dinsdag 16 november 2021

Weekje Münsterland............


Waren er in het vorige blogje de vele paddenstoelen die we in onze week tegenkwamen.
Vandaag een blog met heel veel foto's van onze wandelingen.


Struinen door de gevallen bladeren.
Het geluid hiervan geeft je het gevoel van teruggaan naar je kindertijd.


We zagen in dit gebied veel Lariks.
Een boom waarvan de naalden eerst geel kleuren.
Een naaldboom die zijn naalden laat vallen.


Waar je over een zacht geel naalden tapijt loopt.


Genieten van de stilte om je heen.






We wandelden rond het stuwmeer een wandeling van in totaal 11 kilometer.
Een wandeling door bos, langs het stuwmeer, over de heide en langs weilanden.


Langs koolzaad.


De zon komt op door de bomen.


En steeds sta je stil omdat het zo mooi is om je heen.


Op de schildercursus ben ik bezig met een herfst schilderij.
En deze plaatjes zouden er maar zo uitgestapt kunnen zijn.
In een volgend blog laat ik jullie zien waar ik mee bezig ben.



Er kon zelfs in de zon, op het terras een bakkie gedaan worden.


De Dwergter Sand rondwandeling is een wandeling met veel informatie over de natuur.
De informatie was er zowel in het Duits als in het Nederlands.


De gele Lariks steekt prachtig af tegen de blauwe lucht.


Jonge Lariks.



En wanneer de zon door een woud van bomen schijnt krijg je mooie mysterieuze plaatjes.
Een sprookjesbos....


Deze meneer "bewaakt" op wel een heel open manier het Thülsfelder stuwmeer.





Al met al een heerlijke week weg.



 

4 opmerkingen:

  1. Ik krijg zin om te wandelen, wat prachtig. Mooie foto’s. Ik heb ook genoten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige omgeving, ik voel de stilte van het bos.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk struinen door een ritselend herfstbos. Mooie foto's.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat sprookjesbos.... daar verwacht je zo de boze wolf :-)
    Dat doe ik ook altijd, zo lekker door het gevallen blad schoppen!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...