maandag 13 september 2021

Vakantie vlijt..........


Het was hier weer even stil op mijn blog.
De reden was.......vakantie.
We genoten nogmaals van 3 weken Achterhoek.
Het beviel ons in juni zo goed op deze plek, en we hadden nog zoveel niet gezien dat de keuze weer op deze mooie streek viel.
Er is zeker veel om met jullie te delen, fietstochten, wandelen, handwerken, boeken en mooie vakantieplaatjes.
Ik hou me in deze blog bij de LoneStar waar ik jullie in een vorig blog al over vertelde.


Dit project ging in ieder geval mee in de vakantie koffer.
Alle 1680 ruitjes zijn gestempelt en geknipt voor de 8 punten.
Hoe ik werk ?
Ik leg een punt uit, in dit geval op bed aangezien de campingtafel te klein was.
Speld per rij een nummer in de juiste volgorde op de lapjes.
Leg ze op nummer in zo'n handig diepvriesbakje.
En naai een paar lapjes tijdens de koffie, of eigenlijk tijdens heel veel vrije momenten.


Want in de vakantie is er best wel veel lapjestijd.
Geen huishoudelijke taken, zo'n caravan is snel op orde, de afwas stelt niet veel voor, waarom hebben we thuis altijd een vaatwasser vol ? Geen sociale contacten, visite, verjaardagen alleen dat praatje onderweg naar de afwas of met de mede kampeerders. De was gaat in een vuilniszak voor thuis, je doet op een camping gewoon iets langer met je handdoek. En wanneer het echt niet anders kan.......voor 3 weken ondergoed meenemen is best wel heel veel 😀 dan draaien we gewoon een wasje in de camping wasmachine. En strijken ? Ik heb wel zo'n klein reis strijkijzer in de caravan.
Maar die gebruik ik alleen voor mijn quiltwerk.........lol.


En zo naaide ik elke week van de vakantie een grote punt van de Lone Star quilt.
Heerlijk op mijn gemakkie met een luisterboek op  mijn oren.
En denk nu niet dat er alleen maar gequilt werd !
Natuurlijk hebben we ook nog heel veel gewandeld en gefietst.
Maar dan nog blijft er veel quilttijd over.






Er werd ook een bezoek gebracht aan de Quilt Cottage in Winterswijk.
Ongelooflijk veel stoffen hebben ze in deze quiltwinkel.
En natuurlijk ging er iets mee naar huis.
Wat ik dan wel wéér jammer vond is dat ze alleen maar fat quaters verkopen en ook van de rol vanaf 25 centimeter knippen. Ik hou het liever bij fat eights, dat vind ik een mooie afmeting en zo kun je meer afwisseling in je quilt brengen. En hoef je niet in elke quilt dezelfde stoffen te gebruiken.


Aan het eind van de vakantie was er een halve Lone Star af.
En ben ik blij met mijn stofkeuze.
Want dat blijft een verrassing totdat de punten aan elkaar genaaid worden.


Er ging nog meer mee in de vakantie quiltdoos.
Daar over later meer.

Op mijn Instagram pagina heb ik ook in de vakantie foto's gedeeld.
Mocht je maar daar willen volgen.
Hier kun je me vinden.
marja_rijnsburger

 

7 opmerkingen:

  1. Wat een super gaaf is dit zeg!
    En zoveel stukjes😳

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je lekker opgeschoten met de Lone Star. Je kunt al wel zien hoe het wordt. Ik ben wel benieuwd naar het hart tov de rest. Je maakt me wel nieuwsgierig naar het andere quiltmandje. Heb geprobeerd te ontdekken was het wordt. Ik werd afgeleid door het lange opgestroopte stuk stof. Geduldig afwachten, haha. The Quilt Cottage vind ik ook een prachtige winkel. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slim om alles met een nummer in een diepvriesbakje op te bergen. De ster wordt prachtig.
    Heerlijk dat je tijdens de vakantie fijn de tijd hebt voor het quilten en voor al die andere leuke dingen die passen bij de vakantie.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig wordt je ster, je bent lekker opgeschoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh heerlijk op vakantie en dan veel tijd om lekker te patchen. Zo een Lone star is dan een uitgelezen project daarvoor. Het wordt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Marja,
    3 weken vakantie, dan ben je echt weg geweest!!
    Ik heb je vakantieverslagjes kunnen volgen op IG wat erg leuk was.
    Je bent flink opgeschoten met je Lone Star. Niet gemakkelijk om een kleurenpalet te kiezen voor een Lone Star quilt. Het patroon bestaat uit zoveel stukjes, zoveel kleurtjes. Je kan het wel uitzoeken maar het echte resultaat zie je toch pas wanneer de ster in elkaar staat. Het resultaat bij jou is prachtig. Met ieder punt dat er bij komt wordt de ster indrukwekkender.
    Benieuwd hoe je ze uiteindelijk zal afwerken!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig mooie ster word het, ik zag je op insta.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...