dinsdag 20 september 2022

De Achterhoek week 2 .........

Dinsdag 30 augustus t/m maandag 5 september.


Week 2 ..... een week met, voor mij, betere temperaturen.
Eerlijk gezegd hou ik helemaal niet van 25+
Maar daar heeft de mens, gelukkig, geen invloed op.



Een week waar dus ook de lapjes meer op tafel komen.
Ik verveelde me niet hoor in week 1 😉 er werden een paar heerlijke boeken gelezen.
Daar komt nog een apart blogje van, want ik heb de afgelopen tijd veel móóie boeken geluisterd of gelezen.
Ook het volgende blok van de Antique Wedding Sampler kwam aan de beurt.
En kwam ook af.
Maar ik zie tijdens het schrijven van dit blog dat ik daar nog geen foto's van heb gemaakt.
Wordt vervolgd.


En  ook deze week werden er weer vele kilometers gefietst.
Deze camping ligt zo'n 12 kilometer van de vorige waar we verbleven, maar dat maakt dat je net weer op andere plekken komt, en soms op bekende plaatsen. Maar ook dat is wéér leuk.


Ik schreef in mijn vorig blog al dat "droogte" deze vakantie het woord is.
En dat geeft vaak een troosteloze blik.
De Beneden Slinge staat helemaal droog.


De Achterhoekers zijn heel gastvrij.
Zomaar langs de kant van de weg een paar stoeltjes, een doosje met snoepjes en een notitie boekje om iets in te schrijven. En mocht je naar het toilet moeten, bel gerust even aan bij het woonhuis. Wanneer ze thuis zijn mag je van de bewoners. hun toilet gebruik maken 👍


Op 1 van onze fietstochten stoppen we bij Theetuin Rensink voor de lunch.


Husband koos voor het Achterhoeks maaltje.
Verschillende soorten brood met nagelhout, droge worst en verschillende soorten kaas met garnituur.



En ik voor een heerlijk broodje geitenkaas met nagelhout, walnoten en kweeperengelei.
Nagelhout = aan de lucht gedroogd rundvlees, een streekproduct.


En na deze heerlijke lunch struinden we natuurlijk nog even door de prachtige tuin.
Onderstaande foto's zeggen genoeg.









En weer komt het woord droogte in mijn blogverhaal.
Een ware zandstorm tijdens een fietstocht.
Heel bijzondere om te zien hoe zo'n zandstorm spontaan onstaat.






Na deze foto moesten we snel op de fiets stappen om zelf niet gezandstraald 😀 te worden.



Ik begon aan nog een blok, nu van de Porcelaine de Chiffons quilt.
Een blok met wat gepriegel.....maar uiteindelijk is ook deze af gekomen.



Kerkepaden ze zijn er in elke provincie.



Op weer een andere fietstocht kwamen we langs weer een rustpunt.
En natuurlijk stapten we ook hier weer af.


Ook in de Achterhoek wordt er rommel langs de kant van de weg gevonden.
Je kunt er altijd nog iets kunstzinnigs mee doen.


Ik houd van dit soort plaatjes.
En mijn ogen zijn er altijd naar op zoek.





En deze snottebel was toch ook wel heel grappig.


Het was wéér een mooie week.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Van alles wat in april...........................

Het is alweer een paar weken geleden dat het Pasen was maar toch nog even een foto van een niet alleen mooie maar ook heerlijke doos paascho...