zondag 19 september 2021

Vakantie in de Achterhoek............

 


Inmiddels zijn we alweer een week thuis.
Maar we genieten zeker nog na van een heerlijke vakantie in eigen land.


En alhoewel het najaar duidelijk in de lucht zit.
Hebben we het super getroffen met het weer.

Er werden veel wandelingen gemaakt.


Het vochtige warme weer is een goede voedingsbodem voor de paddenstoelen.
En die schoten dan ook met bosjes tegelijk de grond uit.


Mooie kleuren, veel verschillende soorten.


Wandelen bij de Borgense baan, waar de heide volop bloeide.
En er veel vlinders ronddwarrelden.


Er werden heel veel fiets kilometers afgelegd.
En er is altijd wel iets leuks onderweg.
Er werd dus ook regelmatig afgestapt.


Er waren van die mooie mistige zonsopkomsten.





Van die onverwachte foto momentjes.


Er was de "lekkerste appeltaart ooit" onderweg.
En nog veel meer ander lekkers onderweg.


Het boekenstadje Breedevoort was ook zeker de moeite waard.


Boeken overal.


Prachtige pandjes.





We hadden een heerlijk plekje op de, nu later in seizoen, rustige camping.
We stonden hier in juni ook al, maar toen was het elke dag een komen en gaan.
1x raden wat wij fijner vonden 😉


Het coulissen landschap van de Achterhoek doet zijn naam eer aan.
En steeds een verrassing wat er nu weer tevoorschijn komt om de volgende hoek.


En elke keer opnieuw is het weer genieten.


In het Wooldse veen bloeide de heide.


Genoten de hagedissen van het zonnetje.




Ook hier laat de herfst zich al zien.


De rondwandelin door het Wooldse veen loop je via deze vlonders.


Ook hier weer veel paddenstoelen.


Een grenssteen.



En wanneer ik niet mijn veters vast moest maken.....hadden we deze slang zomaar gemist.
Prachtige natuur in eigen land.


En dan tijdens 1 van onze fietstochtjes opeens een reekalf.
Helaas begaf mijn spiegelreflex camera het al vroeg in de vakantie.
Dit is de laatste foto die ik ermee maakte.
Niet scherp maar toch gespot.

Het was een fijne vakantie in een prachtig gebied.
De rust, de stilte en de vriendelijkheid van de Achterhoekers.
Nog lang niet uitgekeken gaan we misschien nog wel een keer terug.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...