieveling, zo leuk en mooi alle dingen die je maakt. Ik ben verliefd op je wanten.
    Fijne zondag, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verslavend hè dat breien van wanten.
    Ik heb er al heel wat mensen blij meegemaakt.
    Prachtige foto's van de natuur laat je zien

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...