dinsdag 9 december 2014

Gekleurde kerstballen.


De dagen worden korter
En zo gaan we alweer de laatste weken van het jaar in.
De kerstboom staat hier nog niet.
Maar wel veel lichtjes in huis.
Om de donkere dagen iets lichter te maken.
En dat geldt hier op dit moment zowel letterlijk als figuurlijk.
Daar wil ik verder niet verder over uit wijden, dat houd ik liever binnen onze familiekring.


Wat ik wel graag wil is iets anders met jullie delen.
De afgelopen week haakte ik tussen de bedrijven door deze vrolijke kerstballen.
Van restjes katoen.
De benodigdheden voor deze kerstballen ?
Een haaknaald 2 1/2, restjes katoen, wat glinster draad (als je dat leuk vind), piepschuim bollen, wat lint en eventueel een paar kralen.
En het patroon.



Hoe je aan het patroon komt ?
Door mij een mail te sturen.
Dan stuur ik je het patroon toe in pdf.
Waarom ?
Gewoon zomaar, omdat ik het zulke leuke vrolijk kerstballen vind.
Omdat ze in heel veel kleurtjes zo leuk zijn.
pastel



delfts blauw





pip kleurtjes

















 Of gewoon traditioneel
rood groen en wit





Dus wordt volger van mijn blog of neem regelmatig een kijkje.

24 opmerkingen:

  1. Ik vind ze allemaal leuk, ook al is het niet mijn stijl, maar het geeft een mooi effect bij de gekleurde spulletjes.
    Je mag mij het patroon wel sturen, misschien maak ik er ook nog een paar.
    www.knorrie1969@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Owwww.... wat zijn ze LEUKKKK!!!!!! Helaas kan ik (nog steeds!) niet haken, maar anders had ik zeker het patroontje gevraagd! Ik wil nog zo graag wat zachtroze met witte ballen in de boom, maar ze lijken wel niet te vinden, dan zou ik ze zelf kunnen maken... tjee dat zou toch geweldig zijn?!?
    Maar voor nu geniet ik van al jouw prachtige ballen, in alle kleuren zijn ze even mooi!
    Naast deze "blije" woorden ook nog even een woordje van sterkte, want ook dat kun je zo te lezen wel gebruiken!
    Liefs, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke orginele kerstballen zijn dat.
    Is weer eens iets anders.
    Ik ben ook aan het kerstversieren geweest...alles staat.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hai hai ik ga je mailen zag het via FB site.... en owwwww wat zijn ze enorm mooi ook de gemaakte foto's ik ga je lekker een email doen ♥ vr gr jenneke van maurik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn beeldschoon, Marja. Wat heb je ze mooi gefotografeerd. Compliment voor zowel je haakwerk, rangschikken en fotograferen. Enne ..... sterkte, hoor. Ik begrijp uit je verhaal dat je dat wel kunt gebruiken. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhhh Marja...wat zijn ze leuk.....zo gezellig al die kleurtjes.....en heel apart ook....ga gauw het patroontje aan je vragen....bedankt alvast...groetjes Francien de Klerk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk gedaan ik zag het ook via Facebook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn geweldig! Ik ga je gelijk volgen, leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zou super zijn, om ooit eens te kunnen haken. ik heb je een mailtje gestuurd ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg leuk je kerstballen !
    Sterkte met de donkere dagen....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastisch wat een leuke kerstballen! krijg er gelijk zin in om ze ook te maken! Zou het leuk vinden als je mij dit haakpatroon ook zou willen sturen?!
    lindevrouw@gmail.com groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. They look so cute! I can't decide which colour pattern I prefer!
    Greetings from Germany

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your Christmas balls are all gorgeous! You mixed the colors beautifully. I must say that my favorite are those with pink and brown yarn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk, in al die verschillende kleuren... traditioneel, kleurrijk, ... allemaal even mooi!

    Groetjes, Saskia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I love your work! I would love to have the pattern for the balls if you please. Thank you kindly. I look forward to seeing more of your work.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke kerstballen! Wat lief van je, ik ga je een mailtje sturen.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Proficiat de kerstballen zijn super mooi ik wil ook wel het patroon als het kan dank U groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooie kerstballen! ik zou graag ook het patroon willen als dat kan.
    groetjes Demmie19622@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke kerstballen, vind het heel fijn dat ik het patroontje kan aanvragen.
    Vriendelijke groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ziet dit er mooi en feestelijk uit. Ik zou graag een patroon van de kerstballen willen ontvangen. Kan dat nog?
    visserwde@gmail.com

    Alvast hartelijk dank!
    Groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zou ik het patroontje mogen voor het haken van de kerstballen? Ze zijn prachtig!
    Alvast hartelijk dank.
    Groetjes Miranda Smits
    mail: mrjsmits@caiway.net

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag. Ik haak veel kerstachtige figuurtjes voor de kerstboom op een kinderafdeling van een ziekenhuis. Kerstballen zouden een mooie aanvulling zijn. Zou ik het patroon daarvan mogen hebben? Groet, Marja. Mail: marja.bavinck@kpnplanet.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...