vrijdag 2 juli 2021

Een gezellige drukke week.................

 


En dan ben je alweer ruim een week thuis van vakantie.
Het was een druk weekje, met allerlei afspraken.
Gezellige afspraken.
Het is altijd fijn om de kinderen, kleinkinderen en vrienden weer te zien.


De kleinkinderen hadden nog een keer pannenkoeken tegoed.
Het was er niet van gekomen toen we begin mei een midweek met ze op stap waren.
Daarna gingen wij op vakantie.
Dus afgelopen vrijdag was het stapels pannenkoeken bakken.
Met spek.......veel spek.....
Want daar zijn ze allemaal gek op.
Het was weer als vanouds een gezellige boel.


Zaterdag mochten we weer bij het voetballen van kleinzoon kijken.
De corona zorgde ervoor dat dat een lange tijd niet mocht.
Maar nu de laatste wedstrijd van het seizoen was het als vanouds weer heerlijk om langs de lijn te staan.
En dat ze verloren is dan maar bijzaak.
Alhoewel kleinzoon daar anders over dacht 😁


Zondag was er een babyshower.
En maandag pasten we op het jongste, nog even, kleinkind.


En zo vliegt de eerste week thuis om.
Deze 7 blokjes van de Anthology zijn nog van voor mijn vakantie.
Hier heb ik niets aan gedaan in al die weken.
Ik maak ze op de naaimachine.
En die was thuisgebleven 😉


Ik had er voordat we weg gingen nog wel aardig wat voorbereid.
Daar ga ik deze komende week eens tijd voor proberen vrij te maken.


Want de afgelopen week (zeg maar gerust weken) heb ik weinig lapjes in mijn handen gehad.



Wat ik wel in mijn handen heb gehad waren breinaalden.
Voor de nieuwe baby breide ik een schattig roze vestje, foto's in een volgend blogje.
En inmiddels staat er een nieuw vestje op de pennen.

Wie wat bewaard die heeft wat....... deze Ariadne baby en peuter stond nog in de kast. En eigenlijk zijn de patronen die er in staan nog steeds leuk.

En zeg nou zelf zo'n ajourmotiefje voor een meisje is toch om op te vreten.


 

Ik wissel dit vestje af met de Zeeuwse meebreideken (foto's in een volgend blogje)
Nog 3 blokken zijn er nog te breien.
En tijdens de voetbal en de Tour de France is dit een lekker werkje.


En dan nog een foto van de prachtige pioenen die hier op tafel staan.
Wat een geweldig mooie bloemen zijn het toch.
Genieten van de korte periode dat ze maar te koop zijn.

Fijn weeken allemaal en tot snel.

6 opmerkingen:

  1. Heerlijke volle week, mooie blokjes en dat breiwerk ziet er ingenieus uit. Fijn om uit te kijken naar de geboorte van een kleinkind. De pioenen zijn prachtig, Ik heb ze ook steeds staan nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige blokjes zijn het, ohhh wie weet zie ik ze in oktober in het echt.....?
    Zelf zit ik nu na te denken over de Sweet William, meerdere beginnen er weer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt prachtige blokken gemaakt. Mooi dat je de kleuren uit het boek hebt benaderd.
    Het vestje voor de baby wordt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blokjes zijn dat geworden. Ach even quiltvrij is ook niet erg, zeker als er nog leuke andere handwerkjes liggen. Wat is het fijn om te kunnen breien en helemaal voor zo een leuk vooruitzicht. De patronen blijven altijd in het zijn vaak de kleuren die het verschil maken door de jaren heen. Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige blokken gemaakt, en het breiwerk is zo leuk.
    Heb ook veel dit soort patroontjes gebreid.
    Nog 3 blokken van de Zeeuwse deken. Is een heel mooi patroon vond ik, heb deze ook gebreid.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn je blokken mooi. Ach en dat vestje uit Ariadne Baby en Peuter. Ik heb het ook gebreid. Alle Baby en Peuters toentertijd gekocht. Veel uit gemaakt. Wilde ze vorig jaar weg doen, waarvoor zou ik ze bewaren. Toch maar niet gedaan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Van alles wat in april...........................

Het is alweer een paar weken geleden dat het Pasen was maar toch nog even een foto van een niet alleen mooie maar ook heerlijke doos paascho...