maandag 4 juli 2022

Quilted Diamonds........

 


De afgelopen 2 maanden heb ik me voornamelijk bezig gehouden met deze Quilted Diamonds.
Alle diamanten, 180 in totaal, lagen al een poosje klaar.
Het was een kwestie van aan elkaar naaien, het middenstuk en de randen.


Het boek gaat over "Love and Frienship"
Een quilt met een medaillon middendeel welke geïnspireerd is door de Jane Austen quilt en diamanten die geïnspireerd zijn door de traditionele, vierkante blokken  uit Dear Jane quilt.


Nu was dat in elkaar naaien nog wel een pittig klusje.
Er moesten zo'n 564 sashings getekend en geknipt worden, zo'n 284 hele en halve cornerstones, en voor de diamantjes tussenrand 152 rode diamantjes, 4 halve diamantjes en 308 halve ivoor kleur diamanten.


Maar wanneer je maar met 1 ding tegelijk bezig bent, een lekker luisterboek op je oren hebt of een leuke film of serie op Netflix dan zie je de quilt toch wel heel hard groeien.


Leuk ook om al die diamanten weer door je handen te laten gaan.
Ze allemaal een plekje te geven in de quilt.


In de vakantie heb ik me vooral bezig gehouden met de buitenranden en het middendeel.
In de buitenranden zitten ook nog hele kleine diamantjes.





Wat er nu nog moet gebeuren ?
Er moeten nog 4 hoekblokken.
Er komen nog twee sashing randen aan de buitenkant.
En ook om het middendeel komt nog een sashing.
Het medaillon in het middendeel.


2 maanden flink doorgaan en dan mag het resultaat er toch wel zijn.
De patronen van de quilt staan in het boek Quilted Diamonds van Linda Franz.
De randen van de quilt worden nog rondgemaakt.
De quilt meet 84 x 92 inch.
215 x 234  centimeter




Het viel niet mee om de quilt in zijn geheel op de foto te krijgen.
Er moest van alles opzij om ruimte te maken.
Maar zo krijg je een beetje een idee van het uiteindelijke resultaat.

10 opmerkingen:

  1. Wat prachtig mooi, en zoveel werk , mijn complimenten
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en wat een werk. Heel erg mooi, nu nog de laatste puntjes op de I.
    Groetjes van Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enorme klus! Maar de grote quilt wordt wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prestatie!! Zoveel kleine stukjes die precies in elkaar moeten passen. Dit heb je héél knap gedaan!!
    Veel succes met de eindsprint!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent zeker opgeschoten. Wat wordt het mooi. Nog even doorzetten dan maar. Succes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een werk, maar het wordt echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je schiet lekker op met de diamanten. Het wordt prachtig. Nog even doorzetten, haha, alsof je dat niet doet. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Wow Marja wat wordt het prachtig. Zo goed de kleur met het vele wit. Juist dat vind ik er zo mooi aan. Hoe goed gekozen van jou. Hoop het na de vakantie life te zien. Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan niet anders zeggen als WAUW wat mooi én wat ben je al ver!
    Veel succes met de laatste diamanten. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...