maandag 21 juli 2008

Opruimen/Cleaning up


Vandaag ben ik bezig geweest in mijn hobbykamer om de boel eens een beetje te gaan organiseren. Ik heb nu wel een geweldige kamer om heerlijk te rommelen, maar het was er nog steeds niet van gekomen om al mijn hobby materialen te organiseren. Vandaag was er een goede dag voor, de hele dag de regen tegen de ramen, geen weer om de deur uit te gaan.

Today I have been busy in my atelier to organise my materials. It was a good day for cleaning up because it rains the whole day.

Ik ben begonnen met het uitzoeken en op kleur sorteren van de knopen, wat nog een heel karwei was omdat het altijd meer is dan je denkt dat het is. En vraag me af of ik ze ooit nog eens allemaal ga gebruiken. In ieder geval staat het wel leuk in de glazen weckpotten en stolpflessen.


I started with organising the buttons, in each container one colour. I don't know if I am going to use them all but it looks nice in the different pots





Goud, zilver, wit, blauw, bruin, zwart, rose, rood en geel. Oud en nieuw wat een verschillende soorten zijn er.


Gold, silver, white, bleu, brown, black, pink, red and yellow. Old and new buttons so many different sorts are there.



In de tijd dat ik bezig was met opruimen heb ik ook nog een boek gelezen, en ik hoor jullie denken hoe doet ze dat. Ik heb sinds kort het luisterboek ontdekt. Aangezien lezen ook een hobby van mij is maar daar de laatste tijd niet aan toe kwam omdat ik teveel tijd doorbreng met andere dingen heb ik een luisterboek meegenomen uit de bibliotheek de laatste keer dat we op vakantie gingen en een lange autorit voor de boeg hadden. En het beviel ons goed, het moet wel een boek zijn wat niet al te moeilijk luistert en je moet wanneer je samen in de auto zit het ook wel allebei leuk vinden want het is een behoorlijk lange zit, zo'n boek duurt toch al gauw 6 uur. Dus bedacht ik me dat het ook wel iets is wanneer ik aan het knutselen ben, en niet altijd muziek wil horen. Vandaag was het: Wat doen we met Fred? van Tineke Beishuizen.

Echt een aanrader zo'n luisterboek.


Ik ben ook begonnen met het sorteren van het kant en band. Ik had al een poosje potten opgespaard. Ik kocht alle potten bij de kringloop, ik heb daar zelfs een paar hele mooie grote stolp potten gekocht en ze kosten bijna niets. Voor de weckpotten betaal ik meestal niet meer dan 40 cent.


I also started with organising the lace and ribbons I have collected all through the years .I have bought containers at the thriftshop for a long time and now I use them to put my lace in, also colour by colour.


Dit soort opruimen ruimt ook mijn hoofd leeg, net als tuinieren kan ik dan alleen maar daar mee bezig zijn. En dat is wat ik nu net even nodig had, een soort van therapie dus. Met als resultaat niet alleen een opgeruimde kamer ( hoewel het nog lang niet allemaal opgeruimd is ) maar ook een opgeruimd hoofd.

This kind of organising clears my head also, just like gardening I am thinking only of what I am doing at the moment. And that is what I need at this moment, a kind of therapy. And the result is a room where it is organised ( almost, I haven't done everything ) and a head that is empty.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat sorteren! En dan tevreden naar al je gevulde potten kijken, dat moet zeker zo'n plezier zijn als degenen die eerder die weckpotten vol maakten er aan hadden, maar dan anders! Ik heb ook weckpotten, jampotten (die van Bon Maman) en de zeskantige potten waar feta in verkocht wordt en natuurlijk ook oude stopflessen, maar daar betaalde ik toch wel meer voor dan 40 cent per stuk!
    Ik heb nog nooit een luisterboek gehoord, maar ga dat op jouw advies toch ook eens proberen. Hoewel ik elke dag MOET lezen en dus ook altijd wel aan boeken toe kom. Ik verveel me nog geen moment met die regen...Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn karweitje, dat kun je even doen zonder veel na te hoeven denken. Ik hoop dat je je een beetje verwent, want dit valt allemaal niet mee..
    Ik heb ook nog een verrassing voor je, kijk maar even op mijn blogje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er mooi uit zo alles op kleur!!
    Wil het wat met je???
    Ikhoop van wel!
    Pas goed opjezelf en hopelijk word het wat mooier weer...(wij gaan naar artis vandaag)

    greotjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er in elk geval leuk uit.....al die glazen potten, zo mooi opgeruimd!!!
    Wat een goed idee, zo'n luisterboek. Na de vakantie eens kijken of ze die hier in de bieb ook hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat dan genieten na afloop hè, als je dan kijkt naar al die potten vol schatten! Heerlijk, een lust voor het oog én, ook niet onbelangrijk, je ziet nu in één oogopslag waar je alles opgeborgen hebt. Scheelt weer úúúúren zoeken! Je hebt een hoop werk verricht, m'n complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...