donderdag 18 november 2021

Schilderen en quilten........


Op donderdagochtend schilderen we met een klein groepje in de Barg.
De Barg is een ontmoetingsruimte in ons dorp, waar veel georganiseerd wordt voor de bewoners.
Er wordt onder andere gebiljart, gekaart, jeu de boules en er zijn koffieochtenden.
2 jaar terug werd  er ook begonnen met  schilderlessen.


Helaas is de lerares op dit moment niet in de gelegenheid om les te geven.
Dus "rommelen" we zelf maar wat aan.
2 uurtjes klodderen met verf.
En ontdekken wat je daar allemaal mee kan.


In mijn vorige blog met herfstfoto's van ons weekje weg zagen jullie al de mooie kleuren van de bomen.
En die probeer in in dit schilderij terug te laten komen.


Elke week komt er wat meer kleur op.


En dit is het resultaat van 4 ochtenden tot nu toe.
Nog lang niet zoals ik voor ogen heb.
Maar zoals Pippi Langkous al zei, "ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
Gewoon een kwestie van durven en proberen toch ?


In onze vakantieweek naaide ik de zevende punt van de Lone Star in elkaar.
Nog 1 te gaan, dan heb ik een reuze Lone Star.
Hoe verder ?
Dat weet ik nog niet.
Dat komt op een gegeven moment "vanzelf".


Ik ben in ieder geval wel erg blij met de stoffen/kleuren die ik ervoor uitgekozen heb.
Een beetje zoetig is wat ik voor ogen had, en dat is gelukt.


De volgende punt ligt klaar om aan te beginnen. 
Maar er liggen ook nog andere projecten.......voor de afwisseling 😉

8 opmerkingen:

  1. Prachtig die grote ster! Zo kunstig gemaakt.
    Je schilderij wordt ook al mooi. Het pad ziet er nog wel uit als een watertje, maar dat komt vast goed bij de volgende bijeenkomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi ! Je herfst schilderij en de quilt ster :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Marja ook schilderen kan jij goed zeg, prachtig dit schilderij met die mooie herftkleuren. Ohh en dan de star wat een werk zeg niet te geloven. Kleuren zijn echt goed, je wordt een soort naar buiten getrokken met je ogen. Een vraag had jij niet eens een keer een kerstquilt gemaakt? Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Marja,
    Met zoveel leuke bezigheden staat vervelen niet in jouw woordenboek. Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die zo mooi kunnen tekenen en schilderen. Ik vind dat een geweldige gave. Net zoals muziek maken. Jammer genoeg heb ik die talenten niet.
    Jouw ster ziet er prachtig uit. En wat heb je ze snel zover af gekregen!!
    Benieuwd wat je met de zijkanten en de hoeken zal doen!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Best schilder talent lijkt me zo.
    En de ster prachtig, mooie kleuren.
    Zo mooi alle puntjes, kan er wel een hele poos naar kijken.
    Heel veel werk
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig schilderij. Je hebt de sfeer gevangen. De ster wordt ook mooi. Ben benieuwd hoe het verder gaat na de laatste punt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie Lone Star mask je! En je hebt niet Allen talent voor quilten, je kan ook met de kwasten overweg. Je schilderij lijkt al goed op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow je schilderij word al heel mooi hoor, lekker door rommelen zoals je zelf zeg.
    Die Lone-Star is super aan het worden, nog een punt zeg, geweldig..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Van alles wat in april...........................

Het is alweer een paar weken geleden dat het Pasen was maar toch nog even een foto van een niet alleen mooie maar ook heerlijke doos paascho...