dinsdag 21 maart 2017

Een verlaat blogje......

Omdat ik problemen had met het plaatsen van foto's op mijn blog een verlaat blogje.

Tjonge jonge wat werden we al verwend met dat heerlijke voorjaarsweer vorige week.
Zondag was een zonnige dag, het leek alsof iedereen daar ook optimaal gebruik van wilde maken. Wat was het druk met fietsers, wandelaars en op de terrassen. 
Na mijn rondje met de honden en een zondags ontbijt.....is een zondags ontbijt anders dan een doordeweeks ontbijt ?
Ja bij ons wel, ook nu we allebei niet meer werken en het soms best wel lastig is om een onderscheid te maken tussen de dagen van de week. 
Het weekend voelt toch altijd net even anders. 
Zondag is er altijd een warm broodje en natuurlijk een gekookt eitje. 
Nog even terugkomen op dat onderscheid maken tussen de dagen van de week, sinds ik niet meer werk, en wanneer ik 's ochtends wakker wordt moet ik weleens nadenken wat voor dag het vandaag is. Lijken alle dagen dan op elkaar  ?
Nou nee dat ook weer niet, gaat de leeftijd meespelen, nou dat hoop ik nog niet 😅.
Het zal de luxe van, niets meer moeten heel veel mogen wel zijn. 
Laten we het daar maar op houden.
Hebben/herkennen jullie dat ook ?







Ik dwaal natuurlijk weer heel erg af  !!!
Verder met het mooie weer. 
Want ik ging zondag en ook de daarop volgende mooie dagen, nog lekker een paar uurtjes in de tuin werken. 
Er komt weer een beetje schot in de zaak  tuin.
Door de nieuwe knie van mijn lief werd er in het najaar en de winter niets in de tuin gedaan. Ook nu zal nog het meeste werk door mijzelf moeten worden gedaan. 
Want het gaat dan alweer een heel stuk beter met de knie, het in de tuin werken vraagt nog teveel van been en knie. 
Maar elke dag een stukje maakt uiteindelijk toch een eind.

Ik zeg altijd maar zo: een marathon loper is ook ooit met zijn eerste meters begonnen voordat hij/zij uiteindelijk 42 kilometer kon/kan rennen. 
( En laat dat nu voor de meeste, soms meest onmogelijke uitdagingen,  gelden )









Door het drukke bezig zijn in de tuin werd er niet veel gehandwerkt de afgelopen week. Een klein beetje breien, er werden nog een paar hexagon bloemen opgenaaid, en verder besteedde ik de overgebleven uurtjes aan het opnieuw !!! borduren van de "vakjes per week".
Eigenlijk was ik niet zo tevreden over mijn kleurkeuze, rood en groen.
En toen ik dan ook een hetzelfde borduurwerk in verloopgaren zag besloot ik om opnieuw te gaan beginnen.
Zaterdag foto's van de "nieuwe" lap.


Ik heb nog wel een recept aanrader voor jullie.
Een Italiaanse ovenschotel met kabeljauw.
Ik voegde nog een extra rode paprika toe en wij aten de schotel met gebakken aardappeltjes.
https://dorienskiscooking.com/2016/04/02/italiaanse-ovenschotel-met-kabeljauw/

Fijne rest van de week.
(het voorjaar schijnt eraan te komen).



9 opmerkingen:

  1. Hallo Marja,

    Heel herkenbaar voor mij. Ik moet ook vaak even nadenken, welke dag is het vandaag. Heerlijk toch als tijd niet belangrijk is.
    Ik krijg de dagen makkelijk vol. Genoeg te doen en te genieten.
    Mooie foto's maakte je weer.

    Heel veel suc6 in de tuin. En idd, rustig aan. Dan kom je er ook wel.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Marja, mooie foto,s van de vogels, en je hort ze ook weer zo s,morgens, het wordt echt lenteachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit blogje had ik geschreven kunnen hebben! De zondag een beetje bijzonder houden zodat hij altijd een beetje als bijzonder blijft voelen! 's Morgens wakker worden en na moeten denken wat voor dag het is ,heb ik ook.
    Het is een luxe de dag in kunnen delen zoals ik wil, ook met tuinieren en creatieve dingen. Heerlijk!!
    Lekker recept ga ik zeker maken! Bedankt voor het delen
    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, bloeien de rhododendrons al bij jou? Prachtig!
    Mooie vogelfoto's ook!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op de een of andere manier zie ik je foto's maar voor de helft. Maar weer genoten van wat ik wel kan zien en van je verhaaltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vandaag ook weer heerlijk in-de-tuin-werk-weer!
    We moeten er maar van genieten op het moment dat het weer het toelaat.
    Dat kan vaak wel als je niet meer werk toch?
    Maar de zondag blijft speciaal. Dat is meestal mijn "lekker met de lapjes stoeien dag".
    Maar niets meer moeten.... dat herken ik niet hoor, vind dat er best nog wel veel moeten overblijft.
    Maar dat geeft ook wel structuur aan je leven.
    Mooie foto's laat je weer zien, prachtig!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha zo herkenbaar als je niet goed weet welke dag♥ het is ..gewoon genieten..
    prachtige natuur foto's..Lieve♥ Lente groetjes Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt altijd heel mooie foto's van de natuur
    Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...