maandag 14 oktober 2019

Herfstweer.........lapjesweer.


Het is herfst buiten, en dat is goed te merken.
Er zijn de laatste weken al heel wat buien en buitjes gevallen.
Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet zo erg.
Ik hou van de herfst, het is samen met de lente mijn favoriete seizoen.


Ach en het regent bijna nooit een hele dag zeg ik altijd maar.
Bovendien ben ik in het rijke 😉 bezit van en een paraplu en ook nog een regenpak wanneer het echte nodig is.
Elke dag naar buiten.


 Er schijnen dit jaar bijzonder veel paddenstoelen te zijn.
Tijdens mijn wandeling vanmorgen kwam ik ook een aantal soorten tegen.




Bij herfst horen pompoenen.
En niet alleen op tafel.
Bij ons gaan ze, deze nog niet hoor, in de pan.
De eerste pompoensoep is alweer gemaakt.
Herfst is hier zeker ook weer de tijd van de soepen.



En wanneer het buiten regenachtig is komen binnen de lapjes weer op tafel.
Ik ben met verschillende projecten bezig.
Zijn er ook quiltsters die maar met 1 project tegelijk bezig zijn ?
Ik ken ze niet in mijn quilt omgeving.
Maar 's avonds staat er ook niet altijd hezelfde eten op tafel......
Verandering van spijs doet eten.


Deze sterren zijn van de Stars Upon Stars quilt.
En inmiddels ben ik met nummer 6 bezig.


Een kleurrijk geheel gaat het worden.
Een echte restjes quilt.
Iedere ster bestaat uit 200 stukjes stof.


En dan de boompjes van Anna-Jantina....
Wie kent ze nog niet ?
Ik prikte ze op een laken, en nu zie ik dat er best nog wel wat "gezellige" kleuren bij mogen.
Mocht je benieuwd zijn naar wat Anna-Jantina nog meer maakt, op Instagram plaatst ze bijna elke dag wel een gezellige foto van haar quiltleven.


In de vakantie maakte ik een start met de Glitter quilt van Jen Kingwell.
Deze quilt lokte mij al een poosje.
Maar heel eerlijk ben ik niet zo een fan van de stoffen die zij in haar quilts gebruikt.
Ik ben meer van de pastellen.
Maar natuurlijk kan dat ook.
Deze blokjes werken een beetje verslavend.
Het is ontzettend leuk om de stofjes bij elkaar te zoeken en combinaties te maken.
Spelen met lapjes.
Bovendien zijn ze ook niet zo bewerkelijk, in zo'n 3 kwartier is er weer een blokje af.


Voorlopig zijn er nog genoeg lapjes om mee te spelen.
Dus ik glitter nog even door.


Fijne nieuwe week allemaal.

Groetjes 
Marja

9 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er gezellig herfsterig uit en prachtige projecten ben je mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende foto's van de paddenstoelen, zo mooi!!! En wat een leuke projecten waar je mee bezig bent. Wat hebben we toch een heerlijke hobby, ik heb ook zoveel verschillende dingen waar ik mee bezig ben. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk gezellig blog Marja met mooie foto's. Herfst ja ook mijn favo, de kleuren de geur alles! Afgelopen weekend was ik in Ruurlo en daar heb ik me toch grote paddestoelen gezien wel 40 cm hoog, daar moet toch gewoon een kabouterfamilie wonen?? Buiten liggen bij mij ook de pompoenen jawel zelfs de oranje. Voor binnen heb ik ze jaren geleden al van stof gemaakt en nu zag ik op IG een mooie van velours stof in een bruin oranje tint voorbij komen, ja ja die ga ik ook maken.
    Vond het vorige week zo gezellig in het cafe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kun jij genieten van de seizoenen hè.. Dat zouden meer mensen moeten doen; gewoon het weer nemen zoals het is! Ik ben niet zo'n herfstmens omdat ik het licht mis. Maar sinds een paar dagen heb ik een daglichtlamp en dat is me toch fijn...
    Maar als je naar jouw prachtige foto's kijk, dan zou een mens toch meteen zin in de herfst krijgen! Wat een gezelligheid... En dan zo'n heerlijke stapel lapjes, daar zou ik bijna jaloers op worden!
    Geniet er van!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent heerlijk bezig zeg met hele mooie projecten.
    Gezellig toch buiten de regen spetters en binnen steekjes zetten..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's! Jouw projecten zijn super gaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De natuur is op dit moment geweldig al die kleuren , als lapjes gek vinden wij dat helemaal mooi.
    Prachtige sterren en mooie boompjes het weer buiten doet de rest om daar in alle rust mee bezig te zijn.

    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om iedere dag te gaan wandelen en dapper om dat ook in de regen te doen. Je sterren worden prachtig. Goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...