zondag 10 maart 2024

Breien, lapjes en buiten...............


De afgelopen twee weken heb ik veel gebreid aan deze deken.
De Anthology Throw van Helen Stewart
Een heerlijk Zen breiwerk.
Het patroon kun je vinden op Ravelry (kooppatroon)




Het garen wat ik gebruik is Durable Sokkengaren.
En Lana Grossa  Meilenweit.
Rondbreinaald 120 centimeter nummer 4.



De deken schiet al aardig op.
Ook al staan er de laatste rondes 1152 steken op de naald.
Het is geen moeilijk patroon met veel herhalingen.



Deze lapjes liet ik al eerder zien.
Inmiddels is het een Komebukuro, Japanse rijsttas, geworden.



Je knipt eerst 5 stukken ondergrond stof (ik gebruikte hiervoor quiltvulling)
Mijn vierkantjes zijn 8 x 8 centimeter.
Maar je kunt de tas zo groot of klein maken zoals je zelf wilt.
En hierop verdeelde ik allerlei verschillende rood/wit/roze lapjes.







En zo ziet het eindresultaat er dan uit.
Op YouTube zijn veel filmpjes te vinden over het in elkaar zetten 
en hoe de lapjes te versieren.



Vervolgens startte ik een nieuw project Slow Stitching.
Dit moet de buitenkant van een journal worden.
Ook weer zo leuk om je resten in te verwerken.



De omslag is inmiddels af.
Wordt vervolgd.....



Tijdens de schilderles leren we nieuwe technieken.
Erg leuk om te doen.
Niet altijd even makkelijk.
Maar uiteindelijk wordt het altijd wat.






Afgelopen week waren er zonnige dagen.
Wel koud nog, veel wind maar toch stapten we weer lekker op de fiets.
Het voorjaar is toch echt in aantocht.



Er zijn mooie zonsopkomsten.



Veel vogels komen weer terug van warmere oorden.
Rietgors.



Eindelijk een dag met niet zóveel wind.
Die zijn er maar weinig vinden jullie ook niet ?



Vrouwtje Fazant met haar mooi getekende verenpak.





Scholekster.



Het is heel rustig op het vogeleiland.


En wat is het in een week tijd alweer veel groener geworden.



Wat er ook nog op de pennen stond (deze is inmiddels af en al veel 
gedragen ) is de Felix Cardigan.
Patroon: Amy Christoffers
Garen: 6 bollen Drops Air
Naalden: rondbreinaald nummers 6 en 5.




Tot snel, tot een volgend blog.






 

1 opmerking:

  1. Hai Marja, wat word ik toch weer blij van al je mooie foto's en wat jij zoal maakt. Ik loop hopeloos achter met blogjes lezen. Dit heeft een reden, ik heb youtube ontdekt en zo wilde ik een half jaar geleden leren breien. Nooit vroeger geleerd. Dus eerst online en nu ook life les in Dordrecht bij Rebel with a Twist. De Felix cardigan zal er bij mij dus ook weleens komen, mooie kleur van jou.
    Heb dus weer genoten van je mooie gezellige blog.
    Wollige groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...