zondag 21 januari 2018

Een post met veel blauw........



Hallo lieve blogvolgers.......
Eindelijk weer eens een berichtje van mij.
Op de één of andere manier kwam er gewoon niet van om een verhaaltje te plaatsen.
En dat kwam echt niet omdat ik niets heb te laten zien.
Eigenlijk heb ik best wel veel om te laten zien.


Door al die donkere dagen welke we de afgelopen tijd hebben gehad was het moeilijk om een beetje fatsoenlijke foto's te maken.
En scheen het zonnetje wel eens een keer dan had  ik of geen zin of er was iets anders.
Afgelopen vrijdag scheen de zon en heb ik mezelf een spreekwoordelijke schop onder mijn kont gegeven en heb mijn fototoestel onder het stof vandaan gehaald.


Op handwerkgebied heb ik de laatste weken best wel veel gedaan.
Inmiddels is de tweede rand van de Rowdy Flat Library quilt zo goed als klaar.
Het is een feestje om aan te werken.
Al die verschillende mandjes met bloemen, het zijn er 8 per rand, zorgen voor afwisseling.
En dat werkt heel prettig.


En passen de kleurtjes van de bloemen en de mandjes niet prachtig bij de vrolijke tulpen  op onze tafel ? je zou er bijna een voorjaarsgevoel van krijgen.





Het is bijna onmogelijk om de quilt in zijn geheel op de foto te krijgen.
Ik moet op een krukje gaan staan en dan nog wil het niet lukken.
Dan maar in delen op de foto.






Het "vakje per week" borduurwerk is ook af.
Ook hier heb ik met plezier aan gewerkt.
Inmiddels zijn er ook weer nieuwe projecten begonnen.
Ik heb nog geen keuze gemaakt om weer aan zo een project mee te doen.






Van de Dear Jane quilt heb ik inmiddels 10 punten ( en mocht je denken ik tel er maar 9, dat klopt, ik ben er 1 vergeten op de foto te zetten) en 10 blokjes af.
Ik doe het om en om, een blokje en een punt.
Een uitdaging is het de Dear Jane.
Maar doordat elk blogje en elke punt anders zijn is het ook weer zo leuk om mee bezig te zijn.




En dan is er ook nog de mandjes quilt uit het boek "When the Cold Wind Blows".
291 mandjes !
Ik heb me voorgenomen om elke week 7 mandjes te maken.
1x per maand zal ik hier mijn stapeltje van die maand laten zien.
Dit zijn de mandjes van december......31 stuks.
Floor, Ineke en José bedankt voor de rozenstofjes.
Misschien herkennen jullie de stofjes op de foto.


Verder zijn we ook in huis een beetje aan het opfrissen.
Het blauw op de muren in de huiskamer zit er al weer een poosje op, maar liet ik jullie nog niet eerder zien.
Gewaagd ? 
Wij houden wel van een gewaagd kleurtje.



En ook al staat blauw te boek als een koele/koude kleur.
We zijn er blij mee.
En combineert het toch ook weer goed met mijn altijd favoriete kleur.....roze/rood/cyclaam.


Fijne nieuwe week.

13 opmerkingen:

  1. Als ik je foto's zo bekijk dan begrijp ik wel dat er geen tijd was om te bloggen. Mooi wer hoor!
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige randen zijn dat. Zo leuk al die bloemenvaasjes/potjes! Doordat ze steeds anders zijn blijft het spannend, net als met Jane, ook al zo'n heerlijk project.
    Die vaas met tulpen zijn er voor gemaakt om op de foto te komen, prachtig van kleur en zo leuk dat ze een beetje hangen.
    De blauwe muren vind ik ook erg mooi, lekker een beetje vergrijsd, daar hou ik van.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleur blauw, schitterende inrichting van je woonkamer/keuken. Je Rowdy Flat Library quilt is al zover en enorm, prachtig!!! Je borduur vakjes ziet er schitterend uit en de mandjes worden prachtig. Dat boek zou ik best ook willen hebben, bijna gelukt via Facebook, was net te laat. Er was iemand die het te koop aanbood voor een redelijke prijs. Succes met deze quilt en ja, ik herkende een paar stofjes ;-)
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk al dat blauw. Zowel in huis, in het borduurwerk als in de quiltblokjes.
    Als ik al die verschillende projecten zo achter elkaar zie heb je echt niet stilgezeten. Maar het was inderdaad niet eenvoudig om met die grijze dagen mooie foto's te maken. Veel plezier nog met het werken aan al die prachtige quiltprojecten!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg... weer een berichtje van jou! Leuke dingen heb je onder handen... Die mandjesquilt...oh... bijna ga ik overstag... Hij zingt in ieder geval al heel wat jaartjes in mijn hoofd... dus wie weet. Maar eerst wil ik wat oudjes afmaken...

    Je vakjeslap is ook supermooi geworden. Leuk om aan te werken maar ook fijn als iets af is.

    groetjes, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je veel gedaan en wat een leuke projecten allemaal!
    Al die kleurtjes en kleuren maken een mens weer vrolijk. Fijne week gewenst.
    Groetjes,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke Header, zo noem je dat toch?, met al die nostalgische afbeeldingen van vogeltjes. En wat heb je veel gedaan! Prachtig de achtergrondkleur van de Rowdy Flat quilt. Goof heeft ook zoiets kleur. Die zag ik donderdag nog. Ik heb nu 54 blokjes van de Dear Jane af. Misschien is dat voor mij ook wel een goed idee, om steeds 1 blokje en dan 1 punt te maken. Dan "moet" ik na de blokjes niet meer aan de punten te beginnen, of in ieder geval zijn er dan al en aantal klaar. Jullie hebben het gezellig ingericht hoor en die kleur combineert mooi, ook bij de kleur van de eetkamerstoelen. 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet echt lenteachtig uit je blog. Fleurige quilts en mandjes leuke blauwe muren!
    Erg mooi je Flat Library met een wat donkere ondergrond!Je hoeft je niet te vervelen met al deze geweldige projecten.

    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk weer iets op jouw blog te lezen. Wat heb je prachtige dingen gemaakt. Ik ben weg van de bloemenmandjes.
    De blauwe kleur staat mooi bij al die lichte meubels. En het is met veel kleuren goed te combineren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Marja,
    Wat schiet je al lekker op met je Rowdy Flat Library en wat maak je veel !
    De blauwe kleur op je muren vind ik gewaagd, maar het is leuk om weer eens iets heel anders te zien.
    Ik vind je bank erg mooi, ben zelf ook aan een nieuwe toe, maar ben erg gehecht aan het model van mijn huidige bank.
    Veel plezier met je mooie quiltwerk.
    Groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat maak je een prachtige projecten! Groetjes, Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben jij met veel mooie dingen bezig, en wat leuk de Rowdy op een donkere ondergrond te zien! Ik heb deze week de laatste rand afgemaakt. Wat een prachtige quilt gaat het worden, hè!
    Mooi, dat blauw in je kamer, staat prachtig bij je meubels!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw Marja, wat ben je met veel projecten bezig en ik vind ze allemaal zo mooi. Je Rowdy flat library wordt prachtig en het vakje per week borduurwerk is een plaatje. Snap dat het bloggen er een beetje bij inschiet maar het creatief bezig zijn is ook zo leuk.
    Fijne week, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...