zaterdag 20 mei 2017

Het kan vriezen, het kan dooien..........


Hallo lieve blog lezers. 
Hebben jullie ook zo genoten van de zon deze week  ?
Al is het hier ons mooie landje vaak wel hollen of stilstaan. 
Want wanneer ik dit blogberichtje tik (vrijdag), lijkt het buiten wel een beetje herfst.








De afgelopen week heb ik ontzettend veel in de tuin gedaan. 
Al het zaaigoed is naar buiten, behalve de tomaten die blijven lekker warm in de kas. 
Er moest dus veel water gegeven worden. 
Maar tot nu staat het er allemaal goed bij. 
Alhoewel de slakken ook al in de aanval zijn gegaan 🐌.





Wat betreft mijn battle met de Houttuynia.......ik geloof dat het 1-0 staat voor mij. 
Ik heb de schop ter hand genomen en zie de naar boven geschepte wortels uitdrogen in het zonnetje. 
Zo spitte ik de afgelopen week zo een 50 vierkante meter tuin om !!!
Oké mijn spieren protesteren, maar mijn hoofd zegt "trots op mezelf".
Woman power 🙆


Dan was het ook de week dat mijn cluppie kampioen van Nederland werd.
Lieten ze ons nog wel even tot de laatste wedstrijd in spanning zitten.
Dat maakt het alleen nog maar mooier. 





Jeetje en dan de bank !
Dat is opeens in een stroomversnelling gekomen. 
Melde ik vorige week dat er op onze mail dat we afzagen van de aankoop niet werd gereageerd. Wanneer ikzelf niet had gebeld zaten we waarschijnlijk nu nog te wachten. Na weer een vruchteloos gesprek met de klantenservice, waarin ons gewezen werd opdat wij niet zomaar  (noem het maar zomaar alle klachten bij 1 bank !) konden afzien van de koop. Werd ons aangeraden om maar eens contact op te nemen met de winkel manager.






Zaterdagochtend stonden we dus om 10.00 uur in de winkel. 
Na een goed en normaal, met de nadruk op normaal, gesprek werd ons een geheel nieuwe bank toegezegd. 
De nieuwe bank is besteld........aflevering in de week van 4 september  !!!
Oude bank opgehaald.


En nu zitten we dus op een, totaal niet onze smaak, zwart leren bankstel.
Ach dat is maar 😂 tot september.
Ergens blijft er een beetje vervelend onderbuik gevoel zitten.
En hebben we wel een trucje bedacht om niet straks met de opgeknapte oude/nieuwe bank opgezadeld te worden.
Dat trucje ga ik hier natuurlijk even niet vertellen.
Je weet tenslotte niet wie er hier allemaal meelezen 😉.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. 






Met het vele werken in de tuin ontbrak deze afgelopen week wel een beetje de tijd en de fut om veel op handwerkgebied te doen.
Maar een paar haaksteekjes werden er nog wel gemaakt.
Ik ben klaar met de 18 weken van de Mandala Madness deken.
Maar omdat ik een ronde deken niet mooi en niet praktisch vind ga ik hem nog wel vierkant maken.
Het was een behoorlijke uitdaging deze Cal.
Maar ook weer heel leerzaam.
Er moesten nog wel eens wat steken uitgehaald worden.
Dat was dan vaak wel een kwestie van niet goed lezen.


Hulde aan de ontwerpster van deze deken.
Helen
Het patroon is nog altijd te downloaden via haar website.
Ook in het Nederlands
Hieronder de link.
http://www.crystalsandcrochet.com/crochets/mandala-madness

Afgelopen zaterdag was er een makkelijk, maar daarom niet minder leuk, patroontje van het "vakje per week".
En ben ik nog steeds helemaal bij.












Voor al mijn lieve blog volgers.
Een heel fijn weekend en een mooie nieuwe week.



5 opmerkingen:

  1. En dan kunnen jullie nu niets anders doen als afwachten. Dan maar hopen dat we deze zomer veel buiten kunnen verblijven. Fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou nou... 50 m2 tuin omgespit dat is hard werken. Hopelijk helpt het genoeg.
    Wat een prachtige foto's van de Koekoeksbloemen! Die had ik ooit ook volop in mijn tuin, maar ze hebben veel vocht nodig, daar ontbrak het bij mij nog wel eens aan.
    De bank.... de soap wordt steeds spannender..... nu even op een zwart leren bankstel zitten (ook helemaal niet mijn smaak), maar.... wie weet komt het nu helemaal goed.
    Hoewel.... als je een nieuwe juiste en complete bank krijgt, vallen er dan weer geen gaten in?
    Hopelijk niet en eindigt het sprookje zoals het hoort te eindigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's, maar wat een gedoe met die bank!! Ik duim dat het allemaal snel en goed in orde komt!
    Misschien volgende keer dan toch maar naar een andere winkel?
    Dat borduurwerk wordt schitterend zeg... En oh ja, héél goed gedaan van dat omspitten! Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, al je foto's. Ook die uit Duitsland met al die mooie huizen.
    En ik vind je borduurweerk ook weer erg mooi worden.
    Veel plezier met alles.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...