maandag 14 januari 2019

Long time.....no see.


Hallo lieve blog lezers.
Dat is wel een hele tijd geleden dat ik mijn laatste blogje schreef.
Ruim een half jaar geen verhaaltjes en foto's op mijn blog.
Een reden ?
Die is er eigenlijk niet.
Gewoon even geen zin.
Zo simpel kan het soms zijn.


Er was best wel genoeg om over te schrijven of te laten zien.
Quilten, breien, de tuin, fietsen, wandelen, vakantie het ging gewoon allemaal door.
Ik hoop de draad met dit blogje weer op te pakken.


In 2018 werden er weer veel kilometers gewandeld.
1642 kilometers stonden er ongeveer op de teller.
En ook in het nieuwe jaar zijn er al weer heel wat stappen gezet.


De volkstuin is er niet meer, m.i.v. 1 januari hebben we die opgezegd.
Dat zal best wel even wennen worden.
Maar mocht ik tijd over houden dan is er vast nog wel een andere hobby te verzinnen.



Op quiltgebied is er best wel veel gedaan in het half jaar dat ik geen blogjes heb gemaakt.
Ik vorder goed met de Dear Jane quilt.
6 rijen blokjes zijn gemaakt en aan elkaar gezet.
Rij 7 is in de maak.


Alle punten zijn af.
En 1 rij punten is ook al aan elkaar genaaid.
Ik vind het een heerlijke quilt om aan te werken.
Bijna alle blokjes en punten worden met behulp van H250 in elkaar gezet.
Behoorlijk wat voorbereidings werk, maar wanneer je een rij hebt voorbereid (ik doe steeds een hele rij voorbereiden) dan kun je daarna achter elkaar de blokjes in elkaar zetten.
Mijn streven is om de quilt top dit jaar in elkaar te hebben.
(dat ik dat durf op te schrijven !!!)


Afgelopen zaterdag volgde ik samen met Karen (blog: bedbreakfastandquilts) en Marieke (zonder blog) een workshop in Kerkwerve samen met nog 25 enthousiaste quiltsters.
Georganiseerd door Mascha van de Quiltster en gegeven door Jeanneke van de welbekende stempels.
Jeanneke maakte voor de Stars upon Stars quilt, uit de Quiltmania van november/december 2018 (nr. 128) een duidelijk patroon met bijbehorende stempels.


Het was een super gezellige en leerzame dag. Waar we de eerste punt van 8 in elkaar naaiden.
Ik denk dat er weer een project op stapel staat 😀.
In ieder geval heb ik gisteren de rest van de lapjes gestempeld en geknipt voor een hele ster.


Natuurlijk werd er ook een bezoek gebracht aan de geweldig leuke winkel van Mascha.
En uiteraard gingen er ook een paar lapjes mee naar huis.
Lapjes kun je immers nooit genoeg hebben.


Een heerlijk werkje voor erbij zijn deze lapjes.
1 inch blokjes, gestempeld en in het rond aan elkaar genaaid.
De blauwe stof op de achtergrond wordt de verbindende factor.

Dat was het weer voor mijn eerste blogje na lange tijd.
Er is nog veel meer te laten zien, maar dat houden we voor een volgende keer.


13 opmerkingen:

  1. Dag Marja,
    herkenbaar, hoor, dat het soms gewoon niet zo komt van bloggen, zeker als je nog zoveel andere dingen doet. Ik vind het knap dat je zoveel wandelt ! Ik zou dat eigenlijk ook meer moeten doen..... Leuk dat je die cursus bij Marcha gevolgd hebt en ik ben benieuwd ! Tot ziens bij Karen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je Dear Jane wordt prachtig! Het gaat je vast lukken de top dit jaar af te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms denk ik wel dat ik nou wel eens lapjes genoeg heb.... maar toch gebeurd het dat ik mis grijp als ik een bepaald kleurtje nodig heb.
    Wat word je Jane mooi, en wat ben je al ver. Die komt vast af dit jaar, we hebben immers nog 11,5 maand te gaan.
    Mooi nieuw project, dat is ook leuk om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig hoor weer een blogje, zo jammer dat sommige mensen helemaal stoppen. Volgens mij was je ook vorige week toch bij Karen?
    Die Marja ben jij toch? Welllicht zie ik je in Maart weer op het weekend, hartelijke groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Coby, beide Marja's waren bij Karen. Dat helpt niet, hè. Ik zat vlak bij je. Marja van dit blog helemaal aan de overkant aan het andere korte eind. Ik hoop dat je ons ook allebei in maart weer ziet. Groeten,
      Marja

      Verwijderen
  5. Ach, dat kun je soms zo hebben. Ik merkte dat ik best heel veel met FB deed en dat er zoveel tijd in gaat zitten.Best leuk,maar ik heb ook zoveel hobby,s. Heerlijk zoveel kilometers gewandeld. Ik heb genoten van de foto,s. En de mooie quilts. Ik wil het echt eens gaan leren.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer dat ik niet wist dat je met Karen was, notabene aan de tafel naast ons!! Dat niet bloggen heeft misschien wel als voordeel dat er meer gepacht wordt;-)?

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welkom terug! Je hebt niet stilgezeten, wat een prachtige DJ in de maak en leuk dat je een gezellige dag had bij Mascha
    Mooie ster wordt het en de andere quilt in de maak, prachtige stoffen!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een mooie projecten onder handen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig Marja dat je weer schrijft. Dear Jane ziet er op de foto mooi uit.Tot Zaterdag.
    Groet Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig om weer wat van je te lezen, Marja! En wat ga je goed met jouw Dear Jane! Heel mooi!🤗

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...