zaterdag 20 augustus 2022

The Quilted Diamonds...............


Eindelijk.....eindelijk weer eens een blogpost.
Waar ik was......en wat ik deed de laatste tijd ?
Best wel veel, maar alles behalve een blogje maken.


De afgelopen maanden heb ik me vooral, en bijna alleen maar bezig gehouden, op quiltgebied met de Quilted Diamonds.
Deze top "moest" nu echt eens af en in elkaar gezet worden.
Dat is gelukt.


Dat waren héél véél sashings en cornerstones.
Héél véél banen aan elkaar naaien.......alles met de hand.


En dan is daar eindelijk het resultaat van al die uurtjes.
Is het bijna niet mogelijk om de top in zijn geheel en op zijn mooist op de foto te krijgen.


En zien jullie die kleine diamantjes voor de tussenrand.
Dat waren ook best nog wel héél véél.
Tomeloos patchen was me dit klusje.


Er zijn diamanten van een paar stukjes, ingewikkelde puzzel diamanten en diamanten met soms wel meer dan 40 lapjes stof.


Er zit nog wel een gat in het midden......
Maar daar zit inmiddels een medaillon op.
En zie ik, tijdens het schrijven van dit blog, dat ik daar nog geen foto van heb gemaakt.


Het blijft leuk om naar al die verschillende diamanten te kijken.



En bovendien geeft het een heel fijn gevoel dat dit project is afgerond.
Doorquilten ga ik niet zelf doen.......nu nog een mooie achterkant uitzoeken.


Verder met een andere UFo, want daar liggen er nog wel een paar van 😉

 

5 opmerkingen:

  1. Wat is je diamant quilt prachtig geworden,wat een werk,chapeau!
    groetjes Tily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige quilt en wat een doorzettingsvermogen. Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Marja,
    Je QD is prachtig geworden. Wat een quiltkunde zit hierin verwerkt. Ik heb echt bewondering voor je werk!!
    Een heerlijk gevoel dat dit nu een affo is. Ik kan me voorstellen dat daarmee ook wat rust is teruggekeerd.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is prachtig geworden. Nu eindelijk echt af. Spannend hoe het er na het quilten uit zal zien. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Marja, dacht al waar ben je? Wilde je nog appen omdat ik naar de Keltische tuinen ben geweest, jou wel bekend in Kotten. Wat prachtig was het daar zeg, goeie tip. En dan je diamonds, respect zeg wat mooi is die geworden. Daar kan je toch een partij trots op zijn. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen ophangen of op je bed of gewoon op de stapel bij de anderen? Hoop je snel weer te zien.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...