maandag 25 juni 2018

Buiten.......


Dat ik graag buiten ben zal jullie vast niet verrassen. 
In de tuin, wandelend of op de fiets.
In de zon zittend zullen je me niet vaak zien. 
Dan is het me al heel snel te warm. 


Maar het voordeel van het zonnetje is dat je ervoor kunt kiezen om de schaduw op te zoeken zeg ik altijd maar zo. 



Na de vakantie moest er weer veel werk verricht worden in de tuin .
Na 4 weken er niet te zijn geweest kun je je ongeveer wel voorstellen hoe het eruit moet hebben gezien. 
Een explosie van vooral veel onkruid.
Maar na een week van veel volle  kruiwagens naar de composthoop rijden. 
Ziet het er weer een beetje uit als een tuin.



En dan is er ook weer tijd om te genieten. 
De bloeitijd van de rozen zit er alweer bijna op.
Door de uitgebloeide rozen eruit te knippen komt er zeker nog een tweede bloei. 





En wanneer je een ui of prei laat staan .
Krijg je als beloning deze mooie bloemen. 


Deze heeft zijn petje nog op.




Terug naar huis maak ik graag een ommetje op de fiets. 
Dit nieuw aangelegde natuur gebiedje trekt al heel veel vogels aan .
Waaronder de Lepelaar. 












Het omrijden zeker waard.


En wanneer ik dan toch een ommetje maak pak ik de polder er ook nog even bij.
Af en toe staat er een plukje Zwanenbloemen in de polder slootjes.



De bermen staan vol met heel veel moois .
Sommige noemen het onkruid. 
En oké in de tuin heb ik het liever niet.
Maar hier is het prachtig. 


En dan is zelfs de onderkant van een bloem een kantachtig kunstwerk van de natuur. 


Zo nam ik jullie even mee in de tuin en op de fiets. 
Geniet van het mooie weer deze week .

8 opmerkingen:

  1. Weer prachtige foto's Marja! Echt genieten buiten en in de tuin. Tja zomaar 4 weken weggaan kan eigenlijk niet in juni.
    Volop werk in de tuin, maar gelukkig is alles weer gedaan en ziet het er netjes uit.
    Bij mij zitten er ook alweer nieuwe knoppen in de rozen. Sommige gaan door tot de vorst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan zi genueten van de foto.s die je maakt zo mooi romantische

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's. Ik vind het zelf altijd heel lastig om een mooie foto te maken, ben bijna een beetje jaloers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook niet zo,n zonaanbidder. Wel wandelen,dat doe ik ook graag.
    Wat een schitterende foto,s Marja.
    Knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...