zaterdag 7 januari 2023

Vingerhoedjes quilt..........


Het begon met een blikje met geknipte vingerhoedjes in september 2020.
Het blikje kwam uit de lapjes erfenis van Marieke.
De quiltboeken, lapjes, materialen enz. van Marieken mochten verdeeld worden tijden het Handwerkcafé bij Karen in Rijpwetering.
Eigenlijk wilde niemand het blikje meenemen.
Maar een vingerhoedjes quilt stond op mijn "wil ik nog eens maken" lijst.
En dus ging het blikje met mij mee naar huis.



En zo werden de eerste lapjes aan elkaar genaaid tot lange stroken.
Er werden héél veel nieuwe vingerhoedjes getekend en geknipt.
Soms tot vervelens toe......


En toch ben ik elke blij wanneer er weer een rijtje aan genaaid werd.


Dat stroken naaien is een mooi ondertussen televisie kijken klusje.


En soms lag het stroken naaien ook weer een hele poos stil.


En bedacht me dat het misschien handiger was om de delen er per blok aan te zetten.
Maar dat idee ging ook al weer snel overboord.
Het werden toch weer de hele stroken van 55 hoedjes.





En toen in in augustus 2022 bedacht ik me dat deze quilttop "gewoon" eens af moest.
Trok ik dagen uit om meer dan 1000 ! hoedjes te tekenen en knippen.
Verpakte ze per rij in een zakje.
Een mooi kant en klaar werkje om mee te nemen tijdens onze vakantie in september.
25 stroken moesten er nog aan om de top groot genoeg te maken.
25 zakjes met elk 55 hoedjes
Zouden ze af komen deze vakantie ?


Dat lukte.
Maar toen bleven die 25 stroken tot oudjaarsdag in de doos zitten.
Nu moest het er maar eens van de komen.
Naaimachine op tafel, per rij aan de top spelden en zo lukte het me om in 4 dagen de top af te krijgen.
Dat ging niet helemaal zonder slag of stoot.
Want toen ik de quilt op de grond legde om eens goed te bekijken, bleek dat ik ergens halverwege de stroken had omgedraaid 😒
Gewoon lostornen en omdraaien ? Laten zitten ?
Uh nee want dat past het allemaal niet meer.
Er werden weer nieuwe hoedjes aangenaaid en tussen gezet.
En toen klopte het wel.


En nu is er een eerste AFFO top in 2023.
Ik ben heel blij met het resultaat.
Nu gaan bedenken hoe ie doorgequilt gaat worden.


Voor wie nog wil weten hoeveel hoedjes ?
2912 !!!
De afmeting van de quilt  1.95 x 1.90


Tot een volgend blog.

 

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie top.
    Leuk dat we altijd willen weten hoeveel van iets is of hebt. Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Marja wat een resultaat he, prachtig in deze kleuren. Ben benieuwd watvoor achterkant je neemt en hoe je gaat doorquilten?
    Hoop deze life te zien.
    Fijne zondag groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie combinatie van kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk geworden, en zo lekker groot.
    Nu quilten, dat zal wel niet om elk vingerhoedje heen gebeuren, dat duurt dan zo eeuwig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marja, staat ook nog op mijn lijst, al jaren heb ik het stempeltje liggen. Je quilt ziet er meuk uit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blijft een heerlijke quilt om te maken ,jammer dat je niks meer hoort van Karen Rijpwetering zoals zoveel blogs waar je niks meer van hoort !

    Gr Petra.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...