woensdag 22 juni 2022

Achterhoek...........13 t/m 19 juni


Onze tweede week Achterhoek zit er op. 
Elke dag stappen we op de fiets.
De ene keer meer kilometers dan de andere keer. 
Vandaag stond het rondje Bekendelle op het programma. 
Langs watermolen Berenschot.


De molen stond ook model voor een schilderij van de jonge Mondriaan.
Hier stapten we af voor kopje koffie in de tuin van de watermolen.
 

Een idyllische plek in de Achterhoek 
Een korenmolen aan de Boven Slinge.
Het bouwjaar 1652




Altijd leuk.......honing uit eigen tuin.


Het blijft bijzonder zo'n grote luchtballon die over de camping vaart. 



Naar Winterswijk op de fiets voor de boodschappen. 
En dan pakken we ons favoriete Italiaanse terras mee voor een koffie met taart. 
Lunchen is niet meer nodig na zo'n taartje. 
En de koffie is hier heerlijk kan ik je vertellen. 


Een volgende fietstocht voert óns langs deze vlasmolen.
Dit spreekt ons handwerksters zeker aan.




We wandelen nog een keer door het Wooldse Veen. 
Géén slangen dit keer, maar wel prachtige wolken luchten. 



Het veenpluis bloeit met zijn lange witte vruchtpluis, waaraan de naam ontleend is.
De plant groeit op vochtige,  zure grond, zoals heide en Veen.



Op een eerder fietstochtje kwamen we er al langs theetuin de Wacht.
We hadden toen net ergens anders koffie gedronken.
Maar planden deze theetuin op een volgende tocht in.
En dat was zeker de moeite waard. 


Je kunt jezelf hier voorzien van koffie, thee, frisdrank, boerenijs en verschillende soorten vers, huisgemaakte gebak. 
Geldkistje staat klaar, of je laat je telefoonnummer achter en er wordt je tikkie gestuurd. 


Heerlijk zitten in de bloemrijke tuin of in schaduw onder de veranda. 


Mozaïek van servies. 
Oké het is een beetje wiebelig maar leuk is het wel.



Terug fietsen we langs het Wooldse Veen, waar we de kleine Plevier spotten. 
Voor een betere foto zul je even moeten googlen 😉


Veel regen is er hier nog niet gevallen. 
De natuur kan wel weer wat watergebruiken. 


Af en toe komen we een ree tegen, helaas vaak te ver weg of buiten het bereik van mijn telefoon. Maar ze stond er écht. 


Het bezoek aan Groenlo vonden wij een beetje tegenvallen. 
Maar soms zit er zoiets tussen 


Groenlo is een vestingstad in de Achterhoek.
We wandelden er wat rond.





En natuurlijk zijn er altijd mooie plaatjes. 



Was er nog tijd over om te quilten ?
Natuurlijk.....altijd. 
In een volgende blog laat ik jullie zien wat ik zoal gedaan heb in de vakantie. 



 

7 opmerkingen:

  1. Veel dingen komen me bekend voor. Leuk om dit weer te zien. Dat Italiaanse terras lijkt mij ook wel wat. Heerlijk ziet het er uit. jammie. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Marja, weet je wat nou zo leuk is dat ik al die fietstochtjes nog voor de boeg heb. Wij zijn nog steeds elk weekend aan de klus in Aalten. Maar wat in het vat zit....... Oh ja ik weet precies op welk terras jullie een bakkie hebben gedaan. Winterswijk is zo gezellig. Ben heel benieuwd hoever je quilt is gevorderd. Fijne dag groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke weken heb je achter de rug. Veel gedaan en gezien en leuk dat je het laat zien we willen in het najaar ook nog op stap in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Marja,
    Fijne fietstochten hebben jullie gemaakt. Het is dan ook heerlijk fietsen bij jullie!
    En die theetuinen zijn ook zo leuk. Ik weet niet of zoiets bij ons bestaat. Ik heb er in ieder geval nog nooit eentje gezien hier.
    Zalig om dieren te spotten onderweg maar om ze deftig voor de lens te krijgen dat valt nog niet mee!
    Op dat Italiaanse koffieterras wil ik ook ooit eens taart gaan proeven. Ziet er heerlijk uit!!
    Benieuwd naar je quiltactiviteiten gedurende deze vakantie!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke ontspannen vakantie!!! En even een vraagje? Waar staat deze molen"Langs watermolen Berenschot."??? Mijn meisjesnaam ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...