woensdag 18 augustus 2021

Daar ben ik weer een keer.........

Daar ben ik weer een keer 😀
Het waren drukke weken de afgelopen tijd.
Druk met behangen, stucadoren, nieuwe gordijnen uitzoeken, allerlei afspraken enz.
Je zult vast ook wel eens van dit soort weken hebben.


Maar het mooiste moment van de afgelopen tijd is:
Dat we woensdag 4 augustus opa en oma mochten worden van Loïs.
Een prachtig mooi klein meisje.
Ons 5e kleinkind en eerste meisje.

Op haar geboortekaartje dit gedichtje:
Oogjes als diamantjes
Een huidje zo zacht
Piepkleine handjes
Een mondje dat lacht

Blijf vooral altijd je mooie zelf.


Was er nog wat tijd over om te quilten ?
Nou eigenlijk niet zo heel veel.
Maar ik startte nog wel een nieuw project.....


Uh nog een nieuw project ?
Dat kwam eigenlijk omdat ik het werken aan de Stars upon Stars quilt een beetje mis.
En dus besloot ik om nog een grote Lone Star te beginnen.
Lapjes zoeken en stempelen maar.
1680 ruitjes stempelen en uitknippen
8 punten - 210 ruitjes per punt
1 van de 8 punten is af
En de rest van de ruitjes zitten netjes gesorteerd in zakjes.
En hoe of dat er uiteindelijk uit gaat zien ?
Dat weet ik nog niet.
Het wordt een eigen ontwerp, met misschien nog randen eromheen.
Eerst de grote ster en daar ga ik verder op borduren.



Er werden diamantjes is elkaar genaaid voor de Quilted Diamonds.
Ieniemienie stukjes zijn het soms.
Maar ook nog steeds zo leuk om aan te werken.
Gewoon omdat het zo afwisselend is.
Inmiddels zijn er 99 diamantjes klaar.
En toen was ik door mijn voorraad heen.


Nu was het de afgelopen dagen niet zo heel lekker zomers buiten.
Goed weer voor aanleggen van een nieuwe voorraad.
Ik pakte het boek erbij, trok de diamanten over op H250, knipte ze stuk voor stuk uit.
En misschien ziet het er op de foto onoverzichtelijk uit.......maar echt er zit een systeem in.
En dat systeem werkt voor mijn perfect.
Ik zet x op de stukjes  rood/roze stof moeten worden gestreken.
Begin met alle creme kleur stukjes op de stof te strijken (ik gebruik daar 1 en dezelfde stof voor)
Schrijf het nummer van het diamantje op de stof.
En vervolgens komen de rood/roze stofjes aan de beurt.


Ik kon er eigenlijk niet meer stoppen.
En ook het weer werkte mee 💧💧💧
Er zitten 180 ! diamanten in de quilt.
En de resterende 80 liggen zo voor het pakken nu klaar.


Sommige stukjes zijn zo klein dat ik de pincet erbij heb gepakt.
Want die kleinde stukjes H250 blijven overal aan vast plakken.
En voor je het weet zijn ze verdwenen.
En nu ben ik van die 80 blokken er niet 1 kwijtgeraakt.
* ik tel de stukjes even na, na het strijken, zodat ik bij het in elkaar naaien er niet 1 mis *



En zo ziet zo'n stapel van 80 diamanten er dan uit.


De doos met rood/roze stoffen kan weer even de kast in.
Eigenlijk zie je niet eens dat er stoffen uit zijn gehaald 😂

Dat voorbereiden vergt wel wat uurtjes.
Maar ik vind een heerlijk klusje.
Met een luisterboek op mijn oren of een lekker muziekje aan heb ik weer genoeg voorraad voorlopig.

*****






 

4 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met Lois, wat een droppie. Dat je naast die drukte nog tijd had voor de Diamanten en Lonestar. Wordt mooi. Voorbereiden is idd het meeste werk, zeker met die kleine stukjes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige kleindochter Loïs!
    Mooie naam, mijn oudste kleindochter heet ook zo, maar dan zonder de puntjes op de i.
    Wens de kleine schat veel geluk en liefde.
    Mooie projecten ben je aan bezig. Wel moeilijk met die super priegelstukjes.
    Echt een geduldwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met jullie kleindochter en veel geluk gewenst. Mooie werken ben je mee bezig. De quilted diamonds wil ik ook eens maken. Het boek staat al in de kast. Het lijkt me een uitdaging al dieckleine stukjes maar ook erg mooi en leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kleindochter, gefeliciteerd!
    Heerlijk, maar inderdaad ook tijdrovend werkje dat voorbereiden van blokken. Ik heb ook zo’n systeem dat me helpt de blokken niet door elkaar te halen. En dan is het heerlijk pakken wat al is voorbereid. Je blokken zijn prachtig van kleur en ook de Lone star beloofd een mooi exemplaar te worden in die kleuren combi.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...