zondag 26 maart 2017

Van alles wat........creatief.


Vanaf dat ik begon met de eerste borduursteken van " vakje per week " twijfelde ik al over de kleuren van het garen waar ik mee borduurde. 
Over het rood twijfelde ik niet zo heel lang, rood is mijn favoriete kleur samen met roze en alle daarvan afgeleide kleuren.
Blauw erbij, uh past niet zo in ons interieur. 
Oké dan maar groen. 
Mooi  ? 
Ik twijfelde, ook nog na 8 geborduurde vakjes.
Komt ook nog bij dat we een blauwe !!! bank hebben gekocht.
Ja we gaan voor kleur in huis.

Toen ik tijdens het handwerkcafé een "vakje per week" in verloopgaren zag. 
Was ik overstag.
En dus..........overnieuw beginnen. 
Afgelopen 2 weken.
Borduurde ik allemaal nieuwe vakjes.
Een nieuwe rand.
En ben ik bijna weer bij.....en helemaal blij










En kijk nu eens......helemaal blij met mijn eerste zelfgebreide sok.
Wow......en hij past nog ook.
Inmiddels staat sok twee op de pennen.



Wanneer er nog wat tijd overblijft naai ik verder aan mijn hexagon bloemen.
Rand 2 is bijna klaar.


Verliefd op de lente......wie is dat niet ?
Begon de  nieuwe week met een verregende maandag, daarna werd het echt lente.
Wat geniet ik van dit seizoen.
En ik weet het Maart roert zijn staart en April doet ook nog wat ie wil.
Deze mooie dagen pakken ze ons niet meer af.


Bij de lente horen lammetjes.
Ze dartelen alweer zo vrolijk in de wei.
Deze niet, dit lammetjes maakte ik alweer een paar jaar geleden.
Het is een patroon van:
http://teddy-manufaktur.blogspot.nl



Mocht je nog zin hebben om voor de Pasen (maar ook daarna) nog wat konijnen eierwarmers te haken.
Het patroon hiervan vindt je op mijn blog.
http://rosabears.blogspot.nl/2016/02/eierwarmer-konijn.html




Net als deze gehaakte kip.
Het patroon daarvoor vindt je hier: 



De afgelopen week bakte ik deze koekjes met een vulling van Nutella.
Ze zijn om op te vreten.
En het recept kun je hier vinden:
http://www.laurasbakery.nl/nutella-swirl-koekjes/

Verder heb ik nog wat recepten die ik van de week maakte omdat we eters hadden.
Helaas er een foto van maken ben ik vergeten, terwijl ik de camera nog wel had klaargelegd.
Maar wanneer je naar de site gaat waar je de recepten kunt vinden staan daar mooie foto's bij.

Ik maakte als voorgerecht:
Zalmpraline van gerookte en rauwe zalm
http://www.24kitchen.nl/recepten/zalmpraline-van-gerookte-en-rauwe-zalm
Altijd lekker en van te voren te bereiden.
Ik gebruik hiervoor een muffin vorm waarin ik eerst plastic folie leg.

Verder:
Spaghetti met romige broccoli kaassaus (vegetarisch)
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R540838/spaghetti-met-romige-broccoli-kaassaus

Italiaanse salade
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R359936/italiaanse-salade

En voor de wel vleeseter:
Kip stroganoff.
http://www.smulweb.nl/recepten/1366034/Kip-stroganoff
In dit gerecht gebruik ik meer champignons, paprika's en ui dan in het recept wordt omschreven.

9 opmerkingen:

  1. Oh, dat was weer smullen Márja! Goed idee om de muffinvorm te gebruiken. Ik gebruik vaak de ronde ringen, maar met de muffinvorm krijg ik dan weer eens een ander vormpje. Wat een leuk resultaat met het verloopgaren. Ik heb ook nog een paar strengetjes liggen. Wie weet..... Enig de eierwarmers. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige vakjes en de kleuren zijn erg mooi!!! Leuk hé, als iets zo goed slaagt, zoals je sok! Ook in mooie kleuren.
    Mmmm...de koekjes zien er lekker uit, maar kon geen link ernaar vinden.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marja,
    Het lammetje is zo leuk!! Eronder heb je geschreven het patroon is van:....maar daar staat helaas helaas helaas niks, geen link waarvan het patroon is.
    Zo ook bij de koekjes, geen link helaas...:O(
    Zou je de link van het lammetje nog kunnen vermelden?
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verrukkelijk blog, ben altijd in voor een goed recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het verloopgaren lijkt mij een goed keus. Net als de frisse kleur van de sokken.
    De kippetjes en haasjes doen het altijd goed in deze tijd en ze zijn ook leuk om te zien.
    Van de recepten ga ik de kip echt eens proberen lijkt mij een makkelijk snel en smakelijk recept.
    Fijne week.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt echt een lentesfeer op je blog! Leuk, vooral dat lammetje..:o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, dat borduurgaren met blauwe tinten! Dat wordt echt schitterend!
    En die sok is goed gelukt, da's dan al één voet die het lekker warm heeft :-)
    Fijn weekend, Sigrid
    PS: ik hou ook van kleur in het interieur, dus super van jullie blauwe bank ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Borduurwerk is mooi in die kleuren ,een warme voet heb je al en je haakwerkjes zijn super

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...