vrijdag 15 juli 2022

Park Cronesteyn.....

Deze post stond al een poosje klaar.
Door vakantie vergeten op mijn blog te posten, maar bij deze toch nog even genieten van de bloeiende Allium in park Cronesteyn.



Woensdag 4 mei stapten we nog even op de fiets.
Voor een klein rondje.
Via Leiderdorp en Zoeterwoude kwamen we door park Cronesteyn in Leiden.
Het rook er naar ui en we zagen een wit tapijt.
Dat was zeker de moeite waard om van de fiets te stappen.


En wat was het prachtig, de foto's spreken voor zich.


Het was werkelijk waar een tapijt van bloeiende Daslook.
De Daslook is een plant uit de narcissenfamilie.
In Belgie en Nederland is het een vrij algemene soort.
De plant verspreidt een sterke uiengeur.
Door de bolvormige bloeiwijzen met witte bloemen kleuren ze de bosbodem wit.



En zo zie je maar dat je op een onverwacht fietstochtje, en op het juiste moment  de meest mooie verrassingen/cadeautjes tegenkomt.






 

6 opmerkingen:

  1. Wat is dat mooi, zoveel bloeiende daslook. En ja, het ruikt dan heel sterk naar uien, maar dat neem je voor lief 😊🌸
    Dankjewel voor je lieve reactie op mijn blog.
    Fijn weekend, groetjes, Ineke 🦋

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig al die daslook. Ik ruik het nu al, mmm. Groet en fijn weekend, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's, ideaal om daar rond te fietsen.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik ben wel een tikkeltje jaloers ;) Het juiste moment zijn we dit jaar in Zweden misgelopen. Dus ik ben blij om hier bij jou deze foto's aan te treffen.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...