dinsdag 28 juli 2015

Wat laat je zien ???



Rare titel voor een blogje ?
Of misschien toch niet.
Mijn blog gaat over mijn hobby's.
En dat is een breed gebied.
Maar dat was jullie inmiddels al duidelijk.
Ik plaats eigenlijk altijd "nette" foto's.
Maar is het hier in huize Rosabears altijd netjes ?



Nee hoor natuurlijk niet.
Ik hou wel van een opgeruimd huis.
Een "redelijk" schoon huis. (het kan altijd nog schoner).
Maar waar veel hobby's samen komen.
Is het ook wel eens een complete chaos.
Wanneer ik lapjes uit zoek.
Lijkt het wel alsof de stoffenwinkel ontploft is.
Wanneer ik haak liggen er meestal meer bolletjes dan ik op dat moment nodig heb.
Wanneer er een beer in elkaar gezet wordt.
Lijkt het wel een werkplaats.


Heerlijk vind ik dat.
Rommelen tussen al die waardevolle spulletjes.
Die je ooit nog eens denkt te gaan gebruiken.
(maar ik weet nu al zeker dat dat niet gaat lukken)
Dus heb ik me voorgenomen.
Om straks in het najaar eens echt de bezem erdoor te gaan halen.
Ik hoop dat het me gaat lukken.


Een ander plannetjes is om wat dames uit te nodigen.
Die zin hebben om te knutselen.
En tegen een kleine vergoeding  gebruik kunnen maken van mijn hobbymaterialen.
Lijkt me ook heel gezellig.
Ga denk ik maar eens een oproep doen.


En nu dachten jullie natuurlijk dat er alleen maar "nette"foto's zijn.
Niets is minder waar.
Want het is op dit moment in mijn hobbykamer/atelier een chaos.
In verband met het leggen van de nieuwe vloer in de kamer, keuken en hal.
Is alle losse rommel, kast inhoud enz. in mijn domeintje beland.
Ach over ruim een week.
Staat alles weer op zijn oude/nieuwe plek.






Kerst ???!!!!
Je kunt er niet vroeg genoeg aan beginnen.
Ik kwam dit tegen op het blog van een quiltster.
En vond het zo een leuk project.
En omdat ik gek ben op hartjes.
Ben ik gisteren begonnen aan het eerste hartje.
Via onderstaande link kom je op de pagina.
Waar je iedere maand een gratis patroon kunt downloaden.
12 hartjes met sneeuwpoppen.
Te leuk om niet aan te beginnen.
https://bunnyhilldesigns.com/index.php/free-patterns.html


Tussendoor maak ik hexagonnen en Stonefields blokjes.
En zo wordt het bij elkaar al een aardige stapel.


En al lijkt de zomer ons dit moment wel erg in de steek te laten.
Vermaak ik me prima.
Doen jullie dat ook ?
Fijne dag.



6 opmerkingen:

  1. Nee, ik verveel me echt nooit, want net als jij heb ik een breed scala aan hobby's!
    Heerlijk hoor dat gefreubel.
    Ik moet nog 36 blokken maken van de Stonefields, maar ga geen hexagon rand eromheen maken zoals het origineel.
    Ik vind de rand die Wietske maakte om haar quilt rustiger en toch een mooi geheel vormen.
    http://wietskesquilts.blogspot.fr ( link)
    Ik vind je beertjes ook allemaal zo leuk!

    Succes verder met alles waar je mee bezig bent en groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om in je atelier te mogen kijken.
    Heerlijk om te rommelen in je kamer....

    Hihi... besmet met de harten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker rommelig blogje.
    Een atelier mag dat best zijn.
    En als straks de vloer klaar is,is alles
    weer aan kant.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een hele gezellige boel op jouw hobbykamer, (de spullen uit de kamer denken we gewoon weg).
    Alles staat zo leuk gesorteerd in de kasten. En inderdaad bewaren we soms wel eens wat te veel.
    Enne, het woord vervelen komt in mijn woordenboek ook niet voor. Soms willen we wel eens te veel.
    Je kamer gaat vast mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar jouw 'rommeltje'. Maar er is een gezegde: Creatieve mensen hebben geen rommel maar over creatieve ideeën liggen' Ik ben op de site die je aangaf geweest. Ooo wat vind ik die harten mooi. Ik heb ze gelijk opgeslagen en ga er beslist een paar van maken. Succes met wachten tot de vloer ligt en alles weer op z'n plaats kan. Volgende week schijnt de zomer weer terug te komen en dan kun je er weer lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Opruimen hoort ook bij heerlijk bezig zijn. Zodra er gelegenheid is gewoon weer alles een plekje geven en dan weer opnieuw beginnen. Je hebt al een mooi stapeltje stonefields blokjes. Lekker rustig aan doen met af en toe wat hexagonnen, het is geen wedstrijd. Geniet ervan!
    Groetjes Coriene

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...