maandag 1 maart 2010

A whole lotta a Rosie. Part 1

Dat ik gek ben op rozen zal jullie niet verbazen. Mijn blogs heten niet voor niets:  Rosabears, Roses Fruit and More, Atelier Rosabears en Rosabeer.
Rozen zijn er genoeg in huis. Er staat bijna altijd wel een bosje rozen in een vaas of kan. Er zijn rozenstofjes, kantjes, kussens, dekbedovertrekken, schilderijtjes, servies, glaswerk, bestek, beeldjes, kaarsjes enz. met rozen. In deel 1 van A whole lotta Rosie laat ik jullie een KLEIN gedeelte van mijn serviesgoed met rozen zien.

Dit schattige kleine theepotje kocht ik ooit eens in de kringloopwinkel. En nog steeds is het een favoriet. Het rozenplaatje erop kan mij nog steeds blij maken.

Nog een kringloop aankoop een rozen bonbonschaaltje.

Mijn rozenverzameling begon met het sparen van oude thee-kop en schotels. Gebroken wit en altijd met bloementjes (meest rozen). Zo begon mijn verzameling zo'n 35 jaar geleden.

Dit is onderdeel van een setje. 6 kop en schotels een koekschaaltje en een suikerpotje. Dit was het enige wat ze nog hadden van dit serviesje.

Deze kop en schotels komen van de rommelmarkt. Ik kocht ze toendertijd voor 50 cent.


Deze eier........, ik weet niet hoe ze heten, heeft mijn vriendin voor me meegenomen.
Toen wij twee jaar terug een fietstocht langs de Loire maakten kregen we in het eerste hotel waar we overnachten bij het ontbijt een heerlijk eitje, los in het potje en dan met potje en al in het hete water, van de gastheer. We konden kiezen of we met kruiden, kaas of ham wilden. Voor die tijd had ik mijn ei nog nooit op deze manier gegeten.

Een dekschaal.

De theepot van mijn servies van 't Molentje. Misschien niet zo rozig maar wel een verzameling die ik nog steeds uit probeer te breiden. Vijftien jaar sparen en nog steeds niet compleet. Af en toe komt er nog iets bij, soms via marktplaats, heel soms via de kringloop. En ik kreeg zelfs een mail van een kringloopwinkel in Haarlem welke onderdelen van het servies had binnen gekregen. Een van de medewerkers was gaan googlen en was daardoor op mijn blog terecht gekomen en vroegen mij of ik belangstelling had.
Geduld is bij dit soort verzamelingen een schone zaak.



A Rose is a rose is a........rose. Servies van Jet. Ook daar heb ik wat onderdelen van.

Kitsch het mag bij rozen kopjes.


En dan nog dit lieve kannetje. Lief door de vogel en vlinder en de fijne tekening van het geheel.

Wordt vervolgd.

10 opmerkingen:

  1. Heel anders dan dat de posttekst doet vermoeden worden we verwend met prachtige rozenserviesen. Ik dacht nl. eerst even dat je het over AC/DC ging hebben hihi, die hebben nl. een nummer wat zo heet.
    Prachtig al die rozen op je servies, dat theepotje is ook prachtig.
    Ik geniet.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben ook gek op rozen, ik denk dat haast op elke post van mij wel een roos voorkomt. prachtig al je verschillende serviezen, is het laatste kannetje van meander? Ik ben nl ook zoiets maar dan amet bloemen erop. Ik geniet ook!

    Groetjes,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So viele herrliche Rosen...... ich liebe sie auch sehr :-)

    Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke blog make over!
    Ja, dit blijf ik ook mooi vinden! Die eierpotjes vind ik ook intrigerend. Je kookt dus je ei evt. met een toevoeging van ham, kruiden of kaas zonder schaal in het potje, begrijp ik het nou goed? Spannend! Ik denk ook dat dat prachtige kleine theepotje van de kringloop mijn favoriet is. Lijkt echt heel oud! Bij mijn tante staat nog wat servies goed van mijn oma, dat ze voor haar trouwen, begin jaren '20 van haar Belgische familie kreeg dat hier aan doet denken.
    Heerlijke post Marja, van mij mag er zeker meer komen! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige rozenserviezen. Dat is een whole whole whole lot of roses, en blijkbaar komt er nog meer? Ik kan niet wachten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo je hebt aardig wat servies met rozen. Leuk hoor. En ik begin ook spontaan te zingen naar aanleiding van je titel.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marga, ook ik heb wat met rozen, heb echter tot op heden nooit echt rozen spullen gespaard, wie weet misschien in de toekomst, het leukst vind ik 2 eier dingen, ik kan me totaal geen voorbeeld maken hoe die eiren eruit zien, hoef ook niet want ik lust alleen zeer hard gekoofte eieren. :)) maar ik vind die potjes erg leuk en natuurlijk dat 'a rose is a' servies, enigggggggggggg. Meid wat een leuke log. Groetjes van Jeany

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marja,

    Wat een boel leuks laat je ons zien!! Dat is genieten, het een is nog mooier dan het andere!!
    Prachtig!!

    Zoiets word je niet moe, daar kan ik heel lang naar kijken!!

    Fijne avond, groetjes Thea

    Hihihi.....mijn code is thetrin!!!
    Toeval??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, ik geniet met volle teugen hoor. Mijn Blog heet niet voor niets Brocante Roos. Rozen hebben ook mijn voorliefde. Ik kan niet wachten tot de volgende aflevering hihi...

    Fijne avond, lieve groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marja,
    ben ook gek op rozen en als ik een serviesstuk tegenkom bij de kringloop kan ik het ook maar moeilijk laten staan. Foto nr.5 vind ik het mooist en ook de eierpotjes zien er zo mooi uit. Heerlijk om zo'n mooie verzameling te hebben.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...