vrijdag 20 februari 2009

Paashaasjes en een krans.

Ik heb deze week zitten bladeren in allerlei oude handwerktijdschriften en daar kwam ik deze eierwarmers tegen. En omdat we weer richting Pasen gaan leek het met wel leuk om er een aantal te gaan maken. Het is een leuk klusje, het kost niet al te veel tijd en materiaal. Ik weet zeker dat de familie uitgebreidt gaat worden met nog meer haasjes.














Deze krans is om een ijzeren ring gemaakt. Gipskruid en zaaddoosjes. De ring omwikkelen met groen bloemistenplakband. toefjes gipskruid vastzetten met binddraad en af en toe een zaaddoosje erin mee verwerken.
De krans hang op de spiegel boven de tafel, een mooie foto daarvan maken lukte nog niet zo goed. Maar deze volgt later nog.


11 opmerkingen:

  1. wat zijn je haasjes schattig!!!!(net als je kleinzoon!!)
    ben benieuwd hoe de andere eruit gaan zien!maak je dit met de machine of doe je het met de hand????

    een fijn weekend!
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi paar!!! Voor Pasen, kunt u nog altijd een heleboel van jonge konijnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat zijn ze leuk geworden je haasjes! En je krans is ook prachtig. Deze week is er maar weinig uit mijn handen gekomen, maar toch heb ik heel veel leuke dingen gedaan; naar 2 kringlopen geweest, een 17de eeuwse boerderij bezocht. Een aantal behangschilderingen gezien, naar een musical geweest, maar de kast is nog niet wit! Morgen maar weer! Nog even naar je andere blog, ik wens je vanaf hier alvast een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. meid wat eniggggg, zo leuk en zo mooi genaaid, complimenten!!! Ik heb ook nog zoveel oude tijdschriften, is een goed diee, om eens te snufflen in de verleden tijd, :)) Doeiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatjes, ja de paashaas komt toch weer dichterbij! Ik zag ook al wat leuke dingen voorbijkomen op internet. Helaas hebben we een trojan horse (spyware) in de computer en kan ik niet bloggen, maar ik hoop volgende week weer van de party te zijn.
    Gezellige week toegewenst,
    mama lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, die sind aber süüüüß und auch Deine neuen Bärchen sind wieder soooo zauberhaft-lovely! Ganz liebe Grüße von Gaby :O)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een snoepies van haasjes,ik heb zelf ook weer zin in Paasdingetjes te maken.Een tijdje geleden heb ik wat oude Ariadnes gehad(uit de tijd dat er nog veel patronen in stonden.)en volgens mij stonden er Paasdingen in,ga ze maar eens opzoeken.Veel plezier met je haasjes maken!!Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer eens heel wat anders Marja !!
    Je paashazen....maar wel leuk!!!
    Je verzameld zeker al jaren leuke stofjes ????? Want zoiets moois zie je nergens meer !!Maar ik geef de moed nog niet op, en ziek gewoon verder.
    Soms lukt het niet, om een mooie foto te maken van je werkstukken !!! Ik weet er alles van.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat zijn het een schatjes, leuk hoor om allerlei dingetjes te maken voor pasen.Ben op dit moment zelf bezig met vogelhuisjes te maken van vilt(atelier sterre).
    Als ze klaar zijn laat ik ze op mijn blog zien.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...