maandag 31 augustus 2009

Luxe !!!!!! kamperen.

Het is nog niet zo lang geleden dat ik tegen iedereen die er maar over begon, kamperen is zo leuk, zei "mij krijgen ze niet in een tent". Maar er is bijna niets zo veranderlijk als een mens, behalve het weer natuurlijk. En oke ik weet het dit is iets luxer dan een tent maar voor het eerst van mijn leven heb ik op een camping (een stacaravan zie ik niet als een camping omdat je daar je eigen toilet, was en doucheruimte hebt) gestaan en wat een heerlijkheid zo'n vakantie. Nu moet ik zeggen dat het weer ons wel heel gunstig gezind was, maar mocht dat niet zo geweest zijn had ik voor ongeveer een half jaar vakantie, handwerkjes meegenomen. Dus vervelen was er zeker niet bij. Twee maanden geleden wisten we nog niet eens waar we heen zouden gaan met de vakantie en zeker niet hoe. En nu hebben we iets eerder dan de bedoeling was onze eigen caravan achter de auto hangen.

Hoe komt een mens tot zo'n beslissing? We hebben het plan, bij leven en gezondheid zei mijn oma altijd, om wanneer Hans straks niet meer hoeft te werken langer weg te gaan. Huisje achter de auto en maar zien waar we belanden. We hebben het alleen iets eerder in de praktijk gebracht. Tenminste de caravan want het langere weggaan zal nog even moeten wachten. We kunnen nu alvast proefdraaien en ervan genieten. Een mens leeft tenslotte maar 1 keer en naarmate je ouder wordt gebeuren er om je heen soms zulke nare dingen. Welke je met je neus op de feiten drukken dat je vandaag moet genieten en niet alleen morgen, volgende week en volgend jaar. In de meeste gevallen hoeft dat niet kostbaar te zijn wandelen, hardlopen, lezen, sudoku's en cryptogrammen oplossen knutselen en koken je kunt het net zo gek maken als je wilt. Dus als compensatie voor deze dure aanschaf hebben we in deze twee weken vakantie verder low budget geleefd. En het is goed bevallen. We zijn heerlijk uitgerust, hebben een stapel boeken gelezen, wat gewandeld, een stadje bezocht, gehandwerkt ( ja eindelijk is ie klaar de sprei, foto's volgen later), gepuzzled en verder helemaal niets. Niets moeten, niets hoeven gewoon doen waar je zin in hebt.



En genoten hebben we, de reis erheen was al een hele belevenis. Prachtige dorpjes, vergezichten, bergen enz. hebben we onderweg gezien. Het voordeel van zo'n ding achter de auto is dat je niet zo hard mag rijden en de tolwegen kunt vermijden. Ik heb wat blogproof foto's geplaatst van geveltjes, leuke huisjes, luiken en een Franse brocante.




Reisdoel de Bourgogne camping Le Paroy, zo'n 30 kilometer door Autun. Gevonden door te googlen op rustieke campings. De tijd van pretcampings hebben wij gehad. We zoeken rust en niet te groot. Dat krijg je wanneer je de 50 gepasseerd bent!!!!!



Brocante in Autun.
Wat zal ik erover schrijven/zeggen ? Ik had het al vaker gehoord maar het blijkt toch echt waar te zijn. Zelfs in de kleinste gehuchtjes hebben ze de Brocante ontdekt en daar ook de prijzen op aangepast. Veels te duur en dat is niet omdat ik uit Holland kom. Kijken, kijken niet kopen. Het was in ieder geval niet moeilijk om hier het low-budget voornemen in de praktijk te brengen. Maar eindelijk heb ik toch de sfeer eens geproefd van een Franse Brocante.





Er zijn hier nog genoeg luiken te vinden voor de handelaren in oude bouwmaterialen.



In Bibracte vinden archeologische opgravingen plaats. Wat een geduld moet je hebben om steentje voor steentje iets op te graven waar ik geen flauwe notie van heb wat het voor moet stellen. We hebben er heerlijk gewandeld, de boomstronken hadden allerlei vormen. Zo deed deze met aan een opspringende dolfijn denken.


Een hartje !!!!


En hier was het net of er twee figuren over een heke wilde klimmen.


Na een behoorlijke klim hadden we een adembenemend mooi uitzicht over de streek.




En speciaal voor de blogdames heeft Hans zijn bijpassende shirt aangetrokken en mij met klem verzocht hier geen foto van op mijn blog te plaatsen. Dus bij deze de foto. Als goed makertje voor de nog steeds niet gemaakte foto van H. in streepjespyama. En dat ie een beetje vies kijkt wil niet zeggen dat ie roept "ik wil niet op je blog" maar de cocktailsaus bleek behoorlijk over de datum te zijn. Het mag overduidelijk zijn rose is mijn lievelingskleur en drankje.
Voor meer details (van het servies wel te verstaan) klik op de foto.

9 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk. Vandaag genieten want je weet nooit wat morgen brengt. En zo te zien hebben jullie inderdaad genoten, de foto's zijn prachtig. En wat leuk dat Hans speciaal voor ons zijn mooie shirt heeft aangetrokken!
    Welkom terug en ik verheug me op de foto's van je sprei (die van mij ligt al een tijdje stil, ik heb zo'n 25 grannies af, nog 150 te gaan).
    Groetjes, M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooi verslag. En idd je moet genieten nu het kan. Mooie foto's, vooral die personen die over het hek wilde kruipen. Net echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, lachen die Hans in zijn polo met bijpassend tafelkleed en servies! Zo verbaasde mij buurvrouw zich zo dat mijn B. zich met kroon op zijn hoofd op de blog had laten zetten, whoehahahaha, alsof ik hem dat van tevoren gevraagd had! Heerlijk dat jullie zo van de vakantie genoten hebben en dat het kamperen zo goed is bevallen. Een voordeel is toch ook dat jullie niet meer per se in het drukke seizoen hoeven te gaan en dat jullie idd geen lawaai camping met jeugd hoeven te bezoeken, voor ons was dat dus reden om deze jaren maar eens een heel andere vakantie te doen...Nu heb ik je nog niet terug gemaild Marja...bloos, ik doe mijn best!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk marja, dat je hebt genoten van je sleurhut achter de auto, lekker met je eigen huisje gaan en staan waar je maar wil, toch veel vrijer als een sta caravan hè? franse brocante is idd erg duur maar alleen die sfeer is al zo leuk om te proeven. leuk verslag heb je ervan gemaakt en mooie foto`s! de roze polo staat Hans erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marja,

    Wat een heerlijk verslag heb je geschreven over jullie vakantie, ik reis even met je mee hoor.. Het was ook wel een super plek waar jullie stonden, wat een prachtig uitzicht. En groot gelijk om het iets meer luxe te willen hebben. Dat gedoe met de wc rol onder je arm om vervolgens een stuk verderop in de rij te moeten staan voor de broodnodige behoefte is geen pretje. Heerlijk idee dat jullie t.z.t. langere periode's weg willen met de luxe caravan. En heerlijk dat het zo goed is bevallen. En heerlijk om de sfeer te proeven van de Franse Brocante marktjes. Als ik daar ben moet ik ook altijd op een aantal markten rondsnuffelen. En top hoor dat Hans voor de blogdames een bijpassend shirt heeft aangetrokken hi,hi. Nou ja..hij staat er ieder geval gekleurd op.
    Mooie foto's zijn het allemaal.

    Fijne avond, groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad. En ik ben blij dat het kamperen je goed bevallen is. De omgeving is ook ontzettend mooi. Je hebt ons een goede indruk gegeven van je vakantie met hele mooie foto's en je mannetje zit er ook gezellig bij aan je leuk gedekte tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Marja, Wat en leuke post; heerlijk om zo op vakantie te kunnen toch, daar houden we ons lijf in goede vorm voor ! Heb je nog meer, ik kom graag terug.
    Fijne dagen
    Ariadone

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Marja , gelukkig wèèr zo'n tevreden caravanner . Wij doen dit eigenlijk al zo'n 40 jaar .
    Eerst nog wel op een vaste camping met de kinderen maar toen de het ook leuk vonde om te trekken waren wij helemaal verkocht .
    Nu , ik hoop dat jullie er heel veel plezier en geluk mee mogen beleven .
    En ... hobby spullen voor 2 maanden heb ik altijd wel bij me , al gaan we soms maar voor 3 dagen weg , zeg ik met een big smile .
    Geniet er van , xox Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marja,
    Bedankt voor je bezoekje en de complimentjes!! Ik ben benieuwd naar je pruimen/porto cupcakes.Als ze bevallen heb ik graag het recept als je het wil delen.
    Groetjes,
    Nicky

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...