woensdag 27 oktober 2010

Mooie momenten geven mooie plaatjes.


Herfst, tijd om de tuin winterklaar te maken. Maar het is eigenlijk gewoon steeds te nat. Gelukkig was vorig weekend een goede dag om een beetje te ruimen, het gras nog eenmaal te knippen, te spitten en in de kasjes de tomaten planten weg te halen en onkruid te verwijderen.


Ziet er best wel weer gezellig uit zo.


Maar alhoewel het buiten herfst is bloeit er nog van alles in de tuin. Deze herfstastertjes zorgen voor een explosie van kleur. Verder bloeien de rozen nog, staan er hele bossen met felgekleurde Afrikaatjes. En de verkleurende hortensia's brengen ook nog kleur.


 En dat is al een plaatje op zich.


Vorige week had ik een berichtje in mijn mailbox van Marlies van de blog Marlies minis. Of ik mijn adres aan haar door wilde geven omdat ze een cadeautje voor mij had. Twee dagen later stond de postbode voor de deur met een pakketje.
Toen ik het open had gemaakt was ik blij verrast. In de doos zaten 3 verschillende melkkannetjes en een rozenkaart met de tekst:
"Ik hoop dat je ze leuk vind, ze zijn van mijn moeder geweest, die spaarde ook rood serviesgoed. Ik kon ze niet weg doen maar nu hoop ik dat ik er iemand blij mee maak!"
Groetjes Marlies.

Om stil van te worden.




Zomaar zo'n cadeau te krijgen is toch wel heel bijzonder.


Ze passen prachtig bij mijn andere rode servies verzameling en hebben dan ook een plekje gekregen waar ik er vaak naar kan kijken en van genieten.
En ik laat jullie ook even mee genieten. Neem gerust een kijkje in de kast.



Ik heb veel verschillend merken rood servies, maar omdat het dezelfde kleur is past het onderling bij elkaar. Het staat niet alleen in kast maar mooi te wezen, nee het word ook gebruikt. Het is heerlijk om wanneer we eters hebben de tafel er mee te dekken. Lekker van alles door elkaar.



De glaasjes hebben een zogenaamd "Meander" motief en zijn ondertussen uitgegroeit tot een behoorlijk compleet glasservies. Een beetje eng om te gebruiken is het wel omdat het glas zo dun is dat je het bijna niet durft af te wassen. Maar het maakt het plaatje wel compleet.


Zelfgedroogde roosjes ter decoratie.




Deze theedoeken met monogram (het zijn er 6 stuks) vond ik deze zomer op vakantie in Frankrijk op een kleine brocante. Ze passen door de kleur, roserood, ook weer prachtig bij het plaatje.



Marlies nogmaals bedankt voor dit bijzondere cadeau, ik zal er heel zuinig op zijn. Dikke kus.

7 opmerkingen:

  1. What a lovely gift...oh my how sweet!!! I love red china, I collect it too! I love the different patterns also! The linen you found is just perfect to go with the china!!!!
    Same initial as me, we are like sisters across the miles!!!!
    Hugs,
    Margaret B

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder om van iemand die je nauwelijks kent een kadootje te krijgen en wat voor een. Vind de theedoeken erg mooi.

    Groetjes, fijne avond van Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit een lief cadeau en ik begrijp helemaal hoe blij jij hier mee bent .
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och Marja, dit is toch een geweldig gebaar. En inderdaad op deze manier is het voor de geefster ook veel leuker dat de melkkannetjes die van haar moeder zijn geweest bij een liefhebber terecht komen. Wat zal jij blij verrast zijn zeg. Niet iets wat je dagelijks meemaakt.
    En de eerste foto, een heerlijke sfeer weergevend, echt genieten zeg. Mooi ook alle kleurtjes die nog in je tuin aanwezig zijn. Bij mij staat er ook nog behoorlijk veel te pronken, en de rozen weten van geen ophouden. Een heerlijk cadeau in deze tijd van het jaar.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige plaatjes weer Marja! Wat ben je heerlijk en welverdiend verwend! Ik moet je hoognodig mailen, maar ik heb een achterstand met alles...dus je moet het even te goed houden. Ik wens je veel succes met alle voorbereidingen waar je vast mee bezig bent, tot snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief en bijzonder cadeautje.
    Bij mij bloeit er ook nog van alles in de tuin. Hier en daar staan zelfs voorjaars en zomerbloemen voor de tweede ronde mooi te wezen. Ik krijg het dan niet over mijn hart om daar te veel in te gaan rommelen. Het echte opruimwerk komt volgend jaar wel weer.
    Geniet nog lekker van het najaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WoW! Ze staan echt mooi bij jouw servies, maar dat had ik ook wel gedacht.
    Wat een mooie herfstplaatjes en gezellig hoekje heb je daar, dat lijkt me nog lekker nagenieten.
    * marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...