zaterdag 14 januari 2017

Weeralarm.......of toch niet ???


Het was de week van, weer.....een weeralarm.
Code geel, oranje, storm, hoog water, glad, sneeuw en van alles wat met de winter te maken heeft.
Oké een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus halen we donderdag in ieder geval voor een paar dagen (doen we eigenlijk altijd hoor op donderdag) wat extra eten in huis. Je weet tenslotte maar nooit. Het kan vriezen, het kan dooien.
En toen werd het vrijdag. Hier in het westen van het land....geen sneeuw, geen storm.
Eigenlijk niets anders dan gewoon een gewone winterse januari dag.
Dat weeralarm.....ik krijg een beetje de neiging om het niet helemaal serieus meer te nemen.
En dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
Worden heel veel dingen niet groter gemaakt dan dat ze zijn ?
Bijkomend voordeel.......genoeg eten in huis voor weer....een weeralarm !




Waar het in ieder geval wel weer voor is/was........is een grote pan erwtensoep.



Vandaag (zaterdag) was een dag met veel buien.
Liep ik het ene moment nog in de zon met de honden, het andere moment was ik omringd door een inktzwarte lucht. Maar trof ik het toch tijdens mijn dagelijkse rondje, en kon de paraplu ongebruikt weer de paraplubak in.


Woensdag was er het eerste handwerk/quiltcafé van het nieuwe jaar.
Het was een gezellige dag zo met bijna alle quiltdames bij elkaar.
Ik had mijn Flying Geese rand meegenomen voor de Stonefields quilt.
4 randen van 44 Geeses moeten het worden. Nu had ik er al 3 klaar, maar kwam ik tekort van de lichte stof. Ik vond er een andere stof bij, maar omdat ik deze wilde verdelen over de 3 al gereed zijnde randen heb ik deze weer uit elkaar gehaald en de nieuwe stof om de 3 flying geeses ertussen gezet. Extra werk maar wel beter verdeeld op deze manier. 
Inmiddels ben ik bijna klaar met de 4e rand.


En natuurlijk ben ik verder gegaan met het aan elkaar zetten van de blokken voor de Stonefields.
5 rijen van 11 blokken zitten er inmiddels aan elkaar.
En wat een goed gevoel geeft dat.


Nog even iets heel anders.......
Woensdag tijdens het quiltcafé hoorde ik over de app Storytel.
Een app waar je naar boeken kunt luisteren.
Lezen doe ik erg graag, maar het kwam er de laatste tijd veel te weinig van.
Alleen voor het slapen gaan, en dan vaak maar een paar bladzijden omdat de lettertjes dan begonnen te dansen en ik in slaap viel.
Storytel is niet gratis, maar je mag het wel twee weken uitproberen en dat ben ik ook aan het doen.
En ik denk dat ik verkocht ben.
Tijdens het quilten, breien, haken, borduren enz. luisteren naar je favoriete schrijver/schrijfster.
Het is even wennen dat luisteren, maar ook heel ontspannen wanneer het eenmaal gewend is.
Ik ben bezig met het 3e deel van De Reiziger serie van Diana Gabaldon.
En ondertussen worden er heel veel steekjes gemaakt.
Heerlijk.





Afgelopen zomer knapten we de gang op met een nieuw kleurtje. Na het olijfgroen werd het tijd voor een frisse entree. Het groene kastje werd weggeven aan schoondochter die er wel wat mee kon.
Helaas was het kastje te groot voor de plaats die zij voor ogen had en kwam het hier vorige week weer terug. Het kastje kocht ik jaren geleden eens bij de kringloopwinkel voor € 7,50.
Een kastje van goede kwaliteit, maar eiken is niet echt mijn steil.
Dus verfde ik het groen, met muurverf voor het mooie matte effect, en deed het eerst dienst in mijn hobbykamer, waar het een ideaal kastje was voor potjes met allerlei kleine frutsels.
Later werd het in de gang gehangen met mijn verzameling oude stoffen handschoenen dozen.


En nu na 2x verven met, weer een matte muurverf in dezelfde kleur als de onderkant van de muren, hangt het weer op dezelfde plaats in de gang.
Soms hoeft leuk niet duur te zijn.
Het ladekastje komt uit het huis van mijn vader nadat hij was overleden. Ik verfde het met de kleur ral 9010 waardoor het een heel ander gezicht werdoor. 
Net als de spiegel uit de kringloop.
De mand met de beren (ook kringloop) kreeg ook een likje verf.


Mijn doel voor de komende week ?
Iets waar ik de afgelopen weken al een paar keer aan begonnen ben, en nog steeds niet heb afgemaakt, mijn hobbykamer opruimen.
Daar is de laatste weken van alles ingezet en opgestapeld.
En hier een foto plaatsen van de rommel (en dan valt het op deze foto nog wel mee, maar is het in het echt veel erger) is een goede stok achter de deur om te beloven volgende week foto's te plaatsen van een opgeruimde hobbykamer !!!
Houden jullie me aan die afspraak ?


Lieve bloglezers hartelijk bedankt voor alle reacties op mijn vorige post.
Weet dat ik dat zeer waardeer.

Ik wens jullie een fijne en creatieve nieuwe week.

12 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig verhaaltje heb je weer geschreven! Ben heel blij dat ik je nu bent gaan volgen.
    Van het weer trek ik me niets meer van aan. Zie wel wat er komt en voorraad heb ik altijd wel in huis, als het niet vers is, dan wel in blik of restjes ingevroren, zodat het alleen opgewarmd hoeft te worden. Je Stonefields is schitterend, prachtig en de kleuren geweldig! Over die app heb ik al eens gehoord, maar zolang ik geen nieuwe Ipad heb, moet het even wachten. Lijkt me echt heerlijk om te luisteren terwijl je handwerkt.
    Leuke meubeltjes, altijd mooi als je het verft, meteen een ander interieur.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What interesting occupations!
    You have a lot beautiful teddy bears
    all over the house…
    Greetings,
    María José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi kleurtje gekozen voor de hal en succes met opruimen.
    Altijd spannend wat je weer tegen komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet ook van je post :0))!

    We zijn maten aan het nemen om op zolder eindelijk een hobby plekje voor mij te kunnen indelen ; 0)
    En alles staat nu nog achter schotten of in bakken e.d
    gisteren bij Ikea geweest en nu kom jij met je leuke sfeer foto's van je hobby spulletjes en meubels!
    ik heb van voor ik inderen had nog steiff beertjes .. wie weet komn ze ook wer tevoorschijn :0)

    Ik vind je rommelfoto al heel gezelig (o)..
    ben ook wel heeel benieuwd naar je opgeruimde versie !; 0)
    Veel opruim/uitzoek plezier hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuk blogje om te lezen waar jij je dagen mee vult. Een fleurige quilt heerlijke erwtensoep ook echt iets voor deze tijd. Maar het kastje van jou vader vind ik helemaal heel erg mooi. De beren zitten mooi te wezen met de gebreide jasjes aan. Ik vind ze zo lief. Heb zelf ook twee lieve beren uit de kringloop winkel maar die zitten te rillen van de kou want ik ben er nog niet aan te gekomen om jasjes te breien. Veel succes met het opruimen van jou quilt kamer als dat klaar is kun je weer heerlijk aan het werk.
    Fijne week.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je de Stonefiels zo lekker ziet groeien, leuk om aan te werken met al die verschillende blokjes.
    Dat kastje... fijn dat het weer is teruggekomen, vind het schitterend!
    Dat alarm voor sneeuw en gladheid geldt vaak niet voor het hele land. In midden- en Oost Nederland is er veel sneeuw gevallen en veel ongelukken gebeurd.
    Fijn om je quiltkamer weer eens op te ruimen. Moet er nog steeds mee verder :-(
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is lekker weer voor erwtensoep. Wat een mooie foto's laat je zien. Mooi jullie gang je brengt me op een idee en dan de Stonefields prachtig wordt ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, weer even heerlijk bij gelezen... Tja, dat weer .. Zowel de voorspellingen als alarm kloppen niet altijd. Maar o wee als er niet op tijd gewaarschuwd wordt! Dus daarom is men extra alert...
    In elk geval had je een heel goed excuus voor die heerlijke erwtensoep! En natuurlijk aan de slag met je blokjes en lapjes... Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi wordt je Stonefield en wat een leuk nieuw kastje heb je gescoord! Veel lol voor weinig.
    De erwtensoep ziet er goed uit, die gaat er altijd wel in denk ik, weeralarm of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier is het ook allemaal nogal meegevallen met de storm voorspelling. Gelukkig maar!! De dreiging hangt toch wel in de lucht op deze mooie landschapsfoto.
    Fijn dat het zo goed opschiet met de Stonefields. Ben benieuwd of je de hexjes ook allemaal gaat maken. Dan ben je nog even bezig -:) (maar wel leuk om te maken en mooi!).
    Ben benieuwd naar de foto's van je opgeruimde quiltkamer.En hiermee hou ik je dus aan je afspraak -:)!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ij weer een gezellig blogje geschreven, en je stonefields... oh, wat mooi en vrolijk wordt die. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het heel leuk om te zien hoe je vordert met je Stonefields; ik hoor van verschillende mensen die hem gemaakt hebben dat deze quilt zo leuk is om te maken. Ga je hem ook met een rand hexagonbloemetjes maken ?
    En ja, onze werkkamers die altijd sneller rommelig worden dan we hem kunnen opruimen ... vraag jij je ook af hoe dat nou toch altjd kan ? ; )
    Leuk dat je zo'n leuke spulletjes bij de Kringloop vandaan haalt en ik wist niet dat je er met muurverf overheen kon gaan. Moet het dan nog eerst voorbehandeld worden ?

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...