maandag 9 februari 2009

Voorjaar.


Het voorjaar komt eraan ik weet het zeker. Vanmorgen hoorde ik al vroeg de Merel het hoogste lied zingen. Ik heb de balkondeur een klein stukje open gezet en heb in bed liggen genieten van zijn voorjaarszang. Voor mij is dit altijd het moment dat het voorjaar in de lucht zit. In huis is het al een beetje voorjaar met deze anemoontjes.



Mijn konijn heb ik in de (nep) bloemen gezet.



En ook dit hoekje krijgt wat meer voorjaarskleur.


Dit rekje met 6 glaasjes had ik al, maar het idee heb ik gepikt uit de bloemenwinkel.



Op het balkon verschijnen in de Rozemarijn al wat lila bloemknopjes.



En de knoppen van de Sedum (hemelsleutel) komen ook boven de grond.


Op tafel een mandje met primula en wat bollen. Op de achtergrond bergthee.


Vond ik vorige week grote potten bij de kringloop, deze week kocht ik er nog 3 kleintjes bij.


4 boterhambordjes voor bij mijn rood witte serviesverzameling.




Voor 2,20 euro vond ik 9 bolletjes en een grote klos wol in zachte pastelkleurtjes. Die ik meteen gebruikt heb voor wat haakwerk waarvan je op mijn andere blog Rosabears het resultaat kunt zien.


En deze grote kitsch-oorbellen waarmee ik alweer plannetjes heb voor de aankleding van mijn beren.

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk wat een gezellige post. Ja, het voorjaar is toch echt in aantocht, alleen al het licht in de ochtend en 's avonds begint het ook al te lengen. Wij eten altijd laat dus het duurt nog wel even voordat wij hier zonder licht eten. Ik moet dan direct aan mijn vader denken, die kon altijd zo van dat soort kleine dingen genieten (slik). Leuk idee die bollen naast die anemoontjes, moet ik onthouden. Ik heb katjes, dat vind ik toch altijd zoiets wonderlijks. En je hebt weer prachtig gescoord bij de kringloop. Ik ben nog steeds niet geweest. Misschien dat ik morgen weer eens naar de Rotterdamse mar(k)t ga. Nu snel naar je andere blog! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het ziet er gezellig uit bij jou, het voorjaar komt eraan met al die vrolijke kleurtjes, maar jij hebt het voorjaar al lekker in huis. geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. meid, wat ben je weer heerlijk bezig, en die nepbloemen, bijna niet van echt te onderscheiden. ik hoorde de vogels vandaag ook "lente" zingen, nu maar hopen dat ze het kunnen redden tegen die beloofde vorstperiode. Ik wil nl ook lente!! ;) Maar nu ik bij jou heb gekeken, weet ik, hij komt eraan. Zo ff naar je beren gaan kijken, doegggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hI ROSA ! I have no clue what youre saying,, but I love the pictures! especially of the little flower dish gardens!
    hugs
    vivian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Rosa! What a lovely springtime feeling in your post! I love your flowers and plant arrangements!!! Very nice jars and plates!
    Have a great day!
    Hugs
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Marja!
    So lovely photos again!
    They are full of spring, I like it:))
    We are in the middle of the winter, lots of snow but not very cold, sun is already shinig warmly every now and then. Sometimes I can SMELL that spring is coming soon (hopefully) to Finland too:)
    Have a grat day!
    Greetings Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke post met schitterende foto's, weer echt genieten. Straks ook even kijken wat je gehaakt en verder gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt, hier krijg je helemaal de kriebels van, heerlijk al die frisse en vrolijke kleurtjes !
    Gefeliciteerd met je 2 awards !!
    heb je inmiddels weer bij de favorieten staan, was pas door een foutje mijnerzijds alle linken kwijt die ik had staan, dus beetje bij beetje verzamel ik ze allemaal weer terug...
    Fijne dag gewenst!!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...