zondag 5 februari 2023

15 jaar bloggen.......



Afgelopen vrijdag 3 februari was het 15 jaar geleden dat ik mijn eerste blogje schreef.
Een beetje onwennig nog, moeite met het op de juiste plek plaatsen van de foto's en tekst.
871 posts in 15 jaar.
Hoeveel foto's verder ? Ik zou het niet weten.
Het ene jaar was een veel beter blogjaar dan het andere.
Soms met het plan om er maar gewoon mee te stoppen.
Maar toch steeds weer een blogje maken......gewoon omdat het zo leuk is.
De afgelopen 15 jaar maakte ik ook aan het einde van elkaar een terugkijk blog.
Met collages van foto's van dat voorbije jaar.
En daarom vind ik het leuk om deze oude collages nog eens te delen met jullie.
Heel foto's dus in dit blog......misschien teveel ?
Maar het is een overzicht van 15 jaar met veel plezier bloggen.
Geniet ervan.
 


De honden zijn er nog steeds.
Luna de zwarte inmiddels 13 jaar.
Misty 12 jaar.
En ook al gaan de jaren tellen vooral voor Luna, we maken nog steeds kortere wandelingen.


Kleinkinderen......we hebben er inmiddels 5.
In de leeftijd van 1 t/m 17 jaar.
En genieten is het zeker met dit spul.


Buiten speelt een grote rol in mijn leven.
Ik "moet" naar buiten.
En daar is altijd wat te zien "je moet het alleen wel wíllen zien"



Er wordt nog altijd graag gekookt, gebakken enz.


De volkstuin hebben we niet meer.
Mis ik dat ? Ja soms wel......maar een moestuin is ook héél hard werken.


Mijn blognaam heeft te maken met mijn hobby beren maken.
Inmiddels maak ik zelf geen beren meer.
Maar veel beren hebben nog wel een plekje in ons huis.




Ook de stacaravan in ingeruild voor een huisje achter de auto.
Het park waar onze stacaravan stond bestaat ook niet meer.....in handen gevallen van de grote huisjespark eigenaars. Je kunt er nu voor héél veel geld een recratie bungalow kopen.


Altijd mooi blijven de zons op en ondergangen in de polder.


Wandelen, fietsen het hoort bij mijn dagelijkse lichamelijk bewegen.





Ik was in de eerste jaren van mijn blog een fervent kringloop bezoekster.
En vond er de mooiste schatten.
Dat kringloop bezoeken doe ik nog maar weinig.
Spullen genoeg....en zoveel moois is er niet meer te vinden.




Haken, breien, beren maken, borduren en quilten.
Ik hou zo van mijn hobby's.



Vakantie.
Wat zijn we al op veel mooie plekken geweest.
Soms iets verder weg, soms gewoon in ons eigen mooie land.





























12 jaar geleden verhuisden we naar ons huidige appartement.
In een ander dorp.
En nog steeds wonen we hier met zoveel plezier.
De voordeur uit zo de polder in, maar ook dichtbij allerlei voorzieningen.


























Ik hoop dat jullie het leuk vonden om door al die jaren bloggen te wandelen.
Dank aan al mijn trouwe volgers.
En zeker degene die de moeite nemen/namen om een reactie achter te laten.

Tot een volgend blog.

13 opmerkingen:

  1. Wauw wat een mooie collages aan foto's! Supermooi dat overzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto collages. Er kwam geen eind aan. Proficiat.
    Groetjes Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's maak jij toch!
    Kan ik nog heel veel van leren.
    Zit nu op mijn telefoon ga je foto's ook nog een keertje op mijn tablet beter bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou dat waren zeker veel collages. Gefeliciteerd met 15 jaar bloggen, wat heb je veel mooier herinneringen in de foto's samengevat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke collages. Gezellig om zo met je mee te gaan naar alle blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk overzicht, dat ga ik zeker nog een paar keer bekijken, want er is erg veel leuks te zien! Hopelijk blijf je bloggen, ik reageer zelden maar geniet wel van je blogjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje Marja wat leuk dit overzicht. Jahoor ik was er vanaf het 1e blogje bij. Dat was nl de tijd dat ik begon met alle social media, picasa, blogs lezen vooral over woninginrichting en natuurlijk alles wat met handwerken te maken had. Soms dacht ik inderdaad oh jee Marja gaat toch niet stoppen want dan was je een tijdje uit de lucht zogezegd. Maar neehoor daar was je dan opeens weer.
    Wat je denk ik moet realiseren dat er een heleboel mensen zijn die wel lezen maar nooit een reactie achterlaten. De 1e jaren deed ik dat ook nooit. Durfde niet ofzo??
    Voor jezelf moet dit toch geweldig zijn om na te lezen en ik hoop echt dat je nog vele vele jaren doorgaat.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet te geloven, wat een foto's! En zo mooi uitgezocht en bij elkaar gezet.
    Denk dat je daar wel heel erg lang mee bezig bent geweest.
    Was het langste blogje ooit wat ik gezien heb, maar mijn complimenten hoor.
    Je hebt heel veel beleefd en ondernomen.
    Mooie dingen gekocht en gemaakt, vooral die beertjes.
    Op naar de volgende 15 jaar.
    Gefeliciteerd met deze mijlpaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Marja,
    Jeetje wat heb je de voorbije 15 jaar veel foto's gemaakt!
    Het is toch ontzettend leuk om via deze fotocollages alles nog een keer in gedachten te herbeleven. Ik kan daar ook zo ontzettend van genieten!
    Mijn felicitaties voor 15 jaar bloggen. Er kruipen héél wat uurtjes in het bijhouden van een blog (dat weet ik uit ervaring). Maar wat een ontzettend gaaf tijdsdocument hou je eraan over!
    Laat de volgende jaren maar komen! Wij genieten gezellig mee!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marja,
    Wat leuk om al je foto's zo te zien, van 15 jaar, best heel lang. Wat gaat de tijd toch snel. Groeten Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om zo ( ook terug) te zien en kijken :o))
    Toch weer anders gezellig als op instagram !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie collages van 15 jaar bloggen! Dat is het leuk vind ik, als je terug leest, zie je dat sommige dingen veranderen, er weer nieuwe (vriendschappen, hobbies etc.) bijkomen en toch ook veel hetzelfde blijft, maar dan een stukje ouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd, 15 jaar bloggen is een lange tijd!
    Wat heb je mooie collages gemaakt en van zoveel verschillende onderwerpen. Alle foto’s zijn mooi en je foto’s van je uitstapjes in de natuur vind ik geweldig o.a. van de vos :)
    Ik volg je al een tijd via de blog en sinds enige tijd ook op Instagram, had niet meteen in de gate dat je daar ook actief was. Nog veel blog plezier en natuurlijk handwerkplezier, ben benieuwd naar je projectbag. Hartelijke groeten Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Van alles wat in april...........................

Het is alweer een paar weken geleden dat het Pasen was maar toch nog even een foto van een niet alleen mooie maar ook heerlijke doos paascho...