donderdag 21 maart 2019

600.0000 +........???


Was de titel van mijn vorige blog 60.
Dit blogje heeft de titel 600.000+.
Meer dan 600.000 bezoekjes op mijn blog.
Dat is veel......heel veel. 
Een welgemeend DANK JULLIE WEL voor zoveel bezoek op mijn blog. 


 
Het waren weken met van alles wat. 
Een flinke verkoudheid die wel 3 weken duurde.
Maar natuurlijk ging ik wel naar buiten. 
Frisse lucht geeft lucht.


Weken met veel wind, regen en zon.


Het is overduidelijk LENTE ! buiten.
Je ziet het, ruikt het en hoort het.
De vogels doen hun uiterste best. 


De munnikenpolder ligt er in het koude vroege ochtendlicht prachtig bij.
Hier verzamelen zich zwanen, grutto's, scholeksters en nog allerlei andere soorten. 


Tijd van de bloesems. 


Waar ik afgelopen week het meest van genoot ?
Een heel gezellig Quilt retreat in Rijpwetering.
4 dagen quilten, kletsen, lachen, lekker eten en drinken.






De afgelopen weken deed ik mee aan een schildercursus.
Inmiddels zijn er een aantal lessen geweest. 



Er werd veel gequilt de afgelopen weken .
Dear Jane vordert gestaag. 
Nog 3 rijen te gaan. 



Het vergt wel wat voorbereidingen zo een Dear Jane rijtje. 
Maar eenmaal 13 blokjes voorbereid volgt de rest vanzelf. 


De rijen naai ik ook meteen aan elkaar. 
Dat geeft een goed gevoel. 


In verloren half uurtjes, en die zijn er best wel, is zo'n simpel werkje als deze "trip around the world" blokjes makkelijk om er bij te hebben. 


Er is ook nog de "stars upon stars".
Die ligt momenteel even stil. 
Maar krijgt zeker een gevolg. 











 Met de kleinzonen brachten we in de crocusvakantie een bezoek aan de vlindertuin in Leidschendam. 
Vlinders aan de Vliet.


Een waar kleurenspektakel. 
Van fladderende vleugels om je heen. 






 Wanneer je eens in de buurt bent zeker een bezoek waard.
Klik hier om naar de website te gaan. 


En wat was het een prachtig weer in de crocusvakantie. 
We gingen met de jongens en honden naar het strand.
Zo vroeg in het jaar.
Broodjes en drinken mee, en in de luwte van het duin genieten. 


En deze dame genoot er ook zichtbaar  van.


Tot het volgende blogje. 
Groetjes Marja 




6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtfoto's, ik geniet er elke keer weer van !
    Je Dear jane wordt ook zo mooi, je bent al bijna op het einde lees ik, nog maar 3 rijen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker gevulde tijd!! Gelukkig heb ik al je werk in het echt kunnen bewonderen op het retreat, superleuk allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om weer van het voorjaar te genieten. Leuk een schildercursus, altijd leuk om af te wisselen met je Jane en met die mooie sterrenquilt in wording.
    Prachtig gefotografeerd die vlinders. Ze zijn zo mooi, maar ik zou het eng vinden dat gefladder om mijn hoofd, dus ga ik daar maar niet kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig blog Marja en wat een prachtige foto's maak je.
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met zoveel bezoekjes aan jouw blog weet je zeker dat jouw blogs met plezier worden gelezen. Wat heb je mooie foto's gemaakt en wat heb je de afgelopen tijd veel gedaan ondanks de verkoudheid. Het een ziet er nog mooier uit dan het ander.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lastig zo'n verkoudheid die maar blijft duren, maar jij hebt er je wandelingen niet voor gelaten.
    Wat laat je weer mooie quiltprojecten zien!! DJ is altijd mooi om te zien. Je trip around the world en je sterren zijn ook bijzonder mooi. Alleen al het uitzoeken van de mooiste stofcombinaties voor die laatste twee quilts is een feestje op zich!
    Fijne uitstapjes met de kleinkinderen heb je gemaakt. Ook dat is genieten!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...