zondag 8 november 2020

Daar ben ik weer eens een keer............

Hallo lieve bloglezers. 
Long time no see............Ik weet het. 
Soms denk ik zal ik maar helemaal stoppen met het bloggen. 
Maar blogs lezen vind ik nog steeds zo leuk. 
En er is zoveel te vertellen en te laten zien. 
Ik probeer het gewoon nog een keer 😀


Vrijdag 9 oktober werd onze prachtige kleinzoon Justin Christiaan geboren. 
Dankbaar, trots en blij zijn we met dit wondertje. 
Hij brengt vreugde in deze rare corona tijd. 





Veel, zeg maar gerust de meeste tijd, brengen we door in huis. 
Nu het najaar echt aan de gang is. 
En wat zijn we dan blij met onze hobby's. 


Er worden diamantjes gemaakt. 
Kleine priegel stukjes zijn het af en toe (meestal eigenlijk).
Want mocht je denken dat de Dear Jane quilt uit kleine stukjes bestaat.
Deze kan er ook wat van.


Toen we in maart in de corona tijd terecht kwamen wilde ik graag aan een nieuw project beginnen.
In de kast lag al heel lang het Bluebird Lane patroon te wachten.
Inmiddels zijn de 9 grote blokken af en aan elkaar genaaid.
Ik liet ze hier op mijn blog nog niet eerder zien.
(zie je wel dat er genoeg te laten zien is !!!)
Dit is het eerste blog wat ik maakte.
De andere blokken zal ik in volgende blogjes laten zien.
Ik gebruikte allerlei verschillende stoffen uit de kast.
Waardoor het een lekkere bont geheel is geworden.
De 42 ster blokken die als rand om de quilt heen komen liggen ook al voorgesneden klaar.
Dat wordt een naaimachine klusje.

Als "niet bij nadenken, ondertussen tv kijken" werkje naai ik af en toe wat vingerhoedjes aan elkaar. 

De vingerhoedjes komen uit de erfenis van een quiltvriendin van het quiltcafé.

En vul ik aan met mijn eigen rood/roze stofjes.

Of ik genoeg verschillende rood/roze stofjes heb ?

Ik denk het niet.

Maar er zijn genoeg quiltvriendinnen die nog wel wat rood/roze restlapjes hebben liggen denk ik maar zo.


En gelukkig mogen we nog steeds gewoon naar buiten.
Elke dag maak ik/we een flinke wandeling of doe ik een hardlooprondje.
En stappen we ook nog regelmatig op de fiets voor een tochtje.


En dan zijn er 's morgens vroeg de mooie zonsopkomsten.
En met het verlopen van de dagen komt de zon steeds iets later op.
Wat als bijkomend voordeel heeft dat je dan niet eens zo heel vroeg je bed uit hoeft te komen 😂


Wat een paddenstoelen zijn er deze herfst.
De combinatie van hoge temperaturen en nattigheid daar groeien ze uitbundig van.
En nee de paddenstoelen lagen er zo al bij, ik heb ze niet uit de grond getrokken.
Maar het levert dan wel weer een bijzonder plaatje op.


Geniet van de nieuwe week.
Blijf gezond en hou je taai.
 

9 opmerkingen:

  1. Nog van harte gefeliciteerd met Justin. Wat een lekker ventje. Leuke blokjes heb je gemaakt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig toch weer in de pen geklommen om een gezellig blogje te maken. Je maakt ook altijd zulke mooie foto's.
    Natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige kleinzoon Justin! Maar veel van genieten in deze moeilijke tijd.
    Gelukkig kan je ook genieten van prachtige herfstwandelingen, en heerlijk werken aan je quilts.
    Vervelen zal je je niet de komende tijd. Er komt vast ook wel een quiltje voor Justin?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Marja een nieuw blog, wat een lekker ventje is het he met jouw gebreide vestje aan. So cute! Je bent heerlijk aan het handwerken, wou dat ik er de moed voor had, beetje haken dat lukt nog wel. Jouw mooie foto's van buiten daar geniet ik ook altijd zo van. Ik probeer elke dag een stukje door de wijk te lopen en ben zaterdag met mijn man naar de dobbeplas geweest om te wandelen, dat was helaas een tegenvaller. Ik hoop toch echt dat we de goede kant opgaan met alle C perikelen en we elkaar binnenkort weer eens kunnen zien.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je mooi kleinzoon Justin. lekker van genieten we hebben nu tijd genoeg, dat is wel een voordeel! En ook genoeg tijd om te quilten, breien en haken, we mogen blij zijn met onze hobby's! Fijne tijd met je kleinzoon.
    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook heerlijk om blogjes bij anderen te lezen.
    Ideetjes op te doen en meeleven met anderen die ook verplicht in huis zitten.
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinzoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Marja,
    Ondanks corona gaat het leven wel gewoon verder. Dat heb ik hier ook beseft. Er gaan mensen dood en er worden weer nieuwe mensjes geboren. Zo gaat het bij mij en bij vele anderen denk ik. Laat ons maar genieten van al het positieve dat er nog is.
    Je schreef bij mij dat je een mooie rood/witte quilt had gezien in de Ariadne. Ik hoop dat je die hier ook eens laat zien. Ik vind het altijd zo leuk om te zien wat andere quiltmakers inspireert.
    Het is nu heerlijk genieten in de natuur. Dat doen we dan ook volop. Tel daar de uurtjes die we aan onze hobby spenderen nog bij dan komen we de corona tijd wel door.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd Marja.
    Wat een mooi mannetje.
    Ja,het is een rare tijd.En we moeten ons thuis vermaken.
    Ik vind je Bluebird Lane quilt zo geweldig.
    Ik heb genoten van de mooie landschaps foto,s.
    Leuk om je blog weer te lezen.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd zeg met kleinzoon Justin.
    Wat een gezellig blogje heb je weer gemaakt e laat je ons prachtige dingen zien............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kleinzoon, gefeliciteerd!
    Mooie projecten waar je mee aan het werk bent, zo zie je maar, ook als we noodgedwongen thuis zijn, valt er nog genoeg te verhalen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...