dinsdag 19 juni 2018

Terug in het "gewone" leven......


Allereerst even dit:

Ik wil jullie bedanken voor de lieve reactie's op mijn vorige post over de mandjes quilt 💖.
Die reactie's waren trouwens even kwijt !
Normaal krijg ik van Google altijd netjes een mail wanneer er een reactie geplaatst wordt.
Dat had ik zo ingesteld waardoor ik dan zeker geen reactie's over het hoofd zou zien.
En om eventueel op jullie reactie te reageren.
Maar Google heeft waarschijnlijk iets verandert waardoor ik jullie reactie's niet te zien kreeg.
Zijn er meer onder jullie die hier ook last van hebben ?
Of is er iemand van jullie die weet wat ik daaraan zou kunnen doen ?
Dan hoor ik het graag.

Na bijna 4 weken in ons huisje op wielen te hebben geleefd zijn we weer terug in ons huis.
We waren in Duitsland.
Begonnen onze vakantie in Hann. Münden.


Vertrokken na 5 dagen naar Bautzen.
Bautzen ligt op de grens van Tsjechië, Polen en Duitsland.
Waar we 12 nachten op een camping bij een stuwmeer stonden.


(tijdens fietstocht rond het stuwmeer)

(Bautzen)

Het was deze vakantie vooral héél warm.
Waardoor het een andere vakantie werd dan hoe wij meestal vakantie houden.
Er werd weinig gewandeld, weinig gefietst, vooral veel zitten in de schaduw, boeken lezen en een beetje handwerken.

(mini miniatuur huisjes)

Niet zo mijn ding dat ruim boven de 30 graden.
Natuurlijk hebben we ook veel moois gezien....
Regen hebben we bijna niet gehad......
Op die ene bui na toen we op de fiets zaten, en totaal uit het niets de wolken openbraken.
En natuurlijk geen mogelijkheid om te schuilen.

Maar dat was zo een beetje de enige regen die we in die weken gehad hebben.
De laatste week hebben we op een camping in de buurt van Ootmarsum gestaan.

 (Ootmarsum)

(kruidentuin Vasse)
En omdat de temperatuur toen een stuk aangenamer was hebben we daar nog best wel veel ondernomen.

 (Ootmarsum)

(openluchtmuseum Ootmarsum)

Wat is Nederland toch mooi.




Vliegende herten op een eikenboom in Mander.
Er zijn nog 4 plekken in Nederland waar het vliegend hert voorkomt.
Het Vliegend Hert kan zo'n (mannetje) 9 centimeter groot worden.
Meer informatie kun je hier vinden:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_hert



We plukten onze eigen aardbeien.

Zoals ik al schreef, werd er in de vakantie ook nog wat gequilt.
Niet heel veel moet ik zeggen.
Een paar mandjes, er werden 2 rijen Dear Jane blokjes aan elkaar gezet, en een rij punten.
En het eerste deel van de Rows of the Dutch Quilters is ook bijna af.
(wanneer je het zo opschrijft lijkt het best nog wel veel).



De bom "Rows of the Dutch Quilters" is een gratis patroon van De Quiltster, Quiltshop Leur, Atelier de Quiltsteek en The Log Cabin
Iedere 1e van de maand verschijnt een nieuw deel, inmiddels is deel 4 verschenen.


Meer informatie kun je hieronder vinden.
klik ->
http://www.dequiltster.com/nl/index.php/rows-from-the-dutch-quilters/informatie


Ik loop dus wel even achter maar doe het lekker in mijn eigen tempo.
Want het is niet het enige project waar ik mee bezig ben 😀
De stofjes kocht in maart tijdens het Quiltretreat bij Karen van BedBreakfastandQuilts.
Simone van Soed idee was daar ook en had een deel van haar lapjeswinkel meegenomen.
https://www.soedidee.nl/Quiltstoffen-op-kleur





14 opmerkingen:

  1. Zo te zien heb je een fijne vakantie gehad en je aangepast aan het warme weer. Wat heb je prachtige foto's gemaakt. De quilt ziet er nu al prachtig uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas heeft iedereen er last van. Wat ik doe is als mijn blog online staat, als eerste zelf een reactie geven en ik vink dan meteen aan ... vervolg reacties sturen. Dan krijg ik een mail van iedereen die na mij een reactie plaatst !
    Nadeel is dat je niet kunt reageren op de email die je krijgt, want dat zijn no-reply adressen, het enige wat je kunt doen is reageren met antwoord op je blog OF je klik even op hun blog naam en gata naar hun blog en meestal staat in het profiel het email adres ;-)
    Heel omslachtig maar voor nu is het niet anders.
    Mooie vakantie foto's !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat Carin hierboven schrijft had ik bij haar ook gelezen en doe het nu ook zo op mijn blog.
    Dan krijg je ze per mail binnen. Niet vergeten het "vervolg reacties sturen" aan te klikken.
    Inderdaad jammer dat je dan niet meer kunt terugmailen, maar van de meesten heb ik wel de mailadressen in het verleden opgeslagen.
    Je laat ons prachtige foto's zien. Echt een geniet vakantie zo te zien.
    Wel jammer dat het erg warm was, kan je toch minder doen.
    Je bent lekker bezig met je lapjes, ook altijd leuk om nieuwe te kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie plaatjes van jullie vakantie. Jammer dat het te warm was. Gelukkig bieden lapjes altijd uitkomst. Mooi kompas blok!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat laat je een mooi plaatjes zien... Je stofkeuze voor de Row is supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat touren met zon chalet en “eigen” bedden😉 mis de onze echt dus in het najaar gaan we er weer voor. Veels te groot veels te lang 🤨😬 met andere woorden heerlijk blogje . Ik wil ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk vakantie hebben jullie gehad.
    Prachtig al die mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke vrijheid om vakantie te vieren in een camper. Grote droom nog van ons, ooit.....Inderdaad, ik krijg ook geen mail meer wanneer er een reactie is geplaatst. Zou het te maken hebben met dat privacy gedoe?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb het al gehoord van je voor ik het nu net lees, heerlijk gehad dus!
    Die mails na een reactie krijg ik ookniet meer, lastig en omstachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt nog best veel gequilt hoor! Nederland is zeker mooi. Ook de omgeving van Ootmarsum. Zo te lezen heb je een prima vakantie gehad.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie vakantiefoto's en pracht van een kompas en Ja ook ik krijg de reacties niet meer bij mijn mail...
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik krijg ook al een paar maanden geen reakties meer in mijn mail...
    ( iemand schreef eens dat het van de KPNmail een beveiliging is , maar ik hoor steeds meer bloggers erover ....)
    Kan ook door de nieuwe privacy wet komen (?)

    Mooie blokken en lapjes van de randen quilt :o)
    ( ik wilde ....bijna...ook meedoen ...)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tjonge wat lastig dat je de mail niet meer krijgt en je bent dus niet de enige...Ik ben een tijd niet op mijn blog geweest dus ik weet t niet maar zal bij mij dan vast ook zo zijn. Mooie foto's hoor!! Ff een vraagje, ik las te laat van de Row from quilters quilt ,dus ik heb maart, april en mei niet. Zou jij mij die delen kunnen sturen? Mijn email is esther_ingrid@live.nl Als je liever niet doet snap ik t ook hoor. Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel bijzonder die foto van de vechtende vliegende herten, Marja! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...