maandag 23 september 2024

Kreatief juli, augustus en september..............


Weten jullie nog het slowstitching project waar ik mee bezig was ?
Het moest een grote projecttas worden.
Er werden heel veel steekjes genaaid.
Op een slow stitching wijze.
Een eindeloos geduld werkje.



De tas is klaar.
En al veelvuldig gebruikt.
Ik ben er blij mee.



Deze quilt staat al een hele tijd op mijn "wil ik nog maken" lijst.
De Nearly Insane quilt.
Blok 18 is het blok met de meeste stukjes stof.
Zo'n 229 volgens mij.
Wanneer ik daar nu eens mee begin en nog niet insane ben geworden.....
Dan moet de rest van de blokken een makkie zijn toch ?



En eigenlijk viel het me erg mee.
Waar ik wel een beetje moeite mee heb ik het kiezen van de juiste kleur stof
op de juiste plaats.
Het boek is erg summier wat dat betreft.
Oftewel......zoek het zelf maar uit.
Gelukkig zijn er op Pinterest voorbeelden van andere quiltsters te vinden.
De blokken meten 6 x 6 inch.




De kleuren die ik ga gebruiken voor deze quilt zijn
roze en bruin.














Het voorbereiden van de blokken is een leuk maar ook wel
tijdrovend werkje.




Verder breidde ik aan de Folliosa Shawl.
Patroon: Justijna Lorlowska
Garen: Katia Kaisla, kleurnummer 353
Rondbreinaald: 3 1/2
Gestart: 21 juni 2024
Af: 18 juli 2024


De ajourrand onderaan wordt dwars gebreid.
Het patroon kreeg ik niet in mijn hoofd
(steeds 24 toeren zich herhalend)
Er werd dus regelmatig terug gebreid 😂
Maar na het blokken van de sjaal mag het resultaat er zijn.

 




Een volgend breitje op de naalden is de Sommerknus.
Patroon: Elsebeth Judith
Garen: BC Garn Big Bio Balance
Kleurnummer: 09
Naalden: 3 1/2 en 4 1/2
Gestart: 23 augustus 2024
Af: 8 september 2024
Hoeveelheid garen: 400 gram (1120 meter)
Ik hield werkelijk nog geen meter van het garen over !!!!





De trui wordt van boven naar beneden (top down) gebreid.
Heeft verkorte toeren (short rows) in de nek.
Een, door de verschillende patronen, heerlijk breiwerk.
De trui past perfect.




Dit breiwerk is een restjes sokkenwol breitje.
De Northeasterly blanket.
Patroon van Skeinanigans (Melissa Alexander Loomis)
Hier brei ik af en toe een stukje verder aan.
Naalden: 2 1/2



En dan nog dit laatste breiwerk.
Patroon: Vertices Unite van Stephen West.
De blauw/lila wol waren resten die ik van een vriendin kreeg.
Ik kocht er nog garen bij van Borgo de Pazzi Amore.
De sjaal bestaat uit 6 segmenten.
Dit waren zo een beetje de projecten waar ik de afgelopen tijd mee bezig was.


Tot snel.
Tot een volgend blog.








 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Kreatief juli, augustus en september..............

Weten jullie nog het slowstitching project waar ik mee bezig was ? Het moest een grote projecttas worden. Er werden heel veel steekjes genaa...