vrijdag 1 juli 2016

Dag juni......hallo juli.


Hallo lieve blogvolgers.
De juni maand hebben we alweer achter ons gelaten.
Vandaag is het 1 juli, de zomermaand. Maar echt zomeren wil het nog niet.
Gelukkig kunnen we daar met zijn allen niet veel aan veranderen, stel je voor wanneer dat wel zo zou zijn. Dan zou het waarschijnlijk regenen, sneeuwen, de zon zou schijnen, het zou stormen, hagelen en misschien ook nog wel een beetje onweer, en dat allemaal op 1 dag.
We doen het er maar mee.
En ook al zou ik graag wat beter willen, vermaken doe ik me wel.
Jullie ook ?



Zo een beetje halverwege de maand kwamen we terug van ruim 5 weken met de camper langs de Franse kust trekken.
Alle foto's en verhaaltjes vindt je op ons camperblog.
Mocht je geïnteresseerd zijn kijk dan gerust even op ons reisblog.





In de vakantie begon ik aan de Mandala Madness cal, waarover ik al vertelde en foto's liet zien in mijn vorige post. Inmiddels ben ik klaar met week 10.
En nog steeds vind ik het patroon geweldig.
Foto's volgen in een volgende post.


Omdat ik eigenlijk nooit aan 1 project tegelijk werk, voor jullie vast heel herkenbaar, startte ik ook met de Fair Isle sampler van Wieke van Keulen in de vakantie.
In april bezocht ik de breibeurs in de broodfabriek in Rijswijk, daar was ook een kraam waar je bolletjes holst garn van 10 gram kon kopen. Op het blog van Jeannet http://quiltingjeannet.blogspot.nl/2016/04/de-shawl.html had ik al gelezen dat zij dezelfde sjaal ook breide met dit garen. Je kunt kiezen uit bijna honderd verschillende kleuren.
Ik zocht 12 kleuren uit en nam van elke kleur 2 mee.
Voor mij is Fair Isle breien een geheel nieuwe techniek. Via YouTube en zoeken op internet kwam ik genoeg tutorials tegen om een begin te maken.
Inmiddels ben ik begonnen met patroon nummer 12 (het zijn in totaal 25 verschillende randjes).
Na wat gestuntel in het begin krijg ik er steeds meer plezier in, en omdat je in randjes werkt is het leuk om steeds een randje af te zien.








Voor de blokjes van de Splendid Sampler had ik mijn voorwerk gedaan, om ook mee te nemen op vakantie. Tekenen, lapjes uitzoeken, knippen enz.
En zo werden er een aantal blokjes (de blokjes meten 6 x 6 inch) in elkaar gezet tijdens het vakantie vieren.
Blok 15 Family Affair.


Blok 9 Local Quiltshop


Blok 4 Happy Happy


Blok 14 Flying High


Blok 21 Sweet Candy


Blok 16 Pieces of friendship


Blok 10 Iowa


Blok 13 Scrap Stars


Blok 8 Friends


Blok 12 Checkerboard


Blok 6 Focal point


Blok 7 Snug as a bug.
(deze is nog niet helemaal klaar, er moet nog wat borduurwerk aan gebeuren)


Verder heb ik ook nog een begin gemaakt aan de Rowdy Flat Library quilt naar een patroon van 
Susan Smith. Het eerste blok is geknipt en wanneer ik even tijd heb maak ik weer een paar steekjes.
Alhoewel ik nog wel een beetje twijfel aan het middenstuk, ga ik nu verder met de buitenranden zodat ik later het middenstuk nog kan vervangen wanneer ik uiteindelijk toch niet tevreden ben.






Het leuke van op vakantie gaan is toch zeker weer het thuiskomen.
Lekker weer in je eigen huis, je eigen spulletjes om je heen.
Weer alle ruimte hebben.
Je eigen douche en toilet.
En natuurlijk het allerbelangrijkste.....je kinderen en kleinkinderen weer zien.




Omdat het garen voor de Mandala Madness op was, moest (echt vervelend hoor dit moeten !) ik een bezoekje brengen aan de Echt studio in Alphen aan de Rijn. Wat een heerlijke winkel is dit toch.
Al die geweldige bolletjes in de prachtigste kleuren bij elkaar.
Ik zou me er wel een dag kunnen vermaken.
Ik nam nog wat nieuwe bollen mee voor een volgend project in deze warme kleuren.
Ik mag er nog niet aan beginnen van mezelf want op dit moment heb ik genoeg om handen.
Maar ik kijk met plezier naar de kleuren.
Dit wordt vast een najaar/winter project.



Lekker weer rommelen in je eigen lapjes.



Hondenkind was weer toe aan een knipbeurt. Dus ging ik met de tondeuse aan de gang.
Al haar krullen is ze weer even kwijt.


Natuurlijk werden er ook weer heel veel wandelingen gemaakt.
Mijn stappenteller ben ik nogal eens vergeten in de vakantie, de stand klopt dus niet helemaal.
Zo halverwege het jaar is de stand nu 584 kilometer en 157 meter.






En de tuin ?
Na bijna 6 weken niet tuinieren lijkt het alsof er een explosie heeft plaatsgevonden.
Een explosie van bloemen, fruit maar ook van onkruid.
Nog genoeg te doen, ook al werkt, ook hier, het weer niet erg mee dit jaar.







7 opmerkingen:

  1. Prachtig je mandala en je nieuwe garens.
    knap van het fair-isle breien. ik heb het nog steeds niet onder de knie. ik blijf stuntelen met mijn linkerhand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi vakantieblog heb je gemaakt . Veel plekjes waar ik ooit geweest ben en het was heerlijk daar weer foto's van te zien.
    Goed weekend Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar, dat onkruid in de tuin en het weer dat niet toelaat om veel te tuinieren!
    De gehaakte vissen vind ik prachtig ( op de eerste foto!) Leuk om zoiets tegen te komen hé!
    De verschillende onderdelen van je quilt vind ik ook schitterend... dat zou ik ook nog wel willen leren.
    Maar nu eerst verder met mijn verschillende haakprojectjes ;-)
    Fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt niet stilgezeten in je vakantie zie ik. Heerlijk om ook weer met nieuwe werkjes te beginnen. Mooi zo met al die kleuren.
    En thuis komen is ook weer fijn. Voorlopig ben je wel zoet in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's en projecten waar je mee bezig bent laat je ons weer zien. Ik geniet altijd zo van jouw berichten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja,de zomer wil inderdaad niet zo erg.
    Maar jij hebt duidelijk niet stil gezeten.
    En ik ga nog naar je andere blog toe.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat een prachtige fair isle shawl krijg je zo joh, en wat is het leuk om te doen he? Die Holst wol vind ik geweldig, helemaal na het wassen.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...