woensdag 11 augustus 2010

Presents from our garden.


I wish that i could invite you all to taste this delicious blackberrie pie. There is a whole lot of fruit in our garden and that means also a whole lot of work. But I love making jam, juice, chutney, cake and pie. There is not nothing more tasty then eat and drink from your own garden. At this moment I have used all the bottles and pots that I have collect over the year. Can you imagine how many stock we do have ?

Ik zou willen dat ik jullie kon uitnodigen om deze heerlijke (mag je dat zeggen van iets wat je zelf gemaakt hebt?)  bramentaart te proeven. Het is oogsttijd in de tuin en de oogst is weer enorm.
Eerst in juni de aardbeien, daarna de abrikozen, aalbessen, zwarte bessen en nu de bramen en pruimen en straks krijgen we ook nog de peren en druiven.
Veel werk brent het met zich mee. Maar het geeft een heerlijk gevoel wanneer alle potten met jam, chutney's en gelei en de flessen met zwarte bessensap en bramensap op het aanrecht staat af te koelen. En natuurlijk moet er af en toe ook een taart of cake van gemaakt worden.
Op dit moment ben ik een beetje door de het afgelopen jaar bij elkaar gespaarde potten en flessen heen, dus jullie kunnen je voorstellen welk een hoeveelheid er in de kasten staat. Maar chutney smaakt heerlijk bij varkensvlees, de sappen mengen we met sinaasappelsap en de jams en gelei is niet alleen heerlijk op brood maar ook door de yoghurt, pannenkoeken en over het ijs.
En wat dachten jullie van verbrokkelde schuimkoekjes, met slagroom,bramen en een bramensaus. Ik kan je wel vertellen dat je je vingers hier bijna bij opeet.
Loop het water je al in de mond ?






Maar net zo leuk is het om, als je zoveel oogst hebt, het cadeau te doen. Gisteren was mijn vriending jarig en ik maakte voor haar een pakketje van de jam en gelei.

Yesterday it was my friends birthday and this was one of the presents we gave her. A package of homemade jams.


I have told you once in a post my friend collects puddingmoulds . And a collection it is, more than a thousand of this moulds are in her home exposed. So you can imagine that it is very difficult for me to find one she doesn't already have in her collection, But a little while ago I found this one at the thriftshop and invent it would be nice to decorate it with flowers and  made it become a present for her birthday.

Ik heb jullie al eens in eerdere post verteld dat mijn vriendin pudding vormen spaart. En het is een verzameling, ik geloof dat ze er inmiddels meer dan 1000!!!!! in haar huis heeft uitgestald en gestapeld. Dus valt het niet mee om nog iets voor haar te vinden dat ze nog niet heeft. Een poosje terug vond ik deze vorm in de kringloopwinkel en bedacht me dat het leuk zou zijn om haar deze gevuld met bloemen voor haar verjaardag te geven.



Bijschrift toevoegen

9 opmerkingen:

  1. Het ziet er allemaal heel leuk uit, die gelei en jammetjes in mooie potten!!Leuk ook om ergens de keuken te sieren!!

    Die puddingvorm met rozen is ook super!!! je vriendin zal er vast blij mee geweest zijn.

    Nee bramentaart,vlaai maak ik niet meer. Ik vind die pitjes erin niet lekker,och smaken verschillen!! geeft niet, ik eet het spul wel vers op!!En voor op de taart zijn er nog genoeg andere lekkers zaken!!

    Fijne dag, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. cara rosabears,ogni volta che passo dal tuo blog resto incantata....fai venire voglia di mettersi al lavoro e creare un sacco di cose!!!!!!!
    Ma in particolare mi sono innamorata dei tuoi orsi e dei tuoi
    lavori in lana....sono very very very beautifull!! Mi hai fatto venire la voglia di collezzionarli,infatti ne ho già comprati alcuni nei vari mercatini nella mia zona...quando avrò più tempo spero di poterli mostrare ben vestiti nel mio blog.Per poter seguire meglio ti ho inserito nel mio nuovo blog...a presto...e fammi sempre sognare!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt dus inmiddels een héle verzameling jam en gelei's....wat gaaf zal dat staan.
    Ik weet nog dat mijn moeder vroeger alles uit de tuin weckte....wat was dat vrouwtje daar druk mee.
    En als dan alles netjes op de plank stond en een vriendin van haar zei dan...ach geef mij een potje mee...het kost jou toch niks....dan zie ik nog steeds het gezicht van mijn moeder!!
    Want ook al groeit het in je tuin ze had er een werk aan!!

    Jouw taart ziet er ook wel errug lekker uit moet ik zeggen!!

    lieve groet Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heerlijk uit en zo mooi in die potjes prachtig;
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm.... so tasty from. The cake looks marvellous. And marmelade, is packed so nicely.

    Love greets renate

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk heerlijk...jammie jammie

    Nu ik kom eraan hoor...ik help je graag van al dat lekkers af
    ;0}
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En of het water me in de mond loopt...yummie!!! Ook je potjes jam zien er zo vrolijk en lekker uit! Je vriendin was vast helemaal blij met haar kado, echt leuk om het zo te geven!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Krijg er helemaal zin in om dadelijk ook weer pruimen/vlierbessenjam, appelmoes te maken!
    Vorig jaar hadden we enorm veel fruit, maar dit jaar is een rustjaar voor de bomen denk ik...
    En wat een schattige beertje weer, met dat tasje!
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Marja,
    mmm, that pie looks so scrumptious! I have fruit trees too, love making jam and yummy cakes with it. Just wanted you to know your bears bring such a smile to my face!
    Thanks for your lovely words.
    Hugs,
    Monicax.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...