vrijdag 23 februari 2018

Tussen de A4 en de stad.........




Hallo lieve blogvolgers.
Genieten jullie ook zo van deze prachtige na-winter ?
Ik in ieder geval wel.
Heerlijk die zon, na al die donkere natte dagen.
En de kou......daar kun je je op kleden.
Gezond weer om er op uit te gaan.


Het rondje waar ik deze foto's maakte is 10 kilometer en 700 meter....
(gemeten door de app GPS odometer op mijn telefoon)
En ligt tussen Alphen a/d Rijn en de A4 ingesloten.
En dan toch zoveel moois, en zoveel rust.


De wilgen zijn alweer een paar weken geleden geknot.
Klaar om weer uit te lopen, klaar voor het voorjaar.


Het licht is mooi op zo een winterse, zonnige ochtend.
Ik loop het liefst mijn lange wandeling in de ochtend.


En kan zo maar in een paar minuten ook weer heel anders zijn.
Op de sloten een dun laagje ijs.
Gaat er nog geschaatst worden deze winter ?


Regelmatig krijg ik de vraag waarom en hoe ik het "watermerk" op mijn foto's zet.
Dit doe ik met het gratis foto bewerkingsprogramma Photoscape.
Een programma waarmee je op een eenvoudig manier je foto's kunt bewerken.



Het "watermerk" zet ik erop omdat ik heb gemerkt dat mijn foto's soms wel heel gemakkelijk door andere gebruikt worden alsof het hun foto's zijn.
En ik weet heus wel dat je dat niet kunt voorkomen.
Ik sla zelf ook regelmatig foto's van anderen op, voor inspiratie. Maar zal een foto van iemand anders niet gebruiken op mijn blog, facebook o.i.d.
Maar wanneer anderen mijn foto's op marktplaats gebruiken om zelf iets te verkopen !
Dat gaat me een beetje te ver.
En wanneer je dan vriendelijk vraagt of ze de foto willen verwijderen en dan voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt........
Vandaar het "watermerk" 😀


Verder met gezelliger zaken.
Zie ik hier een Quiltpatroon......


Natuurlijk zijn mijn vriendinnen mee.
En waar mag een hond nog zo heerlijk los rennen ?
Hier kan en mag het in ieder geval nog wel.
Bovendien is het hier 's morgens nog lekker rustig, op een enkele wandelaar of fietser na.
Een beetje rekening houden met elkaar en er is verder niets aan de hand.
Iedereen blij !


Molens zijn er hier genoeg in dit kleine gebied.
De meeste molens staan niet op hun oorspronkelijke plek.
Ook deze is verplaatst.
Niets mis mee, een molen hoort in de polder en niet tussen huizenblokken en wegen.
De molen heeft immers wind nodig.


Hemelsbreed ligt Alphen a/d Rijn hier nog geen 4 kilometer verderop.
De rust van de polder....het gemak van een stad binnen handbereik.






Oude boerderijen zijn er hier nog genoeg in de omgeving.
Jarenlang is dit een kaasboerderij geweest.
Daar zijn ze nu mee gestopt.
Maar inmiddels hebben we een nieuwe kaasboerderij gevonden.





Het laatste stukje van de wandeling loopt langs de HSL lijn.
En wanneer je dit plaatje ziet zou je niet zeggen dat het spoor hier nog geen 20 meter vandaan loopt.



Luna heeft geen last van de kou.
Die gaat alleen het water niet in wanneer de sloten dichtgevroren zijn.


Na het buiten zijn is het goed creatief bezig zijn.
Tussen de olympische spelen door worden er weer lapjes verwerkt.


Verder met de Rowdy Flat Library Quilt.
Ik ben met de derde rand bezig.....maar daar kwam van alles tussendoor 😅
De Dear Jane, de mandjes, en ik zou er niet aan gaan beginnen maar toch.....de winterse hexjes.
Verder zag ik op de beurs in Nieuwegein bij Atelier Bep een eenvoudige maar oh zo een mooie quilt.


Na wat zoeken op het web kwam ik erachter dat deze quilt de "Trip Around The World" heet.
En ook daar heb ik een beginnetje mee gemaakt.
Nu alleen nog even foto's van de bloemenmandjes van de Rowdy.
In mijn volgende blog meer over waar ik allemaal mee bezig ben.








Nog 2 mandjes en dan is deze 3e rand ook weer klaar.

Tot de volgende keer.
Groetjes Marja


14 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige fotos heb je gemaakt, het licht is nu ook zo mooi. Heerlijk genieten hoor van de zon die volgende week lentezon genoemd mag worden.
    Fijn weekend geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze mooi en superleuk die mandjes met bloemen die je gemaakt heb.
    Je foto's zijn prachtig geworden. Kan wel zien dat je vroeg bent gaan wandelen, de zon komt zo mooi op.
    Inderdaad heerlijk buiten-wandel-weer.
    Brrrr..... dat je hond het fijn vindt dat koude water.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zonnetje met een mens kan doen. Het is echt genieten na die maanden met grauw weer. Mooie foto's van jouw wandeling. Zo rustig en mooi in ons drukke land. De bloemenmandjes zien er mooi en vrolijk uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je ook mee doet met de winterse hexjes :o))
    En de foto's ... mooi ! Ik denk dat ik plekken herken ... maar weet niet zeker...
    ( Ik kom zelf uit Alphen aan de Rijn ( maar woon er nu 28 jaar niet meer).
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, projectje meer of minder.... gewoon lekker bezig blijven; het is geen aangenomen werk dus als het wat langer duurt is het helemaal geen punt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben het helemaal met je eens. Het is heerlijk zo'n zonnetje en die kou, daar kunnen we best tegen. Even genieten zo van het buiten en met die nevel lijkt het zelfs nog mooier want je ziet de 'vervuiling' van bebouwing aan de horizon bijna niet.
    Prachtige en vrolijke mandjes heb je weer gemaakt. Een fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig hé, zoveel die mee doen met de Winterse Hexjes. Benieuwd wat de nieuwe opdracht morgen weer wordt. En ben benieuwd hoe je Rowdy Flat Library Quilt wordt, zag er geen foto van. Maar de potjes met blommen, wat zijn ze leuk, ga zo even google-en om te kijken hoe het er helemaal uit gaat zien.
    Wat een heerlijke sfeervolle foto's, trouwens, als ik mijn naam in de foto's zet gebruik ik Photo-Grid, is ook een app op mijn telefoon.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's weer van ons puur Hollandse landschap. En mooi hoor de vorderingen van de Rowdy. Ik ben ook benieuwd naar jouw hexjes. Fijn weekend!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waaw, die bloemetjes voor de quilt... hoe doe je het toch? Knap hoor!
    En al die mooie foto's!!! Terecht dat je je naam er op zet! Ik vind het heel laag om andermans foto's te gebruiken, maar omdat er nu eenmaal rare mensen bestaan, heb ik ook een watermerkje op mijn foto's. Zo probéér ik toch een beetje om problemen te vermijden.
    PS: Die foto van je hond op dat paadje naast de rivier, daar viel mijn oog op een vogel beneden aan de waterkant... Super dat die er bij op staat :-) Welk diertje is het?
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn je foto’s weer prachtig. Echt genieten !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je weer een mooie wandeling gemaakt! Fijn voor ons dat je camera altijd mee gaat. Met camera erbij is een wandeling nog veel intenser. Je ziet zoveel meer.
    De bloemenmandjes zijn ook weer zo mooi. Met al die nieuwe plannetjes maak je me nu al erg nieuwsgierig naar je volgende blogje.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke wandeling.
    Al zal je vandaag wel bij een rondje om het huis gehouden hebben.
    Wat een wind...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's van een mooie omgeving alleen de temperatuur toen was wat prettiger dan nu. Ook hele mooie bloemenmandjes om mee bezig te zijn want voor de bloemetjes buiten moeten wij nog even geduld hebben.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige Hollandse foto's, ja ook ik heb mijn eigen naam?watermerk voor op eigen foto's.
    Iemand anders zijn naam of iets dergelijks onder mijn foto's en ook doen alsof ze de maker zijn van mijn eigen handwerk of poppenhuis, vind ik op z'n minst behoorlijk vervelend als ik kan schrijf ik wel een commentaar erbij...
    Vind je vrolijke bloemenpracht in de mandjes geweldig!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...