dinsdag 6 juli 2021

Over breien, bakken, boeken en buiten..........


Vorige week zondag was de babyshower voor onze schoondochter.
Het was een gezellige boel met haar vriendinnen.
Vorig jaar maakte ik deze taart voor mijn dochter in het blauw.
En nu moest er natuurlijk een roze gemaakt worden.





Ook dit vestje breide ik vorig jaar voor onze kleinzoon in jongens kleurtjes.
En nu nog een keer in het roze.







Er wordt natuurlijk ook nog gewandeld, en hardgelopen.
Maar eerlijk gezegd moet ik erg wennen aan het idee dat de honden niet meer mee gaan op zulke lange wandelingen. Onze oudste hond Luna moet het wat rustiger aan doen, ze wordt al bijna twaalf.
En is mis dat gewoon heel erg.
En moet erg wennen aan het alleen wandelen.


Maar langzaam komt de regelmaat weer een beetje terug.
Afgelopen zaterdag wandelde ik ruim 10 kilometer hier in de omgeving.
En kwam van alles tegen.


Deze berenklauwen staan altijd op dezelfde plek.
En elk jaar worden het er meer.
Ze zijn giftig maar ze staan op een plek waar weinig mensen komen.
Het zijn en blijven imposante bloemen.
Prachtig vindt ik ze.



 De vakantietijd is een tijd om boeken te lezen. En deze boeken las ik de afgelopen tijd. Heel verschillend ook weer. Het zoutpad is een bijzonder boek, maar werd me op den duur ook wel een beetje saai en van alles hetzelfde. Het meisje in de witte kimono vond ik een prachtig en indrukwekkend boek om te lezen. Thrillers zijn (bijna, er verdwijnt er soms een enkele keer wel eens een keer eentje in de virtuele prullenbak) altijd heerlijk. Jill Mansell is lekker niet nadenken, en aan het begin al weten hoe of het eindigt. En het klaprozenjaar was ook een mooie roman om te lezen.


3 opmerkingen:

  1. Onze hond is bijna 14,5 jaar. Een rondje van ong. 5 km is nog te doen als ze zin heeft. Blijft altijd gezelliger met iets om je heen tijdens het wandelen. Er was trouwens genoeg te zien onderweg. Mooie taart heb je gemaakt en het vestje is een schatje. Maar dat is al dat kleine spul vind ik. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig vestje en een prachtige taart.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie taart(en) maakte je voor de babyshower en de vestjes zijn al te schattig, ze zijn ook zo handig, zeker met dit weer! Ik ben ook weg van de Berenklauw, wilde er al een gaan pakken/afzagen om te laten drogen, maar mijn overbuurvrouw zei dat dit nog veel te vroeg/gevaarlijk was. Nog maar even wachten dus! Tot de volgende keer, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...