vrijdag 23 september 2022

Achterhoek week 3.......

 Dinsdag 6 september t/m maandag 12 september.



Wat een luxe om gewoon maar 4 weken op vakantie te kunnen.
Huisje achter de auto, een camping zoeken en je huisje op zijn plek zetten.
Er is een tijd geweest dat we/ik helemaal niet zo lang weg wilden of konden.
Natuurlijk werkten we toen nog en verdeelden we de vakantie weken over het jaar heen.
Om vaker te genieten van een korte vakantie.


Maar nu gaan we "gewoon" bijna 4 weken in het voorjaar en ook nog eens 4 weken in het naseizoen..
En vaak pakken we ook nog eens een weekje tussendoor.
Het voordeel van een caravan hebben is dat je de vakantie net zo duur kunt maken als jezelf wilt.
Eten moet je thuis ook, en wij eten eigenlijk altijd bij de caravan.
Maar pikken af en toe wel een lunch mee onderweg.


Na het hele corona gebeuren zijn we nog niet in het buitenland geweest met de caravan.
Wie weet gaan we dat ook wel weer doen.
Maar het niet zo ver hoeven rijden, het mooie weer in Nederland van de afgelopen jaren, bevalt ons eigenlijk ook wel heel goed.
Bovendien heeft Nederland zoveel moois te bieden.


Vorig jaar waren we voor het eerst in de Achterhoek.
Echt hé we kenden deze streek helemaal niet !
En zo zijn er nog veel meer mooie plekken.


Wat we graag willen is: rust, veel fiets- en wandel mogelijkheden en natuur.
En dat is hier in de Achterhoek zeker te vinden.


Terwijl de mussen bijna uit de boom vallen van de warmte ben ik bezig met mijn kerstquilt.
Vorige vakantie maakte ik alle borduurtjes voor de rand af, en nu de laatste blokjes ook voor de rand.
Nu is het thuis nog een kwestie van de randen er aan naaien......
En dan is er weer een top af.



Lunchen in Winterswijk.
Gepocheerde eieren met hollandaise saus, spek en ham, manlief houdt het bij een "gewone" uitsmijter.


Het was verder een week van mooie zonsopkomsten en zonsondergangen.
Veel wandelingen, fietstochten, quilten, boeken lezen en niets doen.






Ook in de 3e week geen spetter regen.
Al dreigt het soms wel, alles vaart langs.


Natuurlijk zie je ook de eerste tekenen van de herfst.
Je ziet het niet alleen, je kunt het ook ruiken.
Helemaal niet erg na zo een prachtige zomer.


De heide laat het een beetje afweten na zo een droge zomer.


De eerste paddestoelen zijn ook al gespot.



Een ijsje 😉 eten hoort er voor ons altijd bij in de vakantie.
Ik koos voor de herfst coupe, manlief voor het spaghetti ijs.
Ik kan je vertellen.....na zo'n ijsje kun je de lunch wel overslaan.






2 opmerkingen:

  1. Mooie foto's, veel mooie plekjes in dit gebied. En lekker relaxen hier. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Marja, ik kan het weten hoe mooi het daar is. Binnenkort krijgen wij zelfs een klein viervoetertje uit Aalten. Ik hoop je in Oktober te zien op het 1daags retreat.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...