zaterdag 30 december 2017

Zo aan het einde van het jaar.............

Zo aan het einde van het jaar....
Kijk ik altijd even terug naar het afgelopen jaar.
Wat  ik allemaal met jullie deelde.....hier op mijn blog.


Het was een creatief 2017.
Waarin ik nog meer in de ban raakte van het quilten.
De Stonesfield top is af !
De Rowdy Flat Library quilt schiet al heel erg op (ik ben bijna klaar met de eerste rand).
Ik maakte de top af van de Garden quilt !
De Splendid Sampler ligt even in de wachtkamer (maar wordt zeer zeker ook afgemaakt).
De mandjes van de Trick or Treat quilt (uit het boek When the cold wind blows) worden tussendoor gemaakt (7 per week is het streven, en tot nu toe lukt dat ook steeds).
Het borduurwerk "vakje per week" is ook af !
Er werden sokken gebreid, kleine borduurwerkjes gemaakt.
De Mandala Madness deken is af, maar ik denk er nog steeds over om deze vierkant te maken.
Er werd een begin gemaakt met de Dear Jane quilt.
Aan deze quilt gaan we in januari, met een aantal dames van het handwerkcafé beginnen.
Dat wordt een hele uitdaging.
Maar met de hulp van elkaar moet dat ook gaan lukken.

Quilten geeft mij meer dan alleen het bezig zijn met lapjes.
Het geeft me een warm sociaal gevoel.
Nieuwe lieve mensen om mij heen.
Gezellige uitjes met elkaar.
Een geheel verzorgd super gezellig quiltweekend is daar 1 van.
Uitstapjes naar een quilt/handwerkbeurs.
Een dagje Amsterdam, met natuurlijk een bezoek aan Den Haan en Wagenmakers.
Een af en toe bee een avond in de maand, een quilt bee 1 keer in de maand op de vrijdagmiddag en natuurlijk 2x in de maand een hele dag quilten, kletsen en lekker eten en drinken bij het handwerkcafé in Rijpwetering.

Voor de dames van de bee's en het handwerkcafé.....die mijn blog lezen
Dank jullie wel voor het gezellige, inspirerende en leerzame jaar.
Een warme knuffel voor een ieder van jullie.



Behalve het creatief bezig speelt ook het buiten zijn een belangrijke rol in mijn leven.
Naar buiten gaan helpt mij om niet in een negatieve spiraal te komen.
Het maakt mijn hoofd leeg en zorgt ervoor dat ik (mijn lijf), en vooral mijn hoofd, zich veel beter voelen.
Buiten is elke dag anders.
Er is altijd iets te ontdekken en te zien.


Daarom trekken wij (ik, mijn lief en de twee honden) er graag op uit.
Wandelen of op de fiets.
Naar het strand, het bos of de polder.
Nederland heeft wat dat betreft veel te bieden.


Maar natuurlijk is het ook geweldig om de grens over te gaan.
Dit jaar waren we zelfs twee keer op dezelfde plek.
Zowel in mei/juni als in september bezochten we de Elzas.
Wat een prachtige streek.
De mooiste "Anton Pieck" dorpjes.
Prachtige natuur.
Heerlijk eten en drinken.


Er waren dit jaar ook oppasdagen.
En voor het eerst gingen de jongens samen een klein weekje mee met de caravan.
We knutselden veel, gingen naar buiten, ik rende samen met jongste kleinzoon de oranjeloop.
We vlogden !!!! samen. Ja echt oma vlogt soms ook.
En voordat het misschien allemaal een beetje te "libelle happy" wordt.......ook bij ons zijn ze gewoon wel eens een keertje heel erg dwars tegen de draad in.
En zou ik ze net als ik bij mijn eigen kinderen wel eens had willen doen......achter het behang plakken.
Maar gezellig is het wel wanneer ze er zijn.



Bij buiten zijn hoort ook de tuin.
Het was niet zo een best tuinjaar.
Het was te koud (in het voorjaar), te nat, te droog en weer te nat.
En toch is er weer heel veel gedaan.
Gespit, gezaaid en geoogst.
De tuin doet wat ie zelf wil.


Wandelen doe ik graag en veel.
Dit afgelopen jaar staan er toch weer zo een 1680 kilometer op de teller.
Het bijhouden van de wandelkilometers stimuleert mij om elke maand mijn stand van de maand ervoor te evenaren. Een kleine stok achter de deur.
Het lukt niet altijd......maar tevreden met mijn kilometers van dit jaar ben ik wel.
En ook het hardlopen, waar ik in maart weer mee startte hou ik nog steeds vol.
Twee keer per week....een rondje dorp....4,5 kilometer.
De ene keer gaat het wat gemakkelijker dan de andere keer.
En soms sla ik wel eens over.
Maar wanneer ik geweest ben voelt het altijd lekker.



Er werden het afgelopen jaar weer heel wat recepten uitgeprobeerd.
Koekjes, cakes, taarten, soepjes, stoofpotten, hapjes enz. enz.
(nu begrijpen jullie natuurlijk meteen waarom ik zoveel wandel en hardloop).


Al met al een jaar om met plezier en met dankbaarheid op terug te kijken.
En natuurlijk zijn er ook hier of in onze omgeving verdrietige momenten, grote of kleine tegenslagen, dingen die tegen zitten, pijntjes.
Wanneer je in aanloop naar de feestdagen, de bladen openslaat, de advertentie's op tv ziet, op blogs leest, Facebook (feestboek) of Instagram kijkt/leest.....
Lijkt het soms allemaal zo sprookjesachtig.
Maar volgens mij bestaat het volmaakte "Libelle gezin" niet.

En wanneer je dat maar in je achterhoofd houdt, geniet van de KLEINE dingen, niet teveel kijkt naar wat je niet hebt maar naar wat je wel hebt......

Dan wens ik jou en al degene die je lief zijn,

Een prachtig mooi 2018 


14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto,s. Zo te zien een heerlijk jaar om op terug te kijken.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om jou jaar op deze manier terug te zien.
    En zo als je beschrijft het lijkt allemaal heel erg leuk en vol harmonie maar het spreekwoord zegt toch "Ieder huisje heeft zijn kruisje". Maar gezondheid is toch het grootste geluk wat iemand kan hebben en dat wens ik ook voor 2018.
    Ik wens je heel veel quilt en ander handwerk plezier toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk en gezellige lees-blog is het je "einde-van-het jaar-blog geworden met prachtige foto's
    Wat is het toch heerlijk dat wij handwerkers, zoveel "oude"en nieuwe vriendschappen erbij krijgen, zo genieten!
    Ik wens je ook in het jaar 2018 alle goeds, gezond, gezellig en creatiefs toe!
    Fijne jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Marja, dank je wel voor je lieve reacties! Jij ook fijne dagen en een goed, gezond en vooral creatief 2018! Groetjes, Femke (Naaidooz)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een jaar om met een glimlach op terug te kijken en dankbaar voor te zijn! Hoop dat 2018 net zo mooi wordt!
    Fijne jaarwisseling gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op velerlei vlakken een prachtig overzicht van 2017!!
    Nu lees ik hier een nog straffer wandelverhaal -:)) Wat ben jij sportief zeg!!
    Ik vond het ook altijd leuk om jouw receptjes te ontdekken. Dankjewel hiervoor.
    Tot blogs in 2018!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi overzicht. Ik lees met heel veel plezier je blogjes. Voor jou en je gezin een heel Gezond Gelukkig en creatief 2018.Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige reportage ik hoop in het nieuwe jaar een beetje meer naar jullie blogs te komen zien als de gezondheid van mijn man het toe laat.
    Beste wensen en een goede gezondheid voor jou en je familie en iedereen die hier langs komt en een heel creatief jaar
    Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend, die collages, ik kan er een hele tijd naar staren.
    En ook nog zo'n mooie tekst erbij...
    Ik wens jou en je familie veel geluk, plezier en een goede gezondheid in 2018!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om je overzicht te zien, wat heb je veel gedaan het afgelopen jaar !!!
    Wij zeggen ook altijd: niet teveel kijken naar wat je niet hebt maar naar wat je wel hebt en DAT maakt het leven al een stuk aangenamer ;-)
    Ook voor jullie de beste wensen voor 2018 !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi overzicht heb je gemaakt. Ik hoop dat 2018 net zo mooi zal worden.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. You’ve made a lot beautiful things.
    Happy New Year with great inspiration!
    María José

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een blogverhaal met mooie tekst en foto’s !
    Ik wens jou ook een mooi jaar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie collages van het afgelopen jaar en wat heb je veel gemaakt. Wens je alle goeds voor 2018.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...