zaterdag 20 april 2024

Vakantie Hellendoorn.......

 


We waren er even tussenuit.
Waar we meestal in maart een weekje weg mee pikken, werd het door allerlei
andere afspraken dat we een huisje boekten deze keer de maand april.
We verbleven van maandag 8 t/m vrijdag 19 april in het vakantiepark
De Hellendoornse berg van Landal.
En dat was wel een heel verschil moet ik zeggen.
Want wat "ontplofte" de natuur in de bijna twee weken dat we weg waren.




Wat werd het opeens groen buiten.
Ik dacht bijna dat we een paar weken hadden overgeslagen qua lente worde
Het weer ging van lente tot weer winter in deze twee weken.
We hebben wind, regen, zon, hagel en onweer gehad.
Maar toch zijn we heel veel buiten geweest.




We bezochten het Rijssens museum.
Een stadsmuseum. In een kasteel op een eiland.
Het museum verteld de geschiedenis van een van de oudste steden van Twente.
Oude Hollandse meesters, een schietspoel, strijkijzers, een Amsterdams staand horloge, 
een veldoven, zilveren miniaturen, knipmutsen, Delfts aardewerk,
archeologische vondsten, een virtuele expositie, een luie trap en 
een interactieve kunstgalerij (bron rijssensmuseum.nl)




Een prachig aangelegde tuin/park om het kasteel/museum.





Op de foto misschien niet helemaal goed te zien,
 ik had alleen mijn telefoon meegenomen om foto's te maken.
De zakdoekjes boom, mijn meest favoriete boom.



Op de zolder van het kasteel hangt de was te drogen.
De snelzeiker 😂



En wanneer de was droog is zijn er genoeg strijkijzers
om uit te kiezen.



Eenmaal gestreken gaat de was netjes opgerold en opgevouwen
de kast in.



Keramiek van Jan Kamphuis
Schilderijen van Rudy Volberda









Het huisje waar we de afgelopen 2 weken in verbleven.



De Rododendrons beginnen te bloeien.







Een mooi gedicht onderweg tijdens een wandeling.
Om even bij stil te staan.





En bijna niet te zien, ik heb er maar een pijl bij gezet.
Het is en blijft geweldig om tijdens een wandeling een ree te spotten.








We zijn weer thuis.
Ook weer fijn, je eigen bedje blijft toch het lekkerste slapen.
Tot een volgend blog met wat ik zoal heb gedaan op creatief gebied de
laatste weken. 
Fijn weekend allemaal.



2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke natuur daar bij jullie vakantiepark.
    Mooie tentoonstelling ook. Heel grappig die snelzeiker, dat lijkt me ook wel wat, maar is natuurlijk weer voor mannen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja, leuke foto's heb je gemaakt. Mooie omgeving , zo van het park het bos in. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...