zaterdag 19 mei 2012

Kruitefluit of fluitekruid !!!


Oma kijk eens Kruitefluit !!!! bijna goed Stijn.
Ik vind het leuk om wanneer onze kleinzoon bij ons is en we gaan wandelen hem wat namen van bloemen, bomen, vogels enz. te leren.
Deze had ie nog onthouden van de vorige keer.
En wat geeft het dan als het net niet helemaal goed is.


Gisteren wandelden we in park Cronesteyn.
Het was een zee van Fluitekruid.
Prachtig in het zonnetje.
En verder nog, boterbloem, koekoeksbloem, koolzaad en engels gras.
Fluitende vogels.
Jonge ganzen, eendjes en waterkipjes.
Over het weiland scherende scholeksters, die hun nest beschermde tegen inhalige kraaien en meeuwen.


Struinen langs de waterkant.


Verstoppen in de bosjes.
Een bal, rennen, steentjes zoeken, en een bos fluitekruid plukken voor mama.
Veel meer heeft een kind niet nodig.


Fijn weekend.

10 opmerkingen:

  1. Kruitefluit hihi....
    leuke foto's, genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kan je dan genieten he marja.....wat een heerlijke foto's en een leuk ventje is je kleinzoon..
    Zo heerlijk onbevangen nog tussen al de mooie fluitekruidjes...

    fijn weekend..
    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige foto's ...kinderen vinden de natuur prachtig en wat goed dat hij het bijna onthouden heeft hahaha...fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi gezicht, heerlijke foto's!! Al dat fluitekruid prachtig... Geniet van de zondag, lieve groet diana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De natuur is heerlijk op het moment, en prachtig dat kruitefluit!! Genieten!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende foto's.
    Wat een leuke kleinzoon heb je.
    Een lekker ondernemend ventje,zo te zien.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was een heerlijke dag gisteren, en jullie hebben zo te zien er ook van genoten...tussen al dat "kruitefluit" :-)

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt helemaal gelijk, een kind heeft niet meer nodig. Maar tegenwoordig moet het allemaal zo groots aangepakt worden met pretparken e.d.
    Back too basic is een goed motto.
    Leuk ook dat je die knul wat namen van de natuur leert en dan vind ik dat kleine foutje zo grappig!
    Fijne zondag, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog enorm bedankt voor je lieve reactie, over het tasje, en jaaaaaaah, dat wil patroon wil ik heel graag. Late reactie, vanwege mijn zoon en examen (zie mijn laatste post, haha, ook over fluitekruid!). En wat een schattige foto's, zo voorjaar! Echt kruitefluit!!!!
    xo
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...