dinsdag 12 juni 2018

De mandjesquilt.



Hallo lieve bloggers.
Zoals beloofd weer eens een blogje over mijn quilt projecten. 
Ik hou het vandaag even bij de mandjes quilt.
De quilt komt uit het boek: When the cold wind blows.


Het gaat nog steeds goed met mijn voornemen om elke maand net zoveel mandjes te maken als dat er dagen in de maand zijn. 
Inmiddels staat de teller op 230 mandjes !
Nog 61 te gaan. 


En ook lukt het nog steeds om voor elk mandje een ander rozenstofje te gebruiken. 
Dat komt natuurlijk ook omdat ik van lieve mede quiltsters lapjes kreeg toegestuurd en mee heb gekregen. 
Daarvoor nogmaals dank. 


Het is ook een heerlijk zomer klusje dat mandjes appliqueren. 
Ze liggen voor een maand, of soms langer, geknipt en geplakt.
Er worden er dan ook veel in de zon of schaduw genaaid. 


En zo ziet zo een stapel van 230 mandjes er dan uit.
Het lijkt helemaal niet veel zo een stapeltje. 




Eigenlijk zou ik voorlopig niet aan een nieuw project beginnen .
Maar het vlees van een quitster is zwak......
Al een poosje volgde ik de Facebook groep:
Rows from the Dutch Quilters.
Het patroon sprak me erg aan. 
En inmiddels ben ik toch maar begonnen met deel 1.
(1 juni is deel 4 er).



Voor deel 1 gebruik deze stofjes. 
Maar daarover in een volgend blog meer.

Tot snel.

14 opmerkingen:

  1. Je mandjes zijn prachtig... En the row of the dutch quilters... hier kriebelt het ook... Ik zag je ster volgens mij voorbij komen op facebook... en/of instagram... Wordt erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zo fijn om weer eens een blogje van je te lezen, want ik vind jouw blog er heel verzorgd en sfeervol uitzien. En nu weer de foto's van jouw mandjes-in-de-maak... wat zijn ze mooi! En petje af, dat het je lukt om er toch minstens 30 per maand te maken. Ooit ben ik er ook aan begonnen, maar dat aantal haalde ik echt niet (mede door andere verleidingen ;)), maar het is echt een leuk werkje en het resultaat prachtig!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mandjes quijven leuk. Het maakt niet uit in welk petroon. Dapper om er iedere dag een te maken. groetjes lts bl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om je quiltwerkjes te zien groeien.
    Je mandjes gaan snel zo ! Lief allemaal rozen mandjes :o))
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi je mandjes zeg, ben er ook mee bezig............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad, zo op een stapeltje lijkt het niet veel die mandjes, maar het zijn er wel heel veel als je ze allemaal zou uitleggen op de grond.
    Wordt vast een hele grote quilt. Als ik het zo lees, "moet" je nog 2 maanden elke dag een mandje en dan kan je alles aan elkaar zetten.
    Natuurlijk bezwijkt een quilter voor patronen waar je verliefd op wordt.... ach, er zijn ergere dingen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, die mandjes worden erg mooi, en wat een leuk project waar je aan bent begonnen!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh leuk!! ik heb ook een zomer vol met deze mandjes,...
    Hoop het eigenlijk deze zomer af te krijgen.
    Mss wel een idee om elke dag een mandje te naaien,..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi jouw mandjes! Deze quilt staat op mijn WIM-lijst. Het boek heb ik al eens gekocht. Maar eerst nog andere projecten.....🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja... heel verleidelijk soms al het moois dat langs komt. Het is dat de tijd hier ontbreekt....
    Je stapel mandjes is indrukwekkend en schattig net die rozenstofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een discipline heb je met die prachtige mandjes, leuk om die stapel te zien groeien. Mooie lapjes voor het nieuwe project, ik ben benieuwd wat dat worden gaat, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om weer eens een mandjesquilt te zien, leuk al de verschillende rozen!
    En... spannend het nieuwe patroon ben benieuwd!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marja,
    Gezellig blog weer en wat zijn je mandjes leuk. Ik zie dat je een nieuw project bent gestart, Jane ook even op vakantie, haha.....Groet Jose

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...